• Ik heb zelf ook stories geschreven hier, momenteel niet, maar toen vond ik het altijd vervelend dat ik geen reacties kreeg. Terwijl als ik dan ging kijken ik zag dat ik wel een aantal kudo's had gehad, maarja, ikzelf vond dat toch minder prettig.

    Mij leek het dus wel een goed idee om het aantal reacties in een verhaal mee te nemen in de top 5, in plaats van alleen kudo's (:
    Dus bijvoorbeeld, een kudo telt als één punt, een reactie als twee. Diegene met de meeste punten staat logischerwijs bovenaan.

    (En dat je dan max. 1 bericht per hoofdstuk mag plaatsen)

    Het motiveert mensen dan ook om een reactie te schrijven en ikzelf vind dat als je een verhaal echt leuk vind, dan is het toch niet erg om net even wat meer te doen dan op zo'n stom knopje drukken?

    Voordelen:
    - Vals spelen wordt sneller ontdekt.

    - Schrijvers krijgen wss vaker een berichtje
    met een complimentje of opbouwend kritiek,
    wat toch motiverender werkt dan gewoon kudo's denk ik.

    - Je kan zien wie het plaatst, kudo's zijn anoniem,
    dus dan zou je bijvoorbeeld diegene kunnen vragen
    wat er volgens hem/haar beter kan aan je verhaal.


    Nadelen:
    - Je kan dus valsspelen.

    - Misschien is het lastig te programmeren?

    [ bericht aangepast op 23 aug 2012 - 17:48 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Dat van de reacties vind ik niet zo'n goed idee. Maar er staan wel een aantal andere opties in dit topic waar ik voor ben.
    Zolang er maar íets aan die top gebeurt, vind ik het goed.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Audacity schreef:
    (...)

    Nu je het zegt, inderdaad, wanneer zou je de definitieve top 5 van de dag moeten bepalen? Ik zie 't plan niet echt zitten...

    Wel, het begint gewoon normaal op zondag of maandag, zoals altijd.
    Maar dan wanneer jouw verhaal meer dan dertig kudo's haalt kan dat wel gewoon oplopen, komt ie er de volgende dag en de rest van de week niet meer in, gewoon als een soort limiet?


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Oneens. Ik vind het onzin.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Kerslake schreef:
    (...)
    Hoezo is dat ondankbaar?
    Tegenwoordig sta ik elke dag in de top als ik een hoofdstuk activeer, terwijl ik niet meer vraag om kudo's en soms zelfs vraag om het eens een keer niet te doen.
    Mij lijkt het veel eerlijker als mensen die niet zo veel lezers hebben, ook een kans verdienen door een keer in de top te staan, zodat degenen die al eens in de top gestaan hebben hun kans al gehad hebben, zij ook meer lezers krijgen.
    Daar gaat het tenslotte toch om, een verhaal is toch niet beter, omdat het elke dag in de top staat?


    Het eerste snap ik dus totaal niet. Je past elke dag iets aan in je story, de laatste reacties waren van 1 augustus en je staat in de top. Ik heb net zoveel abo's als jij, en ik kom er alleen in als ik een hoofdstuk activeer.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    En het is sws onzin. "Mensen die niet in de top komen moeten ook een kans verdienen". Mensen lezen gewoon geen onbekende personen (behalve 16+). Als je zo graag in de top wilt komen pas je dan aan op de voorkeur van mensen. We kunnen ze moeilijk allemaal dwingen.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Volgens mij is het probleem gewoon dat elleen directioners kudoën. Er zijn genoeg Onbekende Personen lezers maar blijkbaar doen die moeite niet om een kudo te geven. Ik doe het zelf ook nooit. Soms vergeet ok het maar meestal doe ik het gewoon niet.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Uneventful schreef:
    (...)

    Het eerste snap ik dus totaal niet. Je past elke dag iets aan in je story, de laatste reacties waren van 1 augustus en je staat in de top. Ik heb net zoveel abo's als jij, en ik kom er alleen in als ik een hoofdstuk activeer.


    Wees dankbaar dàt je in de top komt, er zijn genoeg mensen die dat nog niet hebben meegemaakt. Op deze manier kom je over alsof het normaal is dat je in de top komt, terwijl sommige anderen daar heel hard hun best voor doen om dan uiteindelijk nog altijd niet in de top te staan.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Uneventful schreef:
    (...)

    Het eerste snap ik dus totaal niet. Je past elke dag iets aan in je story, de laatste reacties waren van 1 augustus en je staat in de top. Ik heb net zoveel abo's als jij, en ik kom er alleen in als ik een hoofdstuk activeer.


    Zij activeer wel elke dag een hoofdstuk of twee? Geen idee waar jij je nu druk om maakt...


    Olive

    Uneventful schreef:
    (...)

    Het eerste snap ik dus totaal niet. Je past elke dag iets aan in je story, de laatste reacties waren van 1 augustus en je staat in de top. Ik heb net zoveel abo's als jij, en ik kom er alleen in als ik een hoofdstuk activeer.

    Pardon me?
    De laatste week alleen al heb ik al meer dan vijftien hoofdstukken geschreven!
    Hoe kom je er bij dat ik al sinds één augustus niet meer geschreven heb?! O.o


    Edit; Oh, ik snap al waar je het over hebt!
    Maar dat is waarschijnlijk door die Onbekende Personen Hype gebeurd toen!

    [ bericht aangepast op 24 aug 2012 - 10:40 ]


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Uneventful schreef:
    En het is sws onzin. "Mensen die niet in de top komen moeten ook een kans verdienen". Mensen lezen gewoon geen onbekende personen (behalve 16+). Als je zo graag in de top wilt komen pas je dan aan op de voorkeur van mensen. We kunnen ze moeilijk allemaal dwingen.


    Niet iedereen houdt van dat boybandje van je >.< En daarbij, al zou mijn favoriete band een hype worden op Q, zou ik er toch geen fanfics van lezen, omdat ikk fanfics simpelweg onzinnig vind.
    Er zijn genoeg mensen die OP lezen, maar aangezien nieuwe OP stories nooit de kans krijgen om in de top te komen (in tegenstelling tot sommige fanfics, die al in de top staan terwijl er nog geen woord aan geschreven is), blijft de massa lezers die de top-stories hebben weg. ... En daarom wil ik twee toppen mensen D:


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Niet iedereen houdt van dat boybandje van je >.< En daarbij, al zou mijn favoriete band een hype worden op Q, zou ik er toch geen fanfics van lezen, omdat ikk fanfics simpelweg onzinnig vind.
    Er zijn genoeg mensen die OP lezen, maar aangezien nieuwe OP stories nooit de kans krijgen om in de top te komen (in tegenstelling tot sommige fanfics, die al in de top staan terwijl er nog geen woord aan geschreven is), blijft de massa lezers die de top-stories hebben weg. ... En daarom wil ik twee toppen mensen D:

    Ah, net als ik is ze geen fan.
    However, ik blijf ook voor die twee toppen.
    Precies om de redenen die je net genoemd hebt.
    Tenzij het allemaal niet mogelijk is; dan inderdaad gewoon die hele Top Vijf maar gewoon weg; laat mensen dan maar een beetje meer moeite doen om door de verhalen te zoeken die ze zelf gewoon echt leuk vinden.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Waarom zou je in godsnaam schrijven over mensen waar je geen fan van bent. Is dit nu serieus enkel om reacties en de top?


    Olive

    Kerslake schreef:
    (...)
    Ah, net als ik is ze geen fan.
    However, ik blijf ook voor die twee toppen.
    Precies om de redenen die je net genoemd hebt.
    Tenzij het allemaal niet mogelijk is; dan inderdaad gewoon die hele Top Vijf maar gewoon weg; laat mensen dan maar een beetje meer moeite doen om door de verhalen te zoeken die ze zelf gewoon echt leuk vinden.


    Dus jullie schrijven over iets waar je helemaal geen fan van bent? Waarvoor schrijf je dan nog? Enkel voor reacties en kudo's? .__.


    i put the fun in funeral

    Viviee schreef:
    Waarom zou je in godsnaam schrijven over mensen waar je geen fan van bent. Is dit nu serieus enkel om reacties en de top?



    Audacity schreef:
    (...)

    Dus jullie schrijven over iets waar je helemaal geen fan van bent? Waarvoor schrijf je dan nog? Enkel voor reacties en kudo's? .__.



    Wel, in mijn geval had ik het idee voor het verhaal al een tijdje.
    Eigenlijk was ik niet van plan om nog mijn verhalen hier neer te zetten, maar toen heb ik toch de lezers van het verhaal daarvoor laten kiezen en ze wilden liever een fanfiction zien.
    Mijn verhaal is dan eigenlijk ook geen "fanfiction", "One Direction" is maar drie keer genoemd in bijna alle tweehonderd hoofdstukken.
    Maar als je mijn hele "uitleg" wilt lezen; klik, succes! (x


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Kerslake schreef:
    (...)


    Wel, in mijn geval had ik het idee voor het verhaal al een tijdje.
    Eigenlijk was ik niet van plan om nog mijn verhalen hier neer te zetten, maar toen heb ik toch de lezers van het verhaal daarvoor laten kiezen en ze wilden liever een fanfiction zien.
    Mijn verhaal is dan eigenlijk ook geen "fanfiction", "One Direction" is maar drie keer genoemd in bijna alle tweehonderd hoofdstukken.
    Maar als je mijn hele "uitleg" wilt lezen; klik, succes! (x


    Ik lees jouw verhaal ook en ik heb dat hoofdstuk gelezen. Ik lees het niet omdat het over 'one direction' gaat, maar omdat het gewoon mooi is en daarom vind ik het jammer dat je er een fanfic van hebt gemaakt. Je moet zelf kiezen wat je wil, niet je lezers laten beslissen.


    Olive