• Het RPG topic



    Ik wil een RPG beginnen. Een echte, met een verhaallijn. Het is een fantasy RPG. Ik zoek 6 mensen. Dit word een heleboel lezen. Ik denk echter dat het het waard zal zijn. Dit word een RPG in de stijl van pen&paper RPG's. Er komen zelfs dobbelstenen aan te pas! Jullie zullen ontdekken dat dit een rpg is die in niets lijkt op al het andere dat hier op quizlet zit.

    This is serious stuff. Turn away if you can't handle it.

    Inleiding:

    Er zijn ruim acht eeuwen voorbij gegaan sinds een traumatische gebeurtenis de wereld hevig veranderd heeft. De details zijn door de tijd vervaagd, alleen de verhalen over helden en monsters, duistere magie en een jarenlange oorlog die het gehele continent verscheurde herinneren nog aan die tijd. Ook de elven met hun lange levens weten niets meer: De jongsten onder hen zijn vlak na het einde van de oorlog geboren.

    Acht eeuwen zijn voorbij gegaan. Mensen, dwergen, elven en de Thanatos hebben herbouwd. Draken, grifioenen, beren, wolven, alle schepsels magisch en niet magisch hebben weer een plek in de wereld. Jarenlang was er relatieve vrede. De mensen vochten nog grensconflicten uit zoals mensen doen. Koninkrijken vielen, en verrezen. De grenzen veranderden vele keren over de eeuwen. De elven vochten ook onder elkaar in kleine veldslagen tussen de verschillende stammen. Alleen de dwergen leefden in volledige vrede, verborgen in ondergrondse steden in de ijzige toendra's in het noorden. De Thanatos, de demonenjagers, hadden vrede met hun lot en reisden rond, vechtend tegen de rusteloze overledenen die door het land waarden.

    Decennia geleden arriveerden echter reizigers uit een ver continent, Sjogaran, van over de oceaan. Het waren mensen en een vreemdsoortige hagedismensen, Zij hadden een magisch artefact gevonden wat afstamde van iemand die zich de Keizer der Mensen noemde, Shamus Daerag. Voor de mensen van Kaam was hij echter niets meer dan een afschrikwekkende legende. De ontdekkingsreizigers waren teleurgesteld, maar als snel zetten ze een handelsmissie op.

    Tientallen jaren handelden zij onderling. De bezoekers bouwden hun eigen stad, vernoemd naar hun continent, aan de kust. Zij toonden nog altijd veel interesse in de vroegere Keizer. Enkele maanden geleden viel het de zeevaarders van de Eilanden echter op dat er opvallend veel schepen met bewapende soldaten naar hun stad vaarden. Men besloot de hagedismensen en hun menselijke bondgenoten beter in de gaten te houden. Dit ontging de Sjogaranen echter niet. Ze kwamen in beweging.

    De Sjogaranen hadden ontdekt dat de Keizer der Mensen echt had bestaan, en dat hij het geheim van onsterfelijkheid had ontdekt. Hun profeet, de hoogste geestelijke, eiste van hen dat zij dit geheim naar Sjogaran haalden voor hun koning. Dat niet alleen, maar Shamus Daerag bleek geregeerd te hebben vanuit de vervloekte steden in de woestijn, die door de goden zelf vervloekt waren, eeuwen geleden. De mensen, elven, dwergen en nu zelfs de Thanatos van Kaam konden dat niet toestaan. Een oorlog ontbrandde.

    Ieder van jullie loopt mee met een van de legers die optrekt tegen de Sjogaranen. Misschien zijn jullie soldaten, dokters, jagers, smeden of leraren. Misschien zelfs zwervers die hopen op eten, of hoeren die zoeken naar werk. Wat jullie zijn en wat jullie te zoeken hebben bij een leger dat ten strijde trekt beslissen jullie zelf. Maar wat zeker is, is dat jullie een uiterst belangrijke rol zullen spelen in het verloop van dit conflict.

    dachten jullie dat jullie klaar waren met lezen? Nu begint het pas!
    Ik zoek 3-5 mensen. Mijn proeflezeres heeft al een plekje gereserveerd, zodat het aantal komt op 4-6. Mijn rpg heeft een uitgebreid regelsysteem om alles zodanig vooruit te bewegen dat ik er ook echt een verhaal aan kan hangen. De regels staan hier. Jullie hoeven ze niet allemaal gelijk te kennen of te snappen, maar ik verwacht wel dat jullie ze doorlezen. Ik zal alles nogmaals bespreken en voordoen als we het tegenkomen, en voor vragen kun je ook altijd bij me terecht.

    Als je mee wilt doen meld je dat in dit topic. Dan zet ik je op de lijst en zal ik je helpen je personage te bedenken en om te zetten naar de character sheet. De eerste 7 kunnen dat sowieso doen, dan hebben we reserve. Als er na die 7 nog iemand is die een character sheet wil maken, dan kan dat ook.

    Ik zoek mensen die gewoon goed kunnen schrijven. En daarmee bedoel ik met goed gebruik van spelling, grammatica en leestekens. Je stijl maakt me niet zo veel uit, zolang de vorm maar goed is. Verder wil ik ook dat jullie je aan de regels houden: Doordat zowel jullie als ik aan de regels zijn gebonden kan ik het verhaal voortbewegen en jullie in een levende, ademende wereld plaatsen waarvan jullie niet het middelpunt zijn. Als jullie je niet houden aan de regels gaat dat niet. Degene die dus regelmatig de regels verbreekt zal ik helaas uit de rpg moeten zetten. Als je mee wilt doen, wees dus serieus in je intenties.

    Tot slot: Een RPG is niks zonder humor. Ik weet dat veel mensen fantasy als een plechtig en serieus iets opvatten, maar humor is nooit weg :Y)

    Deelnemers:
    1) Yoda/ Samantha
          Aeryn Haesirrityn
    2) Departed/ Nancy
          Agrona Kharis
    3) Cresseyde/ Freya
          Katherina Avalyn
    4) Lexus
    Nathaniel Carter
    5) Yuffie/ Danique
    Emiras Thaolon

    Ik zoek weer EEN personage
    Dit in verband met niet postende mensen. Mogelijk komen ze nog terug maar daar ga ik niet van uit. Mocht er iemand anders willen meedoen dan zullen die twee vervangen worden.

    nogmaals: Lees de regels. Als het je wat lijkt meld je hier. Daarna hebben we 2/3 weken om je personage in elkaar te zetten.

    Voor het gemakt: Nogmaals de link naar de story

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 3 sep 2012 - 23:25 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Cresseyde schreef:
    Is er nu een gevecht begonnen, moet ik trouwens gewoon schieten?


    Je mag schieten, maar je kruisboog heeft een bereik van ongeveer 210 meter (en dan is het schot maar op halve kracht)
    Dat kun je verdubbelen met een puntje awesomeness (dan heb je 420 meter) maar Agrona zit ongeveer 500 meter van jullie vandaan. Je moet dus sowieso nog een tijdje rennen.

    Combat is dus nog niet begonnen. Jullie moeten nu heel snel beslissen wat jullie gaan doen: Vechten of vluchten?


    quidquid excusatio prandium pro

    Zolang ik niet gezien ben, raad ik aan om op afstand te blijven. Vergeet niet dat spioneren mijn trait is en ik met acrobatiek het makkelijkste terug kan klimmen in de begroeiingen. Als ik net genoeg heb gerold om wat te zien, maar merk dat het gevaarlijk is, trek ik me toch terug om dat zo te melden.


    Alwin; Kan ik awesomeness gebruiken om extra stil te sluipen?

    [ bericht aangepast op 28 aug 2012 - 8:34 ]


    Til hug og blod.

    Departed schreef:
    Zolang ik niet gezien ben, raad ik aan om op afstand te blijven. Vergeet niet dat spioneren mijn trait is en ik met acrobatiek het makkelijkste terug kan klimmen in de begroeiingen. Als ik net genoeg heb gerold om wat te zien, maar merk dat het gevaarlijk is, trek ik me toch terug om dat zo te melden.


    Alwin; Kan ik awesomeness gebruiken om extra stil te sluipen?


    Er is nauwelijks begroeiing. Het is een open vallei met vooral gras. Er is wat langer gras waar je doorheen kunt kruipen maar dat is het qua begroeiing. Het is dat je een 12 rolde voor sluipen anders had je nooit ongezien daarheen kunnen sluipen in het daglicht.

    Je kan awesomeness gebruiken om stiller/beter te sluipen. Hou er echter wel rekening mee dat er vier soldaten jouw kant uitkomen, dat ze ongeveer weten waar het geluid vandaan kwam en dat ze misschien behoorlijk paranoïde zijn.


    quidquid excusatio prandium pro

    Moet ik dan mijn awesome punten optellen bij het rollen of hoe moet ik die gebruiken?

    -

    Oh en mijn 2e rol was voor lenigheid bedoelt, maar ik wil dus weten hoe ik die awesome punten gebruik voor ik de rol er in verwerk.

    [ bericht aangepast op 29 aug 2012 - 11:55 ]


    Til hug og blod.

    Combat begint bijna geloof ik. Moet weten wat Agrona doet en wat de rest doet: Zoals het nu gaat zal Nathaniel volgende beurt kunnen aanvallen. Aeryn zal dat eventueel ook nog kunnen maar zal dan zwakkere precisiespreuken moeten gebruiken. Rosalyn en Katherina zullen de beurt daarna kunnen beginnen te schieten en Aeryn kan dan ook zwaardere spreuken gebruiken. In diezelfde beurt zullen Emiras en Wuk ook kunnen aanvallen.

    Als Katherina stopt met sluipen kan ze een beurt eerder aanvallen, dus volgende beurt (ze loopt nu maar op halve snelheid)

    Anyway, jullie kunnen er ook voor kiezen om dichter bij elkaar te blijven. Dan lopen jullie samen minder risico maar dan loopt Agrona langer gevaar.


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Okay. Ik zal hem even afmaken en definitief maken.

    Ga je trouwens nog posten? Want je zit er al een flinke tijd in.


    Ja ik ga zeker posten! Ga ik zo doen! Moet alleen nog even kijken hoe ik erin kom, want dat vind ik nogal lastig ^^ Sorry als je weinig van me hoort.. School is weer begonnen, dus het is even druk hier :)


    It's never gonna happen, Guys.

    Yuffie schreef:
    (...)

    Ja ik ga zeker posten! Ga ik zo doen! Moet alleen nog even kijken hoe ik erin kom, want dat vind ik nogal lastig ^^ Sorry als je weinig van me hoort.. School is weer begonnen, dus het is even druk hier :)


    Je zit er allang in. Je zit er al in sinds Wuk en Nathaniel erin kwamen. Ik heb je ook al meegenomen in mijn update van daarnet


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Je zit er allang in. Je zit er al in sinds Wuk en Nathaniel erin kwamen. Ik heb je ook al meegenomen in mijn update van daarnet


    Ja ik zag het :) heb al een stuk teruggelezen ^^
    Dus ben bezig^^


    It's never gonna happen, Guys.

    ik heb wat gepost :)
    Hoop dat ik het zo goed gedaan heb!
    al weet ik dat niet zeker (A)


    It's never gonna happen, Guys.

    nancy, moet je niet nog een sluipenrol gooien? (puh)


    quidquid excusatio prandium pro

    Nee! ... (cat)


    Til hug og blod.

    Heeft Katherina de juiste afstand voor een gewoon schot eigenlijk bereikt? Anders stop ik nu met sluipen en is de combat on...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Heeft Katherina de juiste afstand voor een gewoon schot eigenlijk bereikt? Anders stop ik nu met sluipen en is de combat on...


    Mordin schreef:
    Combat begint bijna geloof ik. Moet weten wat Agrona doet en wat de rest doet: Zoals het nu gaat zal Nathaniel volgende beurt kunnen aanvallen. Aeryn zal dat eventueel ook nog kunnen maar zal dan zwakkere precisiespreuken moeten gebruiken. Rosalyn en Katherina zullen de beurt daarna kunnen beginnen te schieten en Aeryn kan dan ook zwaardere spreuken gebruiken. In diezelfde beurt zullen Emiras en Wuk ook kunnen aanvallen.

    Als Katherina stopt met sluipen kan ze een beurt eerder aanvallen, dus volgende beurt (ze loopt nu maar op halve snelheid)

    Anyway, jullie kunnen er ook voor kiezen om dichter bij elkaar te blijven. Dan lopen jullie samen minder risico maar dan loopt Agrona langer gevaar.


    :Y)
    Zal het wel nog duidelijk in het RPG topic zetten

    Na volgende update begint combat. Afhankelijk van wat jullie allemaal besluiten te doen kan ik doorspoelen tot het begin van combat.

    [ bericht aangepast op 29 aug 2012 - 21:26 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Hello people. Ik ben weer terug. Anyway, ik snap dat gedoe met die dobbelstenen niet helemaal, hoe dat allemaal moet.


    Aan niets denken is ook denken.

    Lexus schreef:
    Hello people. Ik ben weer terug. Anyway, ik snap dat gedoe met die dobbelstenen niet helemaal, hoe dat allemaal moet.


    LOLLOLOL

    Ik wist dat ik daar nog iets voor had staan, en dat ik het het awesome alwin (st)appenplan had genoemd. Ik typ dat in in google en TADA, eerste resultaat :Y) Maar hieronder staat gedetaileerd hoe het dobbelen moet.

    Yoda schreef:
    Hoe moet je precies rollen? ^^ Even ter verduidelijking x'D Ik weet dat het in de story staat, alleen soms is het een beetje vaagjes. Hoe zou ik voor Aeryn precies moeten rollen?


    Je gebruikt het Awesome Alwin (st)Appenplan! Ik vul even in met een voorbeeld.

    1) Wat wil je doen?
    -theo slaan met mijn zwaard
    2) Kun je het doen?
    -nee, ik sta tien meter van hem af. Dus ik loop er eerst naartoe (1 van de 2 acties gebruikt om naast theo te gaan staan)
    3) welke skill heb je nodig?
    -Slaan met een wapen, dus handwapens. Dan kijk je even hoe hoog die skill is. Laten we zeggen dat het 8 is.
    4) Nu ga je rollen!

    Dobbelstenen rollen
    1) Ga naar http://invisiblecastle.com/roller/. (of ga naar http://invisiblecastle.com/ en klik op roll dice, dan kom je op die pagina uit)
    2) Voer de naam in van je personage bij Character Name. Zet erachter welke skill je gebruikt. Bijvoorbeeld "Timothy - Handwapens"
    3) Number of rolls is 1.
    4) Bij Dice vul je in wat je wilt rollen. Dat is 1d12+(skill). Dus in dit geval is het 1d12+8, want we gebruikten handwapens en daarin heeft Timothy een 8.
    5) Klik op roll dice.

    Dobbelstenen linken
    1) Je krijgt een scherm met het resultaat van je worp. Je ziet wat je gerold hebt, een pijltje met daarachter de twee waardes, en ten slotte wat die twee waardes opgeteld zijn.
    2) Je kopieert de BBcode. Dat ziet er zo uit: [url-http://invisiblecastle.com/roller/view/3642627/]1d12+8=11[/url] maar dan met een = in plaats van -. Het is dezelfde code die quizlet ook gebruikt om een link aan een woord te hangen.
    3) Dat zet je in je post. Je kunt dat op twee manieren doen
    -Je kunt het in de zin zetten. Bijvoorbeeld: Timothy loopt naar Theodore toe en steekt toe met zijn zwaard.
    Of
    -*eerste deel van post*
    Timothy loopt naar Theodore en steekt toe met zijn zwaard.
    *rest van post*
    En dan zet je onderaan de post:
    1d12+8=11


    quidquid excusatio prandium pro