Het doet mij genoegen u mee te kunnen delen dat u in aanmerking komt voor plaats aan Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus...
Goedenacht!
Al tijden loop ik met een idee, een vrij... ambitieus idee, kan je denk ik wel zeggen. Zoals vele fans van de Harry Potter reeks heb ik in de afgelopen jaren meerdere verhalen geschreven die zich afspelen op Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus, echter, geen enkele van deze omvang.
Maar, laat ik eerst een kleine introductie geven:
Het is het jaar 1970, het jaar dat later bekend zal komen te staan als het jaar waarin James Potter zijn eerste stappen in het magische onderwijs zette. Maar, hij is niet alleen, naast zijn vrienden treed ook een klein, jong meisje deze vreemde wereld binnen. Haar naam is Ourana, vernoemd naar de Griekse God van de hemel.
Wat begint als een verbijsterend avontuur, in een magische, prachtige wereld, blijkt uiteindelijk ook een schaduwzijde te hebben. Want buiten de pracht en praal van het kasteel, sluipt een ongekend gevaar... De Heer van het Duister is opgestaan.
Zoals jullie nu misschien al zullen vermoedden, gaat het, in eerste instantie, om een eerste jaars. Een deel van de karakters zullen jullie nu waarschijnlijk ook al kunnen voorspellen, echter, heeft Zweinstein meer leerlingen nodig dan drie potentiële faunaten, een weerwolf en een jong meisje.
Ik weet dat ik nu een hele waslijst aan rollen ga geven, dit is meer om jullie de keuze te bieden dan dat ik verwacht dat ze allemaal vervuld zullen worden. Als uiteindelijk ook niet overal een vrijwilliger voor is, is dat ook geen enkel probleem. Maar voor wie altijd al een leerling of docent aan Zweinstein heeft willen zijn, hier is een kans.
De aangeboden rollen:
Leerlingen:
- Griffoendor
4 meisjes 2 meisjes
- Huffelpuf
4 jongens
4 meisjes
- Ravenklauw
4 jongens
4 meisjes 3 meisjes
- Zwadderich
3 jongens
3 meisjes
Docenten:
Astronomie
Kruidenkunde
Verweer tegen de zwarte kunsten
Niet alle personages zullen evenveel aan bod komen, het merendeel van de aandacht zal uitgaan naar de leerlingen van Griffioendor en Zwadderich, maar de anderen zullen ook echt niet vergeten worden.
Indien je mij zou willen helpen door een rol in het verhaal op je te nemen, zou ik je willen vragen om het onderstaande lijstje zo compleet mogelijk in te vullen. Ik besef dat het best veel vragen zijn, maar hoe meer ik weet, hoe beter ik het karakter, en diens verhaal, uit kan werken.
Rol:
Voor- en achternaam:
Verjaardag (met uitzondering van de docenten variëren de leeftijden tussen de 10 en de 11 jaar oud, maar een datum opgeven is een leuke toevoeging):
Uiterlijk (bij voorkeur met foto):
Karakter (en waarom past je afdeling zo goed bij je):
Favoriet vak:
Huisdier: Ja/nee, zo ja, welke?
Hobby’s:
Verleden/familie:
Extra (voor alles wat ik verder zou moeten weten):
+
Wat zou jij ontzettend graag willen dat je karakter zou doen? Zwerkballen? De beste vriendin zijn van Lily? In het koor zingen of bij een andere club? Zoenen met Lupos (oké, waarschijnlijk niet in je eerste jaar, maar je weet maar nooit)? Zet het erbij en wie weet kan je het terug lezen!
Ontzettend bedankt allemaal!
Ps. Het eerste hoofdstuk zal ik vrijdag online zetten.
Pps. Als jullie verder nog vragen hebben, zet ze er gerust bij!
[ bericht aangepast op 15 aug 2012 - 21:30 ]
''When I get to the bottom I go back to the top of the slide'' - Helter Skelter, The Beatles.