• Hallo,

    Ik ben een drietal weken geleden een nieuw verhaal begonnen. Het is mijn tweede OP, maar voor mij eigenlijk mijn eerst echte. Hiervoor schreef ik altijd fanfictions, vooral over 1D. Daardoor denk ik dat de abo's die ik had, vooral kwamen omdat het gewoon over 1D ging. Nu wil ik een verhaal hebben dat mensen lezen omdat het leuk geschreven is of een leuke verhaallijn is, maar ik vind mijn schrijfstijl nog niet goed genoeg. Ik vind dat ik precies van de hak op de tak spring en dingen niet zo goed uitleg. Daarom zou ik graag wat tips en opbouwde kritiek willen hebben.
    Als je eerst wil zien hoe ik schrijf, is hier de link van mijn verhaal waar je dan het eerste hoofdstukje of zo kan lezen. It's five for twelve, darling.

    Ik hoop dat jullie me willen helpen.

    Groetjes! xx


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    Niemand die mij wil helpen?


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    Ik ga eventjes kijken^^


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik vind het eerlijk gezegd heel goed. (:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Je hebt echt een hele mooie schrijfstijl, helemaal niks op aan te merken. Je hebt er binnenkort een nieuwe abo bij, eerst even alles lezen(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Dank je wel, allebei, maar ik heb precies het gevoel dat ik de personen niet goed omschrijf en hun gevoelens en zo. Ik schrijf een hoofdstuk meestal twee keer, omdat ik van het eerste niet tevreden ben, maar van het tweede eigenlijk ook niet, want daar staat net hetzelfde in als de eerste keer.
    Ik heb vroeger al veel tips gekregen om me in te leven in het personage, maar dat lukt me niet echt zo goed..


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    iheartgomez schreef:
    Dank je wel, allebei, maar ik heb precies het gevoel dat ik de personen niet goed omschrijf en hun gevoelens en zo. Ik schrijf een hoofdstuk meestal twee keer, omdat ik van het eerste niet tevreden ben, maar van het tweede eigenlijk ook niet, want daar staat net hetzelfde in als de eerste keer.
    Ik heb vroeger al veel tips gekregen om me in te leven in het personage, maar dat lukt me niet echt zo goed..


    Zoiets komt met de tijd. Schrijf je verhaal af en herschrijf het eventueel. Of laat die ideeën los op een nieuw verhaal later,


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Blomkvist schreef:
    (...)

    Zoiets komt met de tijd. Schrijf je verhaal af en herschrijf het eventueel. Of laat die ideeën los op een nieuw verhaal later,


    Oké, dat zal ik onthouden. Dank je wel :)


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    iheartgomez schreef:
    (...)

    Oké, dat zal ik onthouden. Dank je wel :)


    You´re welcome! (Y)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Niets aan te merken, het is heel goed en mooi geschreven!


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Londinium schreef:
    Niets aan te merken, het is heel goed en mooi geschreven!


    Oké, fijn dat jullie het dan toch goed vinden. Dan ben ik waarschijnlijk te onzeker over mezelf. Maar je moet je zeker niet inhouden voor kritiek als je dat toch vindt, ik neem niets slecht op - zolang het maar vriendelijk gezegd wordt. xd


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    Om eerlijk te zijn kan ik je maar één tip meegeven, en dat is door te geloven in jezelf. Zelfs al heb je het gevoel dat het drie keer niks is, blijf met kop en schouders achter je werk staan. Een verhaal is pas slecht als de schrijver zegt dat het slecht is.
    En over het inleven in de karakters; met de tijd gaat dat vanzelf. Geef het alle ruimte om zich te ontwikkelen. Ik heb zelf gemerkt dat als ik maar genoeg afstand kan nemen van een verhaal, de karakters langzaam hun eigen leven gaan leiden. Vanaf dat moment zal je zien dat het inleven in karakters zo makkelijk gaat als een duik in het water. :Y)
    Om eerlijk te zijn vind ik dus niet dat dit echt nodig is, maar als het jouw zelfvertrouwen op kan krikken, laat dit topic gaande. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Om eerlijk te zijn kan ik je maar één tip meegeven, en dat is door te geloven in jezelf. Zelfs al heb je het gevoel dat het drie keer niks is, blijf met kop en schouders achter je werk staan. Een verhaal is pas slecht als de schrijver zegt dat het slecht is.
    En over het inleven in de karakters; met de tijd gaat dat vanzelf. Geef het alle ruimte om zich te ontwikkelen. Ik heb zelf gemerkt dat als ik maar genoeg afstand kan nemen van een verhaal, de karakters langzaam hun eigen leven gaan leiden. Vanaf dat moment zal je zien dat het inleven in karakters zo makkelijk gaat als een duik in het water. :Y)
    Om eerlijk te zijn vind ik dus niet dat dit echt nodig is, maar als het jouw zelfvertrouwen op kan krikken, laat dit topic gaande. :Y)


    Dank je wel. Volgens mij is dit één van de beste tips die ik ooit gekregen heb. :) Ik zou dan zeggen dat ik dit topic maar zal verwijderen, maar ik weet niet hoe dat moet ;$


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    iheartgomez schreef:
    (...)

    Dank je wel. Volgens mij is dit één van de beste tips die ik ooit gekregen heb. :) Ik zou dan zeggen dat ik dit topic maar zal verwijderen, maar ik weet niet hoe dat moet ;$


    Verwijderen kan niet, alleen laten sluiten ^^ Moet je even aan een mod vragen ^^

    Maar je schrijft mooi!


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Daar heb ik een abo op, maar niets gelezen omdat ik steeds geen tijd had. Ik zal het doen als ik tijd heb.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Lancelot schreef:
    (...)

    Verwijderen kan niet, alleen laten sluiten ^^ Moet je even aan een mod vragen ^^

    Maar je schrijft mooi!



    Dank je wel (: En ik zal het vragen. <3


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.