• Oké, dan haal ik het eerste plaatje weg om jullie tere zieltjes te besparen. De overigen laat ik wel staan, want ik ga niet helemaal zwijgen, omdat ik toevallig iemand op zijn tenen kan trappen.



    Overigens, je kunt me aanvallen wat je wilt, maar je zet jezelf er in mijn ogen alleen maar mee voor schut. Ik val niemand persoonlijk aan en ik heb geen van jullie allen dom genoemd, dus als jullie dat eruit willen halen, is het jullie eigen conclusie.

    Last but not least; Ja, ik ben ook gelovig geweest. Op papier zelfs nog steeds. Hoe harder ik echter probeer om te geloven, hoe onzinniger het in mijn ogen lijkt. Ik heb geen onzichtbare man achter de wolken nodig om mijn leven te lijden zoals ik wil en toch nog goede dingen te kunnen doen.

    Zo, nu ben ik uitgesproken. Discussiëren jullie maar fijn een heel stuk verder over hoe slecht ik wel niet ben door zomaar een paar plaatjes te posten. Plaatjes nog wel! Kun je het je voorstellen? Oh nee, de wereld vergaat!

    [ bericht aangepast op 12 aug 2012 - 16:39 ]


    Til hug og blod.

    Yoda schreef:
    (...)

    De zonvloed! En de plagen. Ga zo maar door.

    In ieder geval, ik ben gelovig en ook zo opgevoed, maar hou er zeer zeker mijn eigen ideeën op na. Daarnaast neem ik niks uit de bijbel letterlijk en vind ik het merendeel wat er instaat principiële bullshit. Natuurlijk heb ik wel een paar dingen die ik aan hou, maar toch zeer zeker niet blind en ik hou er erg.. afwijkende ideeën op na, voor een katholiek persoon. Ik ben geen blinde volger van een oud geschrift, ik probeer niemand mijn geloof door hun strot te douwen, ik heb geen haat tegenover andere geloven, ik heb respect voor iedereen, ongeacht ras, seksuele geaardheid of geloof en vind niet eens dat je kunt zeggen dat er maar één god is en dat dat dan meteen de goede God is. Ik denk niet dat er iemand is die zomaar in kan grijpen of ons kan sturen, niet dat er iemand is die zogenaamd kan horen wat God opdraagt en eerlijk gezegd, vind ik het hele gedoe achter een paus hebben een beetje belachelijk. Net als dat je blijkbaar naar de kerk/moskee/whatever moet, om een goede gelovige te zijn. Wie of wat er ook is, wie of wat het ook is en hoeveel er ook moge zijn (of niet, iedereen is vrij te denken wat ze willen en mij maakt het echt geen ene flikker uit of je gelooft in God of niet. Ik heb niet meer of minder respect voor je, het is een vrije keus en uiteindelijk kan toch niemand navertellen of er wel of geen god is) hoort je ook wel als je gewoon thuis zit. Je hoort geen geschrift te moeten lezen, gebeden uit je hoofd te kennen of elke avond dank te zeggen om gelovig te zijn, wat anderen ook zeggen.

    De bijbel is een verouderde versie van normen en waarden en flexibele richtlijnen, waarvan mensen even vergeten hoe lang geleden het allemaal tot stand gekomen is. Tijden zijn veranderd, principes zijn veranderd en normen en waarden zijn veranderd. En de wereld zou al een heel wat betere plek zijn als de mensen waar dit topic over gaat dat in zouden zien.

    Het zijn de extremisten en degenen die blind achter een zogenaamd leider van de kerk aanlopen die het verpesten. Er zijn zoveel mensen die geen van de stereotype gelovigen zijn, maar dat wordt gewoon verdrukt door de rotte appels die er tussen zitten. Net als dat bij de atheïsten gebeurt vanuit de gelovigen, trouwens. Het is belachelijk gewoon, van beide kanten uit trouwens. De rotte appels worden er altijd uitgenomen, overal en bij alles. En dat is zo verschrikkelijk jammer. Wat heeft geaardheid te maken met geloof? Wat heeft iemand de grond in boren om wat ze geloven of niet in vredesnaam nog te maken met de vraag of er een god is of niet? De wereld is krom, verschrikkelijk krom. En ik vind het jammer dat kleine groeperingen het zo voor het grote geheel kunnen verpesten.

    Ik had die eerste afbeelding -die je nu verwijderd hebt overigens- ook nog gelezen. Dat is nu het perfecte voorbeeld van het punt dat ik probeer te maken. Wat daarin gezegd werd, was net zo blind en 'ignorant' als de ouders van de jongen waardoor de schrijver dat heeft geschreven. En dat soort mensen maken mij ziek. Zowel die ouders als de schrijver daarvan. De tweede afbeelding, daar kan ik me in vinden. Er zijn vele manieren om dat te bekijken, dat is er één van. En zeer zeker geen slechte manier, hij is erg rationeel en er zit zeer zeker een goede kern van waarheid in. De 'duivel', heeft ons -als we de bijbel toch gaan volgen- bevrijdt uit onze onwetendheid en ons mens gemaakt. Ons vrij gemaakt. De laatste, dat doen extremisten inderdaad. Wat Atheïstische extremisten doen, het laatste paneel dus, klopt echter niet. Dat is wel heel erg schijnheilig namelijk, vooral met het 'extreme' ervoor. Die denken 'Lets bash some religious people and box EVERYONE, just like they're boxing us'. De vervolgstrip zouden dan alle 'normale' gelovigen en atheïsten zijn, die gezellig allemaal samen zitten en zouden dan wat het laatste paneel in deze strip doen. Om het even kort samen te vatten.

    Daarnaast wil ik ook nog even een gigantische sneer uitdelen naar de persoon die de opmerking 'Mensen met een religie hebben nog iets om voor te leven' heeft gemaakt. Dat is echt het typische voorbeeld van het soort persoon wat er in dit topic bedoeld wordt en is zo verschrikkelijk naïef en gewoonweg dom om te zeggen. enig idee hoe onwetend je overkomt hiermee? Iedereen heeft wat om voor te leven, gelovig of niet. En als je denkt dat je alleen als gelovige iets hebt om voor te leven, dan heb jij je prioriteiten verkeerd liggen en heb je geen enkel idee van het leven. Je hoort niet te leven voor een (zogenaamde) God of het vooruitzicht van een leven na de dood. Je leeft voor geheel andere dingen en jouw opmerking was een belediging, voor zowel atheïsten als theïsten.

    Kort samengevat dus -en echt geen aanval op jou Nancy, begrijp dat. Het is gewoon iets wat me al een tijd dwarszit, vooral na meerdere topics hierover op quizlet-, ik snap gewoon niet waarom er altijd naar de minderheden gekeken moet worden wat betreft dit soort dingen. De extremisten zijn vaak blinde idioten en daardoor wordt de rest in een kwaad daglicht gesteld. Gelovig zijn kan op vele verschillende manieren en iedereen doet dat in iets anders en op een andere manier. De extremisten hebben het fout en lijken zelf niet te kunnen denken, wat verdomd zonde is. Ik zou gewoon willen dat iedereen elkaar gewoon zou kunnen respecteren wat dit betreft, in plaats van beoordelen op zielige details als religie, ras of seksuele geaardheid.


    LovingJobros schreef:
    Kan iedereen gewoon geloven in wat hij of zij wilt omfg dit topic heeft gewoon geen nut.


    Wonderlijk hoe twee mensen met verschillende aantallen woorden min of meer hetzelfde kunnen zeggen (cat)

    Bumpen omdat wall of text from wise but crazy old neurosyphilic hoboyoda!


    quidquid excusatio prandium pro

    Iedereen die zich aangevallen voelen voelen zich ook duidelijk aangesproken. In dit topic gaat het over de minderheid, de extremen die het geloof op een onjuiste manier benaderen. Al die butt-hurt mensen vinden zichzelf dus ook extremen?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oke, ten eerste mening verschillen.
    Alleen als jullie dit willen plaatsen, ik vind het prima.
    Ik ben ook niet gelovig, maar hoor christelijk te zijn.
    Ben ik niet, nee ik geloof ook niet in die man achter de wolken.
    Alleen, uit mijn 'thuis cultuur' waar ik dus niets mee heb,
    hoor ik christelijk te zijn.


    even a white rose has a black shadowx