• Volgend jaar ga ik naar het secundair (middelbaar, groep 9) en ik ging normaal naar de school A. deze school leek op het eerste zicht goed, de infodag viel erg goed mee en het leek me een goede school. Ook een vriendin van me gaat er naar toe. Er was echter een nadeel, ik zag letterlijk geen enkele buitenlander. En iedereen keek me vies aan. Ik ben bang dat ik er misschien gepest ga worden. Ik weet nu niet wat ik moet doen? Zou ik toch naar een andere school gaan?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Niemand?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Je moet het zelf weten. Je moet sowieso niet naar de school gaan omdat je vriendin erheen gaat. Zou jij het aankunnen als je misschien gepest zou worden? Zo nee, vertel dit dan aan je ouders en vraag of ze je op nog wat andere scholen kunnen laten kijken. Als je wel denkt dat het je lukt - want het is natuurlijk niet zeker dat je gepest wordt en leraren kunnen er ook aardig wat tegen doen - dan zou ik gewoon gaan en je open en aardig tegen iedereen gedragen, zodat ze meteen zien hoe je bent en dat er geen reden is om je te pesten. Veel succes!


    “Love is a contradiction.”

    Ik zou me er niet zo zeer zorgen over maken. Je moet niet naar het verschil kijken, het is eigelijk best een slechte instelling van je om zo te denken. Misschien is er niemand die daar op let.
    Je moet gewoon kijken naar de positieve kanten van de school, niet naar de gene die er rond loopt. Word je uiteindelijk wel gepest dan kun je nog altijd van school veranderen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ben jij zelf buitenlands dan?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Gewoon naar die school gaan met een goede instelling en kijken wat er gebeurd. Als je iets dwars zit kan je dat natuurlijk bij de mentor melden.
    Misschien voelt het alsof die leerlingen jou zo vies aankeken, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Niemand kan in hun hoofd kijken.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Page394 schreef:
    Ben jij zelf buitenlands dan?


    Ik ben in België geboren, maar mijn ouders komen uit Armenië.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Iemand uit mijn klas komt uit Armenië :'D . Ik zou zeggen gewoon doen ^^


    Shoganai i ne~

    Ik denk niet dat je gepest zal worden, maar het kan natuurlijk altijd een keer voorkomen dat een irritant persoon een rottige opmerking maakt. Als dat gebeurt moet je gewoon net doen of je het niet gehoord hebt. Maak je vooral niet druk en ga gewoon lekker naar die school!


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.