• Ik zit eraan te denken één van mijn verhaalideeën helemaal uit te schrijven en meteen als boek te schrijven op mijn computer. Het stuk dat ik nu op Quizlet heb geschreven vervalt dan helemaal en dan wil ik Nederlandse hoofdpersonages, maar 2 hoofdpersonages in plaats van vijf, compleet zelfbedachte karakters én megalange doorlopende hoofdstukken, zodat het als een écht boek wordt. Doen of niet doen?

    Het verhaalidee dat het zou worden (met wat aanpassingen):

          Als vijf rasechte Engelse meisjes besluiten na hun eindexamenperiode het eiland der vreselijke schoolleraren te verlaten, gebeurt er iets heel anders dan verwacht. Na wekenlange examenstress staat eindelijk de vertrekdatum op hun kalenders aangegeven en is het tijd voor de vijf meiden om naar Ibiza te vertrekken. Hoewel… dat dachten ze. Ze komen er nooit aan.
          Intussen wordt er op gate F van hun vliegveld een terroristische aanslag gepleegd en proberen de meeste mensen van het vliegveld af te vluchten. Tevergeefs, de bende MDT heeft alle uitgangen al afgesloten en is er geen enkele mogelijkheid van ontsnappen meer over. Al het personeel op het vliegveld probeert de bende in bedwang te houden, maar elke seconde worden meer van de passagiers die op hun vliegtuig stonden te wachten gegijzeld en op het vliegtuig naar Zuid-Afrika gezet om ze te gebruiken en verkopen als slaven.
          Wanneer er rood alarm wordt afgegeven door enkele bewakers die nog niet uit het hoofdkwartier van het vliegveld zijn verjagen, duiken vier onbekende jongens op. Hun charme, hun passie en alles aan hen trekt Daphne aan, vooral één in het speciaal.Uiteindelijk besluiten de meiden te vertrekken naar de enige veilige plek van het vliegveld. Finn, die beweert dat zijn vader één van de gegijzelde medewerkers is van dit vliegveld, neemt ze mee naar een verborgen opslagplaats, de enige plek waar ze veilig zouden kunnen zijn. Een klinkloze deur maakt ruimte voor een hol van zo’n zes bij zes meter en urenlang, misschien wel dagenlang zitten ze op elkaars lip. Als een radio bekend maakt dat er 9 tieners van de leeftijd 17 tot 21 vermist zijn, besluit de groep het zekere voor het onzekere te nemen. Maar wat als de bende plotseling opduikt tijdens hun ontsnappingsplan? Wat als het blijkt dat ze echt nergens veilig zijn? En wat als MDT slechtere bedoelingen heeft als dat ze eigenlijk hadden gedacht?

    [ bericht aangepast op 18 juli 2012 - 22:24 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Je kan het altijd proberen, waarom niet.
    Je maakt wel enkele stijlfouten in je schrijven, maar je bent nog jong. Hoe meer Nederlands je zult krijgen, hoe meer je die weg zal werken.
    Al snap ik niet echt iets van je beschrijving, maar dat ligt vast aan mij want ik ben doodmoe. (:

    Meteoroid schreef:
    Je kan het altijd proberen, waarom niet.
    Je maakt wel enkele stijlfouten in je schrijven, maar je bent nog jong. Hoe meer Nederlands je zult krijgen, hoe meer je die weg zal werken.
    Al snap ik niet echt iets van je beschrijving, maar dat ligt vast aan mij want ik ben doodmoe. (:


    Life is full of fake people

    Ik zou nog wachten. Je bent nog redelijk jong en kent nog niet alle vaardigheden. En zoals Meteoroid zegt zitten er wat contaminaties en andere fouten in je werkje.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Lijkt me erg leuk.
    Ik zou het zeker doen. En stel, de uitgevers willen hem niet, dan kan je hem altijd nog op Quizlet zetten (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Meteor schreef:
    Ik zou nog wachten. Je bent nog redelijk jong en kent nog niet alle vaardigheden. En zoals Meteoroid zegt zitten er wat contaminaties en andere fouten in je werkje.


    Ik heb net een aantal, vrij veel, fouten eruit gehaald. Tenminste, wat ik kon vinden dan. Dus, if one of you is bored, zouden jullie het nog een keer na mogen kijken. :Y)

    [ bericht aangepast op 18 juli 2012 - 21:57 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    PercyWood schreef:
    Lijkt me erg leuk.
    Ik zou het zeker doen. En stel, de uitgevers willen hem niet, dan kan je hem altijd nog op Quizlet zetten (:


    Ik vind dat je het inderdaad altijd kan proberen. Bovendien hoef je zoiets niet meteen uit te brengen. Je kunt ook wachten en na wat jaar weer kijken en je nieuwe vaardigheden er in verwerken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Landon schreef:
    (...)

    Ik heb net een aantal, vrij veel, spellingsfouten eruit gehaald. Tenminste, wat ik kon vinden dan. Dus, if one of you is bored, zouden jullie het nog een keer na mogen kijken. :Y)
    Sommige zinnen zijn ook gewoon raar in mijn ogen. En die stijlfouten leer je echt pas later, dus ik zou wachten. Je kan er al aan schrijven, maar uitbrengen zou ik de komende jaren zeker nog niet doen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Meteor schreef:
    (...)Sommige zinnen zijn ook gewoon raar in mijn ogen. En die stijlfouten leer je echt pas later, dus ik zou wachten. Je kan er al aan schrijven, maar uitbrengen zou ik de komende jaren zeker nog niet doen.


    No, ik wil het echt niet uitbrengen. Ik doe het gewoon voor mezelf, omdat ik weet dat als ik het op Quizlet zet dat ik het juist laat liggen en het al gauw verwaarloos.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Landon schreef:
    (...)

    No, ik wil het echt niet uitbrengen. Ik doe het gewoon voor mezelf, omdat ik weet dat als ik het op Quizlet zet dat ik het juist laat liggen en het al gauw verwaarloos.
    Ik kan jou niet tegenhouden om iets te typen als het enkel en alleen voor jezelf is. Maar als je met boek echt iets professioneel bedoelt, ben je toch nog te jong, want je kent jammer genoeg nog niet alles van de Nederlandse (of toch zeker de belangrijkste dingen nog niet).


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Meteor schreef:
    (...)Ik kan jou niet tegenhouden om iets te typen als het enkel en alleen voor jezelf is. Maar als je met boek echt iets professioneel bedoelt, ben je toch nog te jong, want je kent jammer genoeg nog niet alles van de Nederlandse (of toch zeker de belangrijkste dingen nog niet).


    Als mijn Nederlands docenten op dit niveau blijven lesgeven gaat het ook niet heel erg snel zou ik je vertellen. En nee, ik vroeg me alleen af of het een goed idee was om verder uit te werken dan hier op Quizlet, het met langere hoofdstukken uit te schrijven en of het zou werken tegen mijn 'Ik verwaarloos al mijn verhalen'-probleem, hihi.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2012 - 22:04 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Zag ik toevalling nog staan:
    en alles aan hun trekt Daphne

    Hun is bezittelijk. ^^

    Meteoroid schreef:
    Zag ik toevalling nog staan:
    en alles aan hun trekt Daphne

    Hun is bezittelijk. ^^


    Thank you :Y)


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Landon schreef:
    (...)

    Als mijn Nederlands docenten op dit niveau blijven lesgeven gaat het ook niet heel erg snel zou ik je vertellen. En nee, ik vroeg me alleen af of het een goed idee was om verder uit te werken dan hier op Quizlet, het met langere hoofdstukken uit te schrijven en of het zou werken tegen mijn 'Ik verwaarloos al mijn verhalen'-probleem, hihi.
    Als je het echt wilt schrijven hou ik je niet tegen en ik heb geen flauw idee of je daarmee je probleem kan oplossen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    cijfers van 0 tm 20 moeten sowieso helemaal uitgeschreven worden, dat is het eerste wat mij zo opvalt bij het scannen van de tekst. Waarom maak je de inleiding niet zoals je hem wil hebben? dus al met de Nederlandse meisjes en zo...?

    Hel schreef:
    cijfers van 0 tm 20 moeten sowieso helemaal uitgeschreven worden, dat is het eerste wat mij zo opvalt bij het scannen van de tekst. Waarom maak je de inleiding niet zoals je hem wil hebben? dus al met de Nederlandse meisjes en zo...?


    Omdat ik hem zo eerst had uitgeschreven voor op Quizlet en ik lui ben vandaag. Ik doe morgen de rest wel als ik het überhaupt ga doen. En, thank you.

    [ bericht aangepast op 18 juli 2012 - 22:24 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.