• Ik heb altijd al iets gehad voor de martelmethodes van vroeger.
    Ik vind het gewoon erg interessant om te zien wat ze vroeger allemaal deden. Natuurlijk is het verschrikkelijk, ik zeg ook niet dat ik het leuk vind dat het gebeurde. Maar op een bepaalde manier blijf ik toch vaak die video's kijken en ga ik ook vaak in andere landen op zoek naar die museums en kastelen.

    Hier een paar voorbeeld video's:
    The Human Press
    Het slachtoffer wordt tussen twee houten platen gelegd waar hendels aan vast zitten. Zodra de slaven (ja, dit werd gedaan door slaven) aan die hendels begonnen te draaien, werden de platen tegen elkaar aangedrukt... met het slachtoffer ertussen.
    The Brazen Bull
    Een bronzen stier (van binnen hol) waar het slachtoffer in werd opgesloten. Zodra de klep dichtzat, werd eronder een vuur aangestoken. Hierdoor werd de hele stier gloeiend heet en werd de persoon levend gebraden. Maar er is nog iets extra's. Het werd ook gebruikt als muziekinstrument. De mond van de stier bevatte een soort buis waar het slachtoffer kon ademhalen. Maar terwijl hij adem haalt, schreeuwt hij het ook uit van de pijn. Dit geluid vervormde zo, dat het klonk als een stier.
    The Wooden Horse
    Het slachtoffer werd vastgebonden op een balk met touwen om zijn armen en benen. Er werd getrokken aan deze touwen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    The Crank Wheel
    Een wiel waaraan het slachtoffer werd vastgebonden. Onder het wiel (/rad) zaten uitstekende spijkers. Telkens als het slachtoffer dan een rondje draaide, schuurde zijn hele lichaam ertegenaan. De spijkers werden ook wel eens vervangen door vuur.
    Strappado & Judas Cradle
    Strappado = De polsen van het slachtoffer werden vastgebonden (met zijn armen op de rug). Vervolgens werd hij opgehesen. Wanneer hij een stuk in de lucht hing, lieten ze hem plotseling een paar meter vallen waardoor zijn schouders uit de kom kwamen.
    Judas Cradle = Het slachtoffer hangt boven de judas cradle (klik voor plaatje) en wordt langzaam naar beneden gezakt. De punt komt dus in principe in je kont.


    Iemand anders die dit ook interessant vindt? (cat)

    [ bericht aangepast op 4 juli 2012 - 16:36 ]

    Pariah schreef:
    Ik vind het heel erg interessant, ook al kan ik er echt niet tegen. :'D


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Springfield schreef:
    (...)
    Wel een paar dagen geleden was er een topic met één of andere oude school met dode dieren en daarin sprak ook iedereen over hoe interessant die dingen waren. Het neigt zo hier naartoe.

    Dat is heel wat anders dan martelmethodes.

    Maar het is inderdaad best wel interessant inderdaad. Ik vind die martel dingen van Saw ook altijd zo interessant...


    Believe in yourself.

    Forks schreef:
    (...)

    Mijn vader geeft les in geschiedenis, Grieks en Latijn. Met zijn school moest hij vaak mee op Romereis, dus toen wij er met de familie waren was hij onze gids - érg handig, hij wist telkens waar we waren en de [kortste] weg. :'D
    Haha, I'll be there for you, in mijn klas verklaren ze mij voor gek. -.-

    Oh ik ben zo jaloers! Je vader kan vast en zeker ook erg leuke verhalen vertellen als jullie op vakantie gaan, of niet? :3
    Haha thank you.

    Yoda schreef:
    De laatste heet geen 'machines of malice', dat is de naam van het programma. Ik geloof dat dat Strappado/garrucha heet ='D

    Ik heb echt een vreemde fascinatie voor dit soort dingen, dus ik weet waar je vandaag komt :Y)

    Oh oeps, ik ben vergeten de officiële naam er neer te zetten.
    Had eerst enkel de link.

    Yay, nog iemand die hetzelfde denkt! ^^

    Pariah schreef:
    Ik vind het heel erg interessant, ook al kan ik er echt niet tegen. :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ze zijn allemaal verschrikkelijk, maar bij die laatste kreeg ik toch wel even kippenvel toen ze in die animatie die man lieten zakken en de schouders uit de kom schoten. Auwtsch.


    If we had not a soul, music would have created it.

    SEXYSTYLESx schreef:
    die stier is wel interesant :Y)

    Echt hè. Vooral omdat de keizer/koning/rijke adelman of wie dan ook, de stier wel eens in een grote zaal zette waar iedereen dan gezellig ging eten. En dan kwam dat geluid in de zaal als 'muziek'. Ook voegden ze dan kruiden toe in de stier zodat het een 'lekker aroma' gaf. ZIEK.

    Kanade schreef:
    (...)
    Echt hè. Vooral omdat de keizer/koning/rijke adelman of wie dan ook, de stier wel eens in een grote zaal zette waar iedereen dan gezellig ging eten. En dan kwam dat geluid in de zaal als 'muziek'. Ook voegden ze dan kruiden toe in de stier zodat het een 'lekker aroma' gaf. ZIEK.


    Als ik t goed heb is er eentje gebouwd, en zijn er twee mensen mee gedood: De maker en de koning die de orders gaf dat ding te bouwen

    Zelfde soort iets geld trouwens voor de ijzeren maagd, zoals die doodskist met spijkers aan de binnenkant heet. Die is bedachte in de 18e eeuw maar nooit gebruikt. Maar dat vertellen is natuurlijk saai 'hmm


    quidquid excusatio prandium pro

    Oh real.
    Judas Cradle en the Brazen Bull zitten ook in Amnesia: The Dark Descent D:< ok whatever.

    Freakin Crank Weel is the worst.


    I live for the applause, you will die for it.

    Ik vind het absoluut interessant om erover te lezen en dergelijke, maar de filmpjes erbij ga ik toch echt niet kijken. (krul)


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ok, dit klinkt echt.. not good but..
    Ik zou het ook graag willen zien met echte mensen....
    OK SORRY :AAA


    I live for the applause, you will die for it.

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Als ik t goed heb is er eentje gebouwd, en zijn er twee mensen mee gedood: De maker en de koning die de orders gaf dat ding te bouwen

    Zelfde soort iets geld trouwens voor de ijzeren maagd, zoals die doodskist met spijkers aan de binnenkant heet. Die is bedachte in de 18e eeuw maar nooit gebruikt. Maar dat vertellen is natuurlijk saai 'hmm

    Het was ook nogal idioot van de maker om er in te klimmen omdat de koning wilde dat hij 'het geluid van de stier even wilde horen.' :\
    Kon je zien aankomen. Maarja.

    Je bedoelt de iron maiden?

    Sleipnir schreef:
    Oh real.
    Judas Cradle en the Brazen Bull zitten ook in Amnesia: The Dark Descent D:< ok whatever.

    Freakin Crank Weel is the worst.

    Ja klopt! Die zitten in Amnesia. :'D
    Ik speelde amnesia gisteren nog, dus daarom dat ik dacht; laat ik een topic maken. :W

    Mercurial schreef:
    Ik vind het absoluut interessant om erover te lezen en dergelijke, maar de filmpjes erbij ga ik toch echt niet kijken. (krul)

    Haha ja kan ik me voorstellen.
    Niet dat je veel ziet ofzo, meestal gebruiken ze dummies maar het idee is er wel.

    Hm, 't heeft wel iets, ja, als ik maar even vergeet hoe die mensen geleden hebben.


    "I shut my eyes in order to see.'