• As promised, hier is de hele beschrijving van de hoofdpersoon in een verhaal dat ik ga schrijven. Waarschuwing: hij is niet bepaald normaal. ;x

    De 52-jarige Karl Langenberg is een extreem introverte man, waar bijna geen normaal gesprek mee te voeren valt. Als hij echter praat, transformeert hij in een ware spraakwaterval, zij het een spraakwaterval die maar 2 gespreksonderwerpen kent: zijn dochtertje Lauren en speelgoed.
    Karl’s ouders hebben hem als kind geprobeerd mee te slepen naar een arts, met het vermoeden dat hij leed aan een ernstige vorm van autisme. De diagnose is echter nooit met zekerheid gesteld.
    Meestal is Karl nors en onvriendelijk. Er is geen kunst aan om ruzie met hem te krijgen. De ruzie verloopt meestal in 3 fasen: een enorme woede-aanval waarbij hij niet aarzelt om je ernstige verwondingen toe te brengen, vervolgens halstarrige weigering als de tegenpartij aanbiedt om te praten, en tenslotte de dagenlange stiltes. De ‘sorry’ is altijd ver te zoeken.
    Als Karl kinderen ziet krijgt hij echter een andere blik in zijn ogen, alsof hij tijdelijk van ziel verandert. Hij is gek op ze, en omgekeerd voelen zij zich ook aangetrokken tot hem. Zijn dochtertje Lauren, die de eervolle bijnaam ‘Prinsesje’ heeft gekregen staat permanent op nummer 1.
    Verder is Karl erg ambitieus, je zou het obsessief kunnen noemen. Hij heeft een eigen speelgoedbedrijf genaamd Kevin & Ko. Niet dat er binnen de 4 muren van zijn werkplaats ook maar enige vorm van samenwerking plaatsvindt, maar de ‘Ko’ is een eerbetoon aan zijn vroegere teddybeer die op tragische wijze aan zijn einde is gekomen: Karl’s moeder heeft hem bij het vuilnis gegooid. Het andere deel van de bedrijfsnaam is ontleend aan Kevin, het tweelingbroertje van Ko dat nog steeds in leven is.
    Bij Kevin & Ko kent men geen rust; als Karl bezig is met sleutelen aan speelgoedautootjes of het fabriceren van een pop waar Barbie niet aan kan tippen verliest hij zichzelf, en zal hij niet stoppen voor de laatste schroefjes muurvast zitten. Iets minder onschuldige speeltjes vervaardigt hij ook: hij is al jaren bezig met het ontwerp van de Realbot, een robot gemaakt van een dood mensenlichaam, die met een druk op een knop elke gewenste handeling uitvoert. Dit ietwat ziekelijke idee is mede ontstaan door de slechte seks die Karl heeft met zijn vrouw Monica. Hoe vaak hij wel niet gewenst heeft dat zij op afstand te besturen viel...


    Karl ziet er vrij oud uit voor zijn leeftijd. Zijn gezicht is gerimpeld, te danken aan de tijd dat hij een baan als professioneel kettingroker ambieerde. De sporadische haren op zijn hoofd hebben hun blonde kleur al lang geleden verloren. Omdat zijn ogen na al dat turen naar moertjes, bouten en andere technische rommel ook niet meer naar behoren werken, draagt hij een bril met imposante glazen waar menig jampotfabrikant jaloers op is.
    Aan kleren hecht hij niet veel waarde. Hij is content met de geblokte blousjes die Monica af en toe voor hem meeneemt als ze afgeprijsd zijn bij de Aldi.
    Karl houdt wel van een biertje, wat te zien is aan zijn postuur. Hij heeft een bierbuik, maar is niet van plan daar iets aan te doen, hooguit de schaarse tijd die hij met zijn vriend Tony doorbrengt op de golfbaan met een kwartier per week verlengen.
    Hij heeft een kleine, ondertussen vaag geworden tattoo aan de binnenkant van zijn pols. Het is een restant van zijn tienerjaren, waarin hij in een dronken bui de liefde tussen hem en zijn toenmalige vriendin wilde vereeuwigen. Hij weigert het ding weg te laten halen, hoewel het een bron van irritatie vormt voor Monica. Citaat: ‘Geef toe, het vloekt zo met je trouwring.’


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Klinkt fantastisch! Wil je mij waarschuwen voor dat verhaal? Ik zou het graag willen lezen.


    People change, memory's don't.

    Curiosa schreef:
    Klinkt fantastisch! Wil je mij waarschuwen voor dat verhaal? Ik zou het graag willen lezen.

    This ^^


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Curiosa schreef:
    Klinkt fantastisch! Wil je mij waarschuwen voor dat verhaal? Ik zou het graag willen lezen.


    Ik waarschuw, maar het gaat nog wel even duren. Ik ben namelijk van plan om voor dit verhaal een cursus te gaan doen waarbij je zeg maar begeleiding krijgt bij het schrijven. Alleen moet je dan verplicht een basisschrijfcursus gedaan hebben, die ik nu doe, maar ik moet nog 4 maanden. 0.o Ik ben nu bezig met bedenken enzo, maar het echte verhaal komt dus pas later.


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Curiosa schreef:
    Klinkt fantastisch! Wil je mij waarschuwen voor dat verhaal? Ik zou het graag willen lezen.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    O, wat is hij cool. Ik wil het lezen als het af is!


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Het klinkt echt geweldig. Wanneer je het online gaat zetten, moet je me echt waarschuwen!

    [ bericht aangepast op 24 juli 2012 - 18:37 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Marble schreef:
    (...)

    Ik waarschuw, maar het gaat nog wel even duren. Ik ben namelijk van plan om voor dit verhaal een cursus te gaan doen waarbij je zeg maar begeleiding krijgt bij het schrijven. Alleen moet je dan verplicht een basisschrijfcursus gedaan hebben, die ik nu doe, maar ik moet nog 4 maanden. 0.o Ik ben nu bezig met bedenken enzo, maar het echte verhaal komt dus pas later.

    Waar volg jij die cursus dan?

    Laswell schreef:
    (...)
    Waar volg jij die cursus dan?


    Priem Uitgeverij, maar alles gaat via e-mail dus eigenlijk gewoon thuis haha.


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Marble schreef:
    (...)

    Priem Uitgeverij, maar alles gaat via e-mail dus eigenlijk gewoon thuis haha.

    Ah, en valt die cursus aan te raden? Want ik zoek echt al eeuwen naar een schrijfcursus voor thuis!

    Curiosa schreef:
    Klinkt fantastisch! Wil je mij waarschuwen voor dat verhaal? Ik zou het graag willen lezen.


    Pretty is just a pretty word.

    -abo hierop voor het geval dat-


    Pretty is just a pretty word.

    Aurorae schreef:
    Het klinkt echt geweldig. Wanneer je het online gaat zetten, moet je me echt waarschuwen!


    Life is full of fake people

    Laswell schreef:
    (...)
    Ah, en valt die cursus aan te raden? Want ik zoek echt al eeuwen naar een schrijfcursus voor thuis!


    uh nouja het is wel leuk, maar vrij duur. Je zou anders even moeten googlen, op die site staat best uitgebrride informatie (:


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Aurorae schreef:
    Het klinkt echt geweldig. Wanneer je het online gaat zetten, moet je me echt waarschuwen!


    None but ourselves can free our minds.

    Curiosa schreef:
    Klinkt fantastisch! Wil je mij waarschuwen voor dat verhaal? Ik zou het graag willen lezen.