• Ik ga vanaf het nieuwe schoojaar naar het eerste middlebaar. Het plan was, dat ik gewoon ASO ging doen, maar toen ze zeiden dat ik op het laatste moment nog kon veranderen, ben ik toch voor ASO Latijn gegaan. Ik dacht dat het toch niet zó moeilijk kon zijn en ze zeggen dat als je Latijn doet, dat je dan ook makkelijker andere talen kunt leren en dat is in mijn geval toch wel handig. Maar door al die verhalen van mensen die Latijn veel te moeilijk vinden, ben ik toch al een beetje beginnen twijfelen. Is het echt zo moeilijk?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik heb drie jaar Latijn en twee jaar Grieks gedaan en ik vond t wel te doen^^
    Tis wel dat je harder moet werken, dan als je geen Latijn hebt, maar je moet er wat voor over hebben als je t wilt doen. Tis niet dat je geen tijd meer hebt voor andere dingen ofzo, zolang je de lesstof maar bijhoudt^^
    Vooral het begrijpen van de grammatica is belangrijk^^ Dus als je goed bent met grammatica kun je het best aan. Daarbij moet je natuurlijk de nodige woordjes leren maar ipv met moderne vreemde talen waar je als je de woordje kent, alles wel begrijpen kan, is t in t Latijn juist omgedraait^^ Ken je grammatica is echt mijn advies^^


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Ik vind Latijn niet echt moeilijk, maar dat hangt er natuurlijk vanaf of je snel en gemakkelijk andere talen leert. Het helpt je bijvoorbeeld al enorm hard bij Duits en Frans en die dingen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.