• “Winning means fame and fortune.
    Losing means certain death.
    The Hunger Games have begun…”

    Ik ben de Hoofd-Spelmaker en doe zelf niet mee aan de RPG.
    Maar 1 iemand kan deze spelen winnen. De rest gaat zeker weten dood en daar zorg ik wel voor.
    Alles goed doorlezen. Je hebt de informatie nodig!


    Verhaallijn:
    Je wordt gekozen als tribuut voor de 63ste hunger games. Vervolgens wordt je naar het capitol gestuurd en daar klaar gemaakt voor de arena.
    Daarna wordt je in de arena gegooid en moet je overleven.
    Arena:


    Link naar grotere versie.
    Elke lijn van een vakje is 1 km lang. De arena heeft een diameter van 8 km. De hoorn des overvloeds is op F5, in het midden.
    Blauw= Is natuurlijk water. Hoe donkerder de kleur hoe dieper het is. Licht blauw is max. 3 meter diep. Normaal is max 6 meter en donker kan zelfs tot en met 15 meter gaan. De blauwe vlekjes op het land zijn meertjes.
    Groen= Bos. Overal waar het donkergroen zit is bosgebied. De lichtgroene stipjes zijn enkele of meerdere bomen. Deze zijn meer verspreid.
    Bruin= Berg gebied. Langzaam word de kleur meer beige. Hoe lichter hoe hoger de berg is. Bruin gaat tot 1000m hoogte en Beige tot 1600m.
    Wit= Sneeuw, dat op de bergtoppen ligt.
    Lichtbruine kleur= Dit zijn kale vlaktes. Hier groeien soms bomen, maar meestal struiken en andere planten soorten.
    Roze= Dit is een heide. Hier staan de prachtigste bloemen in bloei.

    In de arena is het overdag vrij koud met een temperatuur van 10 graden.
    's nachts kant het licht vriezen met -1 graden. Het weer kan erg verschillen: Meestal is het bewolkt, maar er kan ook een zonnetje schijnen. Het is vaak droog, maar soms kan het regen, sneeuwen of zelfs hagelen.
    Het bos heeft zowel naald- als loofbomen. Er zijn eetbare en niet eerbare planten. Maar eten vinden is moeilijk. Door de koude lucht en grond groeit er niet veel. Er zijn een paar open plekken in het bos. Bij sommige plekken is er een meertje. Pas op: Sommige meertjes kunnen vergiftigt zijn, maar dat merk je pas als ik het aangeef. Het bos bevalt enkele dieren zoals: Vossen, egels, muizen, vleermuizen enz...
    Ook zijn er spotgaaien, maar die zijn goed verstopt. Ze zijn te vinden in het oosten. Spotgaaien kunnen je helpen. Ze 'bewaken' het gebied waar jij in rond loopt. Als ze jouw melodie fluiten weet je dat er iemand is.
    Er zijn ook bloedzoekers, maar die zijn goed verstopt.
    Het berggebied heeft een paar boompjes, maar bestaat grotendeels uit rotsen en struiken. Als je omhoog klimt moet je goed uitkijken, want het is heel erg stijl. Je valt ook zo naar beneden. Soms kan er wat naar beneden vallen. Het klimmen word ook moeilijk door het landschap zelf. Het is niet alleen stijl , maar er zijn ook veel hobbels Er zit een meer verstopt in de bergen. Hij is vrijwel omringd door rotsen en dus een makkelijke verstop plaats.
    De kale vlaktes zijn niet helemaal kaal. Ze hebben een paar bomen , struiken en planten. Er zijn daar een aantal konijnen te vinden. Rond lopen is daar gevaarlijk, want de grond is kompleet vlak. Je hebt ook een heide met de mooiste bloemen. De heide is omringt door een stuk bos. De grond van de heide is heuvel achtig. Er is daar een meer en 1 boom. De boom lijkt er oud en is erg dik. De takken en bladeren slingeren naar beneden en is ook erg handig om in te verschuilen of te slapen in de nacht. De bloemen leiden erg af. De geur van de bloemen zijn al een kilometer ver te ruiken. De bloemen zijn bedoelt om af te leiden door hun geur en mooiheid. Als je niet oplet ben je een makkelijk doelwit. De geur zelf heeft een leuk effect. Het maakt je lichter in je hoofd. Op een kilometer afstand merk je het niet zo, maar als je op de heide staat kan je een beetje duizelig voelen. Als je, je neus haast in de bloem stopt om te ruiken kan je zelf flauwvallen. En er kunnen daar leuke insecten zitten.
    In het meer zitten er vissen. Voor de rest is het geen bijzonder meer. Al staat er een metalen boot op F6. Je kan hem allen gebruiken met een pasje. Die je kan krijgen. Met die boot kun je naar een eiland gaan: De eilanden naast het gebergte. je kan er ook komen via het gebergte, maar dat is niet aan te raden. Behalve als je gewond wilt raken. Op het Eiland zijn er een paar bomen. Sommige bomen zijn fruitbomen.
    Coördinaten:
    Bij elke post is het verplicht om aan tegen waar je bent. Dat zet je naast de naam van je personage. Zo kan ik goed zien waar iedereen is en makkelijker iets laten gebeuren. Als je naar een andere vak gaat zet je dat ook boven aan. V.B.:
    Naam en achternaam- E3, E5

    De eerste is waar je in het begin bent en de laatste waar je post eindigt. Al je de hele tijd in hetzelfde vakje ben gebleven hoef je maar 1 vakje aan te geven.
    Hoe gaat deze RPG in zijn werking?:
    Iedereen maakt een tribuut aan uit een bepaald district. Ikzelf speel de hoofd-spelmaker en zorg dat alles geregeld word in het verhaallijn. Zodra jullie uiteindelijk in de arena zijn zorg ik ervoor dat er dingen gaan gebeuren. Zo wordt de RPG minder snel saai. Ik kan voor rampen-, verwondingen- of zelf vergiftiging zorgen. Natuurlijk ook goede dingen zoals : Medicijnen, brood,(schoon)water en wapens. Het weer laat ik ook regelmatig aanpassen. Ook kunnen er mensen dood gaan, want er moet uiteindelijk 1 iemand overblijven. Ik bepaal wie er dood gaat, maar dat doe ik niet zomaar. Ik schrijf de namen op een papiertje, gooi ze gewoon in een bak en pak met mijn ogen dicht of via een site(Die ik niet weet. Als iemand zo'n site weet hoor ik het graag c: ). De persoon wiens naam is gekozen krijg een pb, want niemand anders mag het weten. De persoon die dood gaat krijg een paar dagen om dood te gaan. Ik ga namelijk niet zeggen wanneer de trekkingen zijn.
    Op deze manier worden de bovenstaande dingen die genoemd zijn gekozen. Als je voor verwondingen vaak word getrokken dan heb je geen geluk, maar voor de goede dingen wel. Sommige dingen zal ik openbaar in het topic neerzetten. Wanneer er spulletjes via parachutes komen zal ik het neerzetten met de namen erachter met wie en wat. Dit ook zo met verwondingen. Rampen komen plotseling.
    Vergiftiging is helemaal leuk. Ik hou dat geheim en stuur een pb naar de persoon die vergiftig is. Niet druk maken als je personage vergiftigd is, want het is niet dodelijk. Maar het verzwakt je wel. Medicijnen kunnen je beter maken.

    Rollen:
    District 1 -Luxe voorwerpen voor het Capitool-
    Melrose Amelie Xanthe-Aragog-Aiden Samuel Dream- HurtedHeart
    District 2 -Wapens en Vredeshouders trainingen-
    Laurel Parrish-Paco All Gillister-PopRocket
    District 3 - Elektronica, technologie-
    Sophia Grace- MohawkAiden Paxton Lockheart
    District 4 -Vis en ander zeevoedsel-
    Mairin Nevya Cataegis-Lahey- Damian Nathaniel MacGreggor-WillNotLearn
    District 5 -DNA Manipulaties en mutatie’s-
    Aoife Indigo Livinstone-BlueHope Ashton Kai Knight
    District 6 -Medisch onderzoek en wetenschappen-
    Aimee Rose Johnson-RememberYoux-Alex Kyran Neji -BlueHope
    District 7 -Hout
    Keitha, Keeth, Daesun-General - Dasan Howi Leunn-Squib
    District 8 -Textiel
    Madelief Black-MoonlySam Black-Moonly
    District 9 -Voedsel-
    Paige Dove- BronxZacharias Emanuel Waters-Squib
    District 10 -Vee- Uitgeschakeld!
    Catherine Viola Morrow-Francesco Roach
    District 11 -Landbouw -
    May Kaia Roux-Aragog-Bradley Alexander Dellani-WillNotLearn
    District 12 - Steenkool-
    Lynda Alisa Hardin-Gwaine Smith-Emrys
    Ik hou Laurel Parrish vrouwelijke tribuut district 2 erin. Misschien heb ik haar ooit nodig :3

    Kleren:Jullie mogen zelf weten hoe jullie kleren eruit zien, maar het moet voldoen aan een paar dingen.Lange broek: Moet een donkere kleur hebben -maak niet uit welke- en een dikke stof die je benen warm houd bij 5 graden en lang zijn. De schoenen: Moeten tot de helft van je onderbeen komen en een stevige zool. T-shirt: Lange mouwen, bij iedereen zwart. Jas: Moet ook je lichaam bij 5 graden warm houden, donker van kleur, dikke stof en stevige rits. Veder zitten bij de kleren nog een riem waar je dingen aan kunt doen. dat is handig voor de mensen die geen tas hebben. Zo kunnen ze toch nog dingen gemakkelijk meenemen. helaas allen niet veel.

    Regels:
    - Hou het realistisch volgens de boeken. Niet dat er opeens een paarse olifant door de lucht vliegt. Of dat ze uit de arena ontsnappen.
    - Meer dan 7 regels schrijven. Liever nog meer, maar het kan wel eens gebeuren dat je inspiratieloos ben. 6 zie ik nog wel door de vingers, maar minder echt niet. Mobieltje is geen excuus.
    - Liever geen mensen die na één dag of een paar topics stoppen.
    - Topic niet vol spammen na 1 dag.
    - Geen ruzie binnen of buiten het topic.
    - Wacht even als iemand niet reageert/ offline is. We hebben ook nog een leven buiten de Rpg :3. Bijvoorbeeld: school.
    - Naam verandering graag doorgeven ^^
    Regels in Arena:
    - Geen Mary Sue's. Ze overleven niet elke ramp, gevecht of wat dan ook zonder schrammetje.
    - 16+ en relaties zijn toegestaan. Bedenk even dat een leuke nacht niet echt kan in een arena. (Maar als je het toch doet. Bedenk dan wel even dat ik graag root in het eten gooi :Y))
    - Elkaar verwonden mag, maar niet dat het verhinderd is en levensgevaarlijk. Wel met toestemming van de ander. Doden allen met toestemming van mij
    -Niet gelijk water en voedsel vinden. Sommige van jullie zullen de eerste paar dagen een 'beetje' uitgedroogd en hongerig zijn.
    -Als ik zeg dat er iets gebeurd. Hou je er A.U.B aan.
    - Je mag groepen maken met elkaar.
    - Je mag spullen ruilen en/of stelen. Maar ook daarvoor heb je toestemming nodig van een ander.
    - Als je vergiftigd of verwond bent ga je niet gelijk dood, maar ben je wel verzwakt. Denk eraan dat je personage niet alles kan doen. Als je gewond bent aan je hand kan je moeilijk in een boom klimmen. Bij vergiftigd ben zul je niet meer actief kunnen lopen of rond kunnen rennen.

    Status:
    Iedereen kan de arena in ^^! De hoorn des overvloeds is in het midden van F5. Pak je spullen en dan snel veder. De eerste paar dagen doe ik bijna niets. Ik zal geen rampen maken of mensen dood laten gaan :3. Vergiftiging door water komt ook nog niet voor. Zo heeft iedereen een kans om makkelijker in te springen.

    Updates:Spullen voor in de arena. Weinig of nutteloze spullen?; Maak je geen zorgen. In de arena kan je spullen toe gestuurd krijgen via kleine zilveren parachutes. Ruilen mag ook, maar dan IN de arena. 1 waterfles kan max. 1 liter water in. De deken geeft een persoon net genoeg warmte als het vriest om niet dood te vriezen. :
    Moonly: Geen tas, 12 pijlen ZONDER boog, deken, geen waterfles, Handschoenen om in bomen te klimmen+ 5 pakjes gedroogd voedsel- Sam black.
    Tas, 15 cm mes, geen slaapzak, geen waterfles, niets extra –Madelief
    Mohawk: Tas, Pijl(12 pijlen) en boog, deken, geen waterfles, Gedroogde bloemen met een sterke geur. Deze bloemen beschermen je tegen de effecten van de heide. Allen kan je vijand je ruiken van een paar meter afstand.
    Poprocket: Geen tas, geen wapen, geen slaapzak, geen waterfles, medicijnen tegen vergiftiging
    Lahey: Tas, 10 kleine mesjes om mee te gooien, Een goed geïsoleerde slaapzak die het lichaam warm houdt bij tempraturen onder 0, geen waterfles, maar wel jodium, verband
    Bluehope: Tas, geen wapen, normale slaapzak, waterfles, niets extra –Alex
    Geen tas, geen wapen, normale slaapzak, Waterfles met 1 liter schoon drinkwater, niets extra - Aoife
    HurtedHeart: Tas, dolk, geen slaapzak, waterfles, niets extra
    Aragog: Geen tas, knuppel, geen slaapzak, waterfles, zaklamp- Melrose
    Tas, geen wapen, deken, Waterfles met 1 liter schoon drinkwater, niets extra – May
    Wilnotlearn: Tas, geen wapen, geen slaapzak, geen waterfles, verband + 50 ml flesje met alcohol erin om wonden te ontsmetten.- Damian
    Tas, klein zakmesje, geen slaapzak, Waterfles met 1 liter schoon drinkwater, medicijnen tegen vergiftiging.- Bradley
    RememberYoux: Tas, boog ZONDER pijlen, geen slaapzak, geen fleswater, brood van eigen district
    General: Geen tas, mes, geen slaapzak, geen waterfles, Kleine zwarte bolletjes- 10 stuks-. Ze ontploffen als ze iets hard raken. Kan de vijand licht verwonden en geeft een dikke rookwolk.
    Emrys: Tas, speer, Een goed geïsoleerde slaapzak die het lichaam warm houdt bij tempraturen onder 0, Waterfles met 1 liter schoon drinkwater, Slaap siroop.
    Bronx:Tas, Samoerai zwaard, geen slaapzak, geen waterfles, aansteker+ verband.
    Squib: Tas, Katapult met 4 grote ijzeren ronden ballen en 6 kleine ronden ijzeren ballen, geen slaapzak, Geen waterfles , maar wel jodium om water te zuiveren, niets extra-Dasan
    Tas, bijl, geen slaapzak, waterfles, niets extra-Zacharias



    Het weer in de arena:
    Overdag:Bewolkt met een licht doorbrekende zon. Windkracht 2 en 9 graden.
    's Nachts: Heldere nacht met een halve maan. Windkracht 5 en een temperatuur van 1.



    Als ik iets vergeten ben: Sorry, moet veel dingen hier neerzetten :3.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2012 - 17:02 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Bradley Alexander Dellani || District 11 || G4
    De persoon die in de bosjes had gezeten kwam eruit en ik kon zien dat het een meisjewas, maar in iedergeval geen beroeps. Ze hielt haar handen omhoog om te laten zien dat ze niets bij haar had om vervolgens te zeggen dat ze niets zal doen. 'Ik ook niet' Andwoorde ik terwijl ik naar haar keek, ik zou iets kunnen doen met het kleine zakmesje dat ik had maar veel zou dat niet zijn.


    Don't be like the rest of them, darling

    Ik ben vandaag de hele dag weg. Als het topic vol komt te zitten, wacht dan even, want soms kan ik achter een pc :3


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Aoife Indigo Livinstone ||district 5|| G4
    Ik liet voorzichtig mijn handen zakken en ontspande mijn rug. Ik keek hem even aan en glimlachte. Daarna wreef ik pijnlijk over de kras op mijn arm, het prikte een beetje aangezien er nogal wat viezigheid in zat. "Dan leven we beidde in ieder geval nog iets langer." Zei ik en liet de kras met rust. Ik wist niet goed wat ik voor de rest moest zeggen. Ik kijk een beetje om me heen, maar keer hem niet mijn rug toe, dat leek me niet slim om te doen. "Jij heb een zakmes. Waarom heb je me niks gedaan?"


    We've lived in the shadows for far too long.

    Aimee Rose Johnson
    Een kleine zucht rolt over mijn lippen. Het was duidelijk dat die Sam me niet vertrouwde. 'Dan doe ik het wel zonder.' zei ik. Ik keek naar een boom. Hij zag er niet enorm praktisch uit, maar ik moest het er maar mee doen. Ik klom behendig naar boven, brak een paar flexibele takken af en liet me weer naar beneden glijden. 'Alsjeblieft.' ik gaf de takken aan Sam. 'Ze zijn als het goed is van het zelfde materiaal als de zweep, dus ik denk dat je hier wel een behoorlijke strik mee kunt zetten.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Madelief Black G3

    Ik werp een boze blik naar Sam als Aimee zonder de handschoenen de boom in klimt. Ze geeft de takken aan Sam, die ze meteen in mijn handen drukt. Jemig, wat deed mijn broer raar. Hij hoefde niet mee, hij heeft het zelf aangeboden.
    'Dankje Aimee. Sorry voor mijn broer, hij doet nogal raar.' zeg ik tegen haar en ik glimlach even. In mijn ooghoeken zie ik Sam boos naar mij kijken. Ik negeer het en bekijk de takken even, hier kon ik wel wat mee. 'Wacht even.' zeg ik en ik loop naar een bosje. Ik knoop de takken aan elkaar en maak een soort val. Als een dier het takje omstoot dan schiet er een pijl door zijn lijf. Ik loop weer terug en zie dat Sam met zijn rug naar Aimee staat. Kon hij dan niet een keer normaal doen?
    'De val is neergezet. Laten we een slaapplaats zoeken.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Aimee Rose Johnson | G3
    Sam had geluk dat ik geen pijlen had, want anders had ik hem nu recht door zijn rug geschoten. En dan had je ook nog mijn zelfbeheersing. Het was dat hij een mes had van 15cm. Mijn ogen schitterden even, en ik wist dat er voor een fractie van een seconde een gevaarlijke blik in mijn ogen stond. Ik wendde mijn ogen aff van Sam en Madelief. 'Nou ja, als je broer niet aardig wordt en me blijft negeren, dan lokt hij het zelf uit, toch?' ik wist niet of deze uitspraak wel goed zou vallen. 'Nou, ehm, zo bedoel ik het niet helemaal. Het is namelijk zo dat ik er niet goed tegen kan dat als ik aardig tegen iemand ben, diegene dat niet is tegen mij.'


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Sam Black G3

    Ik werp Madelief een zie-je-wel blik toe. Dat kind ging mij dus vermoorden als ik niet aardiger werd. Ja.. Logische reden om aardig tegen iemand te doen. Ik zucht even. 'Laten we een schuilplaats gaan zoeken. Het is bijna nacht.' zeg ik tegen hun. Oke, misschien kon ik wel iets aardiger tegen haar doen. Ik pak de tas en haal er een voedselpakket uit. 'Liefe, hier heb je eten. Aimee, jij had toch zelf eten?' vraag ik glimlachend. Madelief maakt het voedselpakket open en eet er wat van. Ze geeft mij een stukje en ik eet het op. Niet verkeerd.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    [Wat heb ik gemist en waar moet ik op reageren?]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aimee Rose Johnson
    Als hij een voedselpakket pakt verschijnt er een blik van ongeloof op mijn gezicht. Snel ging ik het lijstje na in mijn hoofd. Mes, tas, deken, pijlen, handschoenen. Geen eten. Sam en Madelief hadden geen eten. Tenminste, dat zeiden ze. Ik liet een zachte grom horen. 'Volgens mij had je niks gezegd over dat eten...' zeg ik. Mijn blik glijd over Sam. Kon dit wel een goede bondgenoot zijn? Ik pak mijn tas om mijn hand er in te steken, maar trek hem dan weer terug. 'Nee, ik bewaar het eten wat ik heb voor later.'


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    [Heb ik iets gemist? Ben sinds gisteren laat in de avond pas thuis gekomen en weet dus niet wat er allemaal is gebeurd. Heb de start gemist.]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Leannan schreef:
    [Heb ik iets gemist? Ben sinds gisteren laat in de avond pas thuis gekomen en weet dus niet wat er allemaal is gebeurd. Heb de start gemist.]

    Allen het begin, maar voor de rest niet veel. Het is nu nacht en ik heb neergezet wat het weer is.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    BlueHope schreef:
    Aoife Indigo Livinstone ||district 5|| G4
    Ik liet voorzichtig mijn handen zakken en ontspande mijn rug. Ik keek hem even aan en glimlachte. Daarna wreef ik pijnlijk over de kras op mijn arm, het prikte een beetje aangezien er nogal wat viezigheid in zat. "Dan leven we beidde in ieder geval nog iets langer." Zei ik en liet de kras met rust. Ik wist niet goed wat ik voor de rest moest zeggen. Ik kijk een beetje om me heen, maar keer hem niet mijn rug toe, dat leek me niet slim om te doen. "Jij heb een zakmes. Waarom heb je me niks gedaan?"


    Bradley Alexander MacGreggor || G4
    Ze liet haar handen zakken om vervolgens over haar arm te wrijfen en vervolgens te vragen waarom ik niets had gedaan met het zakmes, 'Ik was nog niet echt vanplan iemand te vermoorden en daarbij wist ik eerst nog niet dat er iemand zat' Andwoord ik schouderophalend, en daarnaast ben ik ook niet vanplan een bongenootschap te sluiten. Ik werkte beter en liefer in mijn eentje.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2012 - 16:17 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Sam BlackG3

    Ik haal mijn schouders op. 'Misschien ben ik dat gewoon vergeten te zeggen.' zeg ik terwijl ik nog wat eten in mijn mond prop. Ik schuif mijn mes wat dichter naar me toe en kijk naar de pijlen. Madelief had ze allemaal, op die ene van de val na, bij de tas neergelegt. Madelief pakt een wortel en geeft die aan Aimee. Ik rol met mijn ogen en zie dat het voedselpakket bijna op is. 'Laten we nu een schuilplaats zoeken. Het is al nacht.'


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Sophia Grace G9

    Met een schok kwam ik weer in de realiteit en keek verwondert om me heen.
    Blijkbaar had ik al die tijd staan dromen van het moment dat ik vernam dat mijn districtgenoot dood was.
    Ik probeerde het akelige gevoel van me af te wrijven, maar het leverde me alleen nog maar een slechter gevoel.
    Nadat ik de tas had meegenomen die bij de hoorn stond, was ik regelrecht de bergen in getrokken en had ik beschutting in een rots gezocht.
    Vanaf de grond was ik waarschijnlijk niet zichtbaar, maar van dichterbij wel.
    De inhoud van de rugzak die ik had weten te bemachtigen, lag verspreid op de grond in de grot terwijl ik het deken er tussenuit viste en rond mijn schouders sloeg om toch een warmte bron te hebben.
    Mijn blik bleef op de boog met pijlen rusten.
    Ik kon wel wat boogschieten, maar als ik nu gewoon wat extra had zoals een bobijn ijzerdraad, zou ik een elektrisch veld kunnen maken met behulp van wat water en een bron met elektriciteit.
    Helaas kon ik dat wel vergeten aangezien ik niet eens een drinkfles had.
    Met een diepe zucht laadde ik alles weer in, op het deken na en leunde tegen de rotswand in de grot zodat ik omhuld werd door de duisternis.

    [ bericht aangepast op 10 sep 2012 - 16:23 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    @Leannan, niet vergeten aan te geven waar je personage is ^^


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor