• Ik heb een probleem, eigenlijk is het een soort van ruzie.
    Ik heb een beste vriendin, ik ken haar al meer dan twee jaar. En we doen bijna alles samen. Ik vertrouw haar en zij mij. Maar nu hebben we een soort van ruzie over wat we gaan volgen in het nieuwe schooljaar. Ik ga eigenlijk een andere studie richting volgen en zij gaat een andere volgen. En zij is eigenlijk boos op mij en doet afstandelijk omdat ik niet hetzelfde doe. Ook al blijven we beste vrienden, onze vriendschap gaat heel hard veranderen. (huil) Ik ga nieuwe mensen ontmoeten en zij ook maar ik wil haar niet verliezen. We hebben over veel nutteloze dinges ruzie gemaakt. Wat moet ik eigenlijk doen? We negeren elkaar en antwoorden heel bot tegen elkaar. En als ik met haar wil praten, ben ik bang voor haar reacties. Want ze is eigenlijk heel eerlijk en durft nogal heel bot en kwetsende dinges zeggen, ze vat dinges soms letterlijk op.
    xxx :S


    When words fails, music speaks

    Ik ken dat probleem D:. Ik kende mijn 'beste' vriendin al meer dan 5 jaar en toen was het poef weg. Het beste wat je eigenlijk kan doen is het proberen uit te praten. Voor de rest weet ik het echt niet.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Dat ze boos is dat je niet hetzelfde doet, vind ik juist niet echt iets wat een vriendin hoort te doen. Je kiest daar zelf voor, voor jouw toekomst. Het lijkt me dat zij die andere richting ook voor haar toekomst heeft gekozen.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2012 - 15:31 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Doet me denken aan mijn beste vriendin, die kon/kan ook heel bot doen.
    Maar jij maakt de goede keuze om je eigen beslissing te nemen. Als vriendin moet ze dit accepteren. Je kunt haar iniedergeval duidelijk maken dat je haar niet zal laten vallen als je een andere studie gaat volgen als haar.


    You are beautiful, you are love.

    Ze heeft het recht niet om boos te zijn op jou. Uiteindelijk gaat ieders zijn eigen weg en zij mag die van jou niet gaan bepalen.
    Eigenlijk denk ik toch dat je er beter over kunt gaan praten. Anders los je namelijk niks op. En misschien kun je haar dan ook vertellen dat je het niet zo fijn vind als ze zo bot/direct reageert.

    What the hell?
    Ik heb een hele andere richting gekozen dan de drie vriendinnen waar ik de eerste drie middelbare schooljaren mee heb doorgebracht -en met één ook mijn basisschool- en we spreken gewoon af in de pauzes. Onze groep is zelfs uitgebreid. So... I don't see the problem she is seeing.
    Je moet gewoon doen waar je goed in bent.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik ben het eens met luhan, zij kan idd niet bepalen wat je wilt gaan volgen. Doe wat je zelf leuk vindt en als je beste vriendin dat niet apprecieert en enkel aan zichzelf denkt, dan is ze misschien toch niet zo'n goede beste vriendin? Ik bedoel, beste vriendinnen zijn er om elkaar te steunen in welke richting je ook gaat of wat je ook doet en jullie zouden elkaar juist moeten steunen in elkanders beslissingen. En dat van 'we blijven beste vriendinnen en nieuwe mensen ontmoeten' is best logisch, dat hoort gewoon een stuk bij vriendschap. Oke, natuurlijk zal je veel leuke mensen tegenkomen en zal je soms eens wat strubbelingen hebben met je beste vriendin, maar als ze echt je beste vriendin is, dan ben ik er zeker van dat jullie vriendschap wel zal standhouden! :') Ik zou gewoon eens een goed praten met haar en samen alles op een rijtje zetten. ik hoop voor jou dat alles terug goed komt tussen jou en je beste vriendin!

    [ bericht aangepast op 5 juli 2012 - 15:40 ]


    Rise and rise again until lambs become lions

    Impressie schreef:
    Doet me denken aan mijn beste vriendin, die kon/kan ook heel bot doen.
    Maar jij maakt de goede keuze om je eigen beslissing te nemen. Als vriendin moet ze dit accepteren. Je kunt haar iniedergeval duidelijk maken dat je haar niet zal laten vallen als je een andere studie gaat volgen als haar.


    Eigenlijk heb ik dat al meerdere keren gedaan. Ze antwoord daar ook bot op zoals 'ok.', 'pff, tzal zijn.'
    En nu voel ik mij eigenlijk slecht want zij trekt nu terug op met haar oude 'beste vriendin' .... Soms snap ik haar niet ... :X


    When words fails, music speaks

    Kanade schreef:
    Ze heeft het recht niet om boos te zijn op jou. Uiteindelijk gaat ieders zijn eigen weg en zij mag die van jou niet gaan bepalen.
    Eigenlijk denk ik toch dat je er beter over kunt gaan praten. Anders los je namelijk niks op. En misschien kun je haar dan ook vertellen dat je het niet zo fijn vind als ze zo bot/direct reageert.


    26 - 02 - '16

    Luhan schreef:
    Dat ze boos is dat je niet hetzelfde doet, vind ik juist niet echt iets wat een vriendin hoort te doen. Je kiest daar zelf voor, voor jouw toekomst. Het lijkt me dat zij die andere richting ook voor haar toekomst heeft gekozen.

    Oceanborn schreef:
    (...)

    Eigenlijk heb ik dat al meerdere keren gedaan. Ze antwoord daar ook bot op zoals 'ok.', 'pff, tzal zijn.'
    En nu voel ik mij eigenlijk slecht want zij trekt nu terug op met haar oude 'beste vriendin' .... Soms snap ik haar niet ... :X


    Da's nogal flauw en egoïstisch van d'r... Als ze zo blijft doen, moet je misschien maar nieuwe vriendinnen maken. Al is dat ook niet bepaald een leuke oplossing. :/


    You are beautiful, you are love.