• Ja, ik ben van plan zo een eerste verhaal te maken, iemand ideeën?
    Ik weet niks :&(!)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Kies als eerste een genre die je leuk vindt.

    Een verhaal kun je niet afdwingen, dat komt vanzelf.


    Not all those who wander are lost.

    strider@ dat is het punt, ik vind alles wel leuk :)
    brandybuck@ klopt, maar soms is het handig om wat ideeën te krijgen ;)

    Je kunt van alles doen om aan inspiratie te komen. Zoek plaatjes op die je mooi vind, bijv. van weheartit of tumblr en probeer daar een verhaal bij te schrijven. Of ga scenes van films kijken die je misschien op ideeën kunnen brengen. Ik zou wel eerst een genre kiezen, want anders wordt zoeken wel heel lastig omdat je dan overal naar kan zoeken.


    Aan niets denken is ook denken.

    Rizzoli@ goed idee, bedankt. Laat ik daar dan maar eens mee gaan beginnen :)

    Het is leuker om een verhaal te schrijven als je zelf het idee hebt bedacht.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2012 - 11:49 ]

    Het is inderdaad beter om te wachten tot iets je te binnen schiet. Dat heeft meer resultaat dan geforceerd iets in elkaar knutselen, maar als je echt tips wilt:
    -Zet je mp3/iPod of shuffle het eerste lied dat je tegen komt neem je als soundtrack. Luister naar de lyrics en bouw daar rond je verhaal op.
    - Of kies thema's die je interesseren: Bv: Liefde, dood, verlies, oorlog, ouder-kindrelaties, godsdienst, vluchtelingen, historische of toekomstige gebeurtenissen, ziekte, piraten...
    -Kies een plaats waar je wilt dat het afspeelt: vb: school, kostschool, werk, ziekenhuis, thuisomgeving, Amerika, bossen, middeleeuwse stad...
    - Of neem een woordenboek, sla die op een willekeurige plaats open, kies 3 of meerdere woorden en maak daar een verhaal rond.
    -Dit kun je ook met een gewoon boek. Sla het willekeurig open, neem een heel, heel erg kort fragmentje en probeer daar rond een nieuw verhaal te verzinnen.
    -Lees veel boeken, kijk veel films om je te laten inspireren en luister veel muziek.
    ...

    Maar ik blijf erbij dat je best gewoon wacht tot de ideeën vanzelf komen. Dat levert nog altijd het beste resultaat op.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Een keer verveelde ik me tijdens de les Nederlands en zat toen wat te bladeren in de boek van Nederlands, toen zag ik een plaatje en BAM! Ik kreeg zo een verhaal in mijn hoofd. Dus zoek plaatjes op..


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Ben je misschien fan van een film of van een artiest? Misschien kun je een verhaal schrijven over iets wat je helemaal te gek vindt!


    Fashion is a girl's best friend.