• Op Q ben ik al meerdere forums tegen gekomen waarin mensen verhaallijnen aanbieden. Stiekem ben ik heel jaloers op deze mensen, want ik ben echt heel erg slecht in het verzinnen van een verhaallijn en als ik eindelijk iets gevonden heb is het voor mij echt een hel om dit samen te voegen tot tien regels.

    Helaas zal ik dit wel moeten doen voor de opleiding waar ik naartoe wil (scenarioschrijver op de filmacademy). Hier moet je als toelating namelijk drie korte verhaallijnen van tien regels, één A4tje met een idee voor een groot filmverhaal en een verhaal van tien blz schrijven. Nu ben ik in dat laatste, het schrijven van verhalen, gelukkig wel redelijk goed, maar het verzinnen van een verhaal en dit in een bepaald aantal regels omschrijven is iets waar ik helaas niet zo goed in ben.

    Zouden jullie mij daarom willen vertellen hoe jullie altijd aan jullie verhaallijnen komen en/of mij hier tips over geven?
    Alvast heel erg bedankt!


    Keep your head up, keep your heart strong

    Als ik een idee heb voor een verhaal schrijf ik het op. En als ik meer ideen krijg schrijf ik het erbij.
    De verhaallijn maken vind ik ook lastig maar ik probeer gewoon de ideen in te verwerken,.

    Ik wacht gewoon geduldig tot ik een idee heb, dus daar kan ik je niet echt mee helpen. Maar met naar muziek luisteren, films kijken en andere verhalen lezen, kan je misschien ideeën op doen -zo lang je ze maar niet kopieert. <3


    The things we see now will be gone soon, but the things we cannot see will last forever.

    Mijn enige tip: oefenen.

    Succes ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Waar ga je dat doen? Ik ga namelijk ook naar de filmschool, maar in Brussel. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    JUKEB0X schreef:
    Waar ga je dat doen? Ik ga namelijk ook naar de filmschool, maar in Brussel. (:

    Amsterdam, dénk ik. Dat is namelijk de enige die ik ken. Maar studeren in Brussel lijkt me ook wel leuk. Net zo dicht bij als Amsterdam volgens mij en ik heb België altijd al leuk gevonden. Even kijken naar de mogelijkheden en misschien dat het wel een leuke twee optie is


    Keep your head up, keep your heart strong

    Ik kreeg inspiratie voor een verhaal dankzij muziek of films. Films zijn vaak goed voor een thema en een verhaallijn. Maar probeer eens twee verhaallijnen te combineren en wat dingen te veranderen zodat het niet een kopie word.

    En ja, het ligt vaak ook aan jezelf. Soms heb ik echt tijden dan heb ik geen enkele idee voor een verhaal en zo heb ik er twee of drie.


    Physics is awesome

    TheseWords schreef:
    (...)
    Amsterdam, dénk ik. Dat is namelijk de enige die ik ken. Maar studeren in Brussel lijkt me ook wel leuk. Net zo dicht bij als Amsterdam volgens mij en ik heb België altijd al leuk gevonden. Even kijken naar de mogelijkheden en misschien dat het wel een leuke twee optie is


    Als je meer informatie wilt: rits.be
    Op de opendeurdag zag ik trouwens veel hollanders. Dus er zijn veel mensen uit Nederland die naar deze school komen. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Ik heb gewoon teveel fantasie en vind het leven saai. Daarom verzin ik vaak allerlei dingen. Het irritante is alleen dat die dingen dan in mijn hoofd blijven hangen en ik er stiekem helemaal gek van word :') Maar ja, ik heb dus niet echt tips.


    Happy Birthday my Potter!

    Luister naar inspirerende liedjes. Daar kan je vaak wel een verhaal uithalen, omdat een liedje vaak iets verteld. Laat dat even in je hoofd zitten en dan komt er vanzelf een uitgewerkt verhaal bij.
    Ik heb het vaak bij de liedje van The Maine, All Time Low, You Me At Six en We Are The In Crowd.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik neem gewoon random dingen. Neem een plaats die je aanspreekt, een voorwerp dat je aanspreekt, een eigenschap, een ziekte, een omstandigheid, een seizoen... Als je er 2 à 3 neemt, zorg ik er dan altijd voor dat die 3 dingen er sowieso in het uiteindelijke verhaal voorkomen. Dat kan tot hele verschillende en uitgebreide ideeën leiden. Je moet alleen wel een beetje creatief ermee denken en gewoon uitwerken wat in je opkomt!

    [ bericht aangepast op 29 juli 2012 - 23:53 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Ik zou scenarioschrijven heel graag willen combineren met regie. Eerst maar even een leuke opleiding zoeken en gelukkig heb ik nog even.
    Gewoon opschrijven als je iets opmerkt of bedenkt, de Notes app van mijn ipod is echt bomvol met die dingen. Characters, ideeën, stukjes tekst, titels, namen, situaties, muziek.
    Oh, en dromen zijn ook mega behulpzaam, al slaan ze soms nergens op, gewoon hele kleine dingetjes eruit halen en opschrijven (':
    Luisteren naar mensen hun verhalen kan soms ook ideeën opleveren n_n


    Caution first, always.