Aurorae schreef:
(...)
Nee, dat hoeft niet. Je hoeft niet respect voor iedereen te hebben. Als je namelijk respect voor iedereen zou hebben, zou respect niets meer betekenen. Kijk, het is niet zo dat als je iemand niet respecteert, dat je er gelijk wat mee aanricht.
Nee, ik heb niet in het bijzonder respect voor Bieber. Ik heb het gewoon niet zo op hem. Ik heb geen respect voor zijn muziek, gezien het in mijn ogen zo is dat hij met de stroom meegaat. Hij doet niets origineels. + Het is simpelweg niet mijn smaak. Voor de rest zeg ik niets over zijn persoonlijkheid omdat ik nauwelijks wat van hem weet, maar hij spreekt me niet op die manier aan dat ik respect voor hem heb. Respect betekent: 'iemand hoogachten' en 'bewonderen'. Maar dat doe ik bij hem niet, omdat ik niet vind dat hij veel bijzonders is. No offense. Het maakt me niets uit dat jullie dat wel hebben. Ik vind het alleen maar mooi dat jullie zoveel geluk uit hem kunnen putten. Maar dat betekent niet dat ik hem moet respecteren. Ik bewonder hem niet, en ik acht hem ook niet hoog.
oké, je hebt een punt, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat je niet zomaar moet gaan haten zonder er een goede reden voor te hebben. Als mensen die niks aardigs weten te zeggen gewoon hun mond houden zou de samenleving veel beter zijn
What by Zeus' beard is going on????