• Ik heb altijd al iets gehad voor de martelmethodes van vroeger.
    Ik vind het gewoon erg interessant om te zien wat ze vroeger allemaal deden. Natuurlijk is het verschrikkelijk, ik zeg ook niet dat ik het leuk vind dat het gebeurde. Maar op een bepaalde manier blijf ik toch vaak die video's kijken en ga ik ook vaak in andere landen op zoek naar die museums en kastelen.

    Hier een paar voorbeeld video's:
    The Human Press
    Het slachtoffer wordt tussen twee houten platen gelegd waar hendels aan vast zitten. Zodra de slaven (ja, dit werd gedaan door slaven) aan die hendels begonnen te draaien, werden de platen tegen elkaar aangedrukt... met het slachtoffer ertussen.
    The Brazen Bull
    Een bronzen stier (van binnen hol) waar het slachtoffer in werd opgesloten. Zodra de klep dichtzat, werd eronder een vuur aangestoken. Hierdoor werd de hele stier gloeiend heet en werd de persoon levend gebraden. Maar er is nog iets extra's. Het werd ook gebruikt als muziekinstrument. De mond van de stier bevatte een soort buis waar het slachtoffer kon ademhalen. Maar terwijl hij adem haalt, schreeuwt hij het ook uit van de pijn. Dit geluid vervormde zo, dat het klonk als een stier.
    The Wooden Horse
    Het slachtoffer werd vastgebonden op een balk met touwen om zijn armen en benen. Er werd getrokken aan deze touwen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    The Crank Wheel
    Een wiel waaraan het slachtoffer werd vastgebonden. Onder het wiel (/rad) zaten uitstekende spijkers. Telkens als het slachtoffer dan een rondje draaide, schuurde zijn hele lichaam ertegenaan. De spijkers werden ook wel eens vervangen door vuur.
    Strappado & Judas Cradle
    Strappado = De polsen van het slachtoffer werden vastgebonden (met zijn armen op de rug). Vervolgens werd hij opgehesen. Wanneer hij een stuk in de lucht hing, lieten ze hem plotseling een paar meter vallen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    Judas Cradle = Het slachtoffer hangt boven de judas cradle (klik voor plaatje) en wordt langzaam naar beneden gezakt. De punt komt dus in principe in je kont.


    Iemand anders die dit ook interessant vindt? (cat)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2012 - 16:36 ]

    Mead schreef:
    Het is zeker wel eens inressant om te zien hoe ze vroeger eigenlijk met mensen omgingen, want nu mag da eigenlijk bijna nergens meer, maar veoeger gebeurde het wel. Zeker als je niet iets zou misdoen en je zou eens denken aan wat ze vroeger dan met jou zouden gedaan hebben.

    Inderdaad.
    Als je je vroeger ook maar een heel klein beetje misdroeg, was het gelijk gebeurt.
    Tegenwoordig kun je iemand aanranden en vermoorden en je hoeft niet eens levenslang in de gevangenis te zitten.

    Endure schreef:
    Lol, ik ben naar 3 martelmusea geweest dus weet er alles van :Y) Was nasty. Gaan ze mensen bijna vierendelen, reanimeren en dan écht vierendelen.
    Bah, en nog veel ergere.
    Waren erg enge musea trouwens, overal wassen poppen, eng huisje, enge muziek, vreemde geur, mijn zus en ik waren de enige. Bah :P

    Oh dat is wel creepy. :'D
    Waar ik overal ben geweest was het toch een stuk minder eng. Geen rare muziek/geuren en zo in elk geval.

    Één was zelfs in een kasteel en dat was wel heel erg 'leuk' om te zien. Aangezien het zo realistischer overkwam.

    Kanade schreef:
    (...)
    Inderdaad.
    Als je je vroeger ook maar een heel klein beetje misdroeg, was het gelijk gebeurt.
    Tegenwoordig kun je iemand aanranden en vermoorden en je hoeft niet eens levenslang in de gevangenis te zitten.

    Dat is waar.


    Tears are words the heart can't say.

    Kanade schreef:
    (...)
    Oh dat is wel creepy. :'D
    Waar ik overal ben geweest was het toch een stuk minder eng. Geen rare muziek/geuren en zo in elk geval.

    Één was zelfs in een kasteel en dat was wel heel erg 'leuk' om te zien. Aangezien het zo realistischer overkwam.


    Haha, maar ik was in het buitenland en je zag ook niet dat het een museum was :P En overal stonden die martelwerktuigen en enge wassen beelden en vooral de zolder was eng. Brr D:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Kanade schreef:
    (...)
    Tja... nu je het zo zegt. xD
    In ieder geval vind ik het best grappig dat de maker de eerste persoon was die erin zat. Moet hij maar niet zo'n ding uitvinden.


    Oh, mensen vinden soms met de gekste redenaties iets uit, en vreemd genoeg zit er nog logica in ook. De guilotine is gemaakt door iemand uit humanitaire overwegingen: Hij had medenlijden met de beul, die die loodzware bijl moest gebruiken, en medelijden met de slachtoffers, die door een soms botte bijl moesten worden onthoofd. En met een scherpe bijl heb je al snel twee of drie slagen nodig. Onthoofden is een stuk moeilijker dan je ziet in films. Dus vond meneer guillotine de guillotine uit: Een verzwaarde bijl aan een apparaat, die van te voren opgetild werd en werd losgelaten.


    quidquid excusatio prandium pro

    Quiescent schreef:
    Ja, ik vind dit gewoon interessant. Geen idee waarom:Y)


    Ik ook.
    Simpel: dit is gewoon pure sensatie en wij mensen zijn sensatie-wolven (;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Kanade schreef:
    (...)
    Oh ik ben zo jaloers! Je vader kan vast en zeker ook erg leuke verhalen vertellen als jullie op vakantie gaan, of niet? :3
    Haha thank you.


    Toen ik klein was voor het slapen vertelde hij altijd geschiedenis-verhalen, ik had 't meer daarop dan op gewone sprookjes [behalve Peter Pan :'D], en ook bij wandelen vroeger moest ik vermaakt worden dus ging hij vertellen. Vooral het Paard van Troje was favoriet, of eigenlijk, ís favoriet. Nu lees ik in mijn vrije tijd oude geschiedenislesboeken van mijn vader of geschiedenisboeken. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Endure schreef:
    (...)

    Haha, maar ik was in het buitenland en je zag ook niet dat het een museum was :P En overal stonden die martelwerktuigen en enge wassen beelden en vooral de zolder was eng. Brr D:

    Dat klinkt bijna alsof ze mensen wilden lokken om vervolgens echt te gebruiken voor die martelwerktuigen.
    Eng. :'D

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Oh, mensen vinden soms met de gekste redenaties iets uit, en vreemd genoeg zit er nog logica in ook. De guilotine is gemaakt door iemand uit humanitaire overwegingen: Hij had medenlijden met de beul, die die loodzware bijl moest gebruiken, en medelijden met de slachtoffers, die door een soms botte bijl moesten worden onthoofd. En met een scherpe bijl heb je al snel twee of drie slagen nodig. Onthoofden is een stuk moeilijker dan je ziet in films. Dus vond meneer guillotine de guillotine uit: Een verzwaarde bijl aan een apparaat, die van te voren opgetild werd en werd losgelaten.

    Oké. Dat is dan nog... begrijpelijk.
    Beter de guillotine dan met een botte bijl inderdaad.

    Forks schreef:
    (...)

    Toen ik klein was voor het slapen vertelde hij altijd geschiedenis-verhalen, ik had 't meer daarop dan op gewone sprookjes [behalve Peter Pan :'D], en ook bij wandelen vroeger moest ik vermaakt worden dus ging hij vertellen. Vooral het Paard van Troje was favoriet, of eigenlijk, ís favoriet. Nu lees ik in mijn vrije tijd oude geschiedenislesboeken van mijn vader of geschiedenisboeken. [:

    Echt leuk dat je zo'n vader hebt die de verhalen kan vertellen. ;D

    Ik wil stiekem ook heel graag dat de geschiedenisleraar, die ik nu heb, een familie lid van me was of zo. Zodat ik mee kon met hem op vakantie en alle verhalen kon horen. ^^

    LiquidSugar schreef:
    Ik heb dit ook altijd interresant gevonden, al van toen ik kleiner was (11- 12 jaar). :Y)


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Oh ik weet nog dat ik in de eerste met geschiedenis al die middeleeuwse straffen moest leren. Sommigen van deze zaten er ook bij. Echt luguber hoe ze dat deden zeg. Hoe konden ze... Ik kan er niet zo goed tegen maar het scheelt al een hoop als je er alleen over leest en het niet voor je ziet...


    The biggest emotion in creation is the bridge to optimism. - Brian May

    Ik vind dat soort dingen ook altijd interessant.


    The odds are néver in our favor.

    Ik vind dit soort dingen gewoon vies en ziek. En ik vind de bedenkers van dit soort dingen en de bedenkers van horrorfilms eigenlijk ook ziek.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik ben naar- O, fuck, ik ben de naam kwijt... Dat 'griezelhuis' in Amsterdam... Niet Madame Toussauds, maar die een stukje verderop zit... Amsterdam Dungeon, dat is het!

    In ieder geval: daar werd in het begin ook een aantal marteldingen uitgelegd, dat was ook vet awesome om te zien. Daar wil ik nog wel een keer naar toe, maar dan met vriendinnen :Y)
    Dat wordt lekker gillen x'D


    Deep inside, I've never felt alive