• hay allemaal, ik weet niet echt waar dit onder hoort dus hopelijk is het goed zo.
    ik wil een paar dingen weten en hopelijk ben ik niet de enige hiermee.
    Ik heb heb veel dromen voor de toekomst en zie het al helemaal zitten, ik wil heel graag naar Engeland verhuizen later en in Londen wonen samen met een leuke vriend en een hond en natuurlijk een leuke baan bijvoorbeeld binnenhuisarchitect of een klein rolletje in een film lijkt me ok niet verkeerd ook lijkt het me leuk om de mensen te ontmoeten die ik wil ontmoeten bijvoorbeeld van quizlet maar dat is niet het enige, zoals je ziet heb ik alles al bijna uitgestippeld alleen er is een probleem. Ik heb best wel wat achter de kiezen en thuis is niet alles even lief leuk en gezellig en ik weet zeker dan ik zometeen reacties ga krijgen dat dat bij niemand zo is, dat wil ik best geloven maar dit is echt even anders. Ik wil echt mijn dromen en doelen berijken maar ben doodsbang dat alles mislukt en tegen zit, ik bedoel ik ben nu al zenuwachtig voor mijn examens en zit pas in de 2e... moet je na gaan als ik een sollicitatie heb dat wordt een regel rechte ramp. Ik weet echt niet zo goed wat ik hier mee aan moet hopelijk hebben jullie advies of tips...alles wat ik heb opgeschreven is best wel privé maar ik ben echt een beetje ten einde raad dus vraag ik jullie om hulp.

    Wat vinden jullie?


    Wees blij met wat je hebt, wees gelukkig.

    Ik snap dat je de behoefte hebt om je toekomst uit te stippelen, maar vaak word je daar alleen maar zenuwachtig van. Misschien is het beter om het idee voor nu te laten varen en het uit te stellen tot het moment dat je het wel echt kan geen plannen. Probeer iets meer in het hier en nu te leven, maak toekomstplannen voor hooguit een half jaar. Het is goed om dromen te hebben, maar bedenk dat dromen, dromen zijn om een reden. Laat het dus rusten, dat is het beste wat je nu kunt doen.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Ik snap dat je de behoefte hebt om je toekomst uit te stippelen, maar vaak word je daar alleen maar zenuwachtig van. Misschien is het beter om het idee voor nu te laten varen en het uit te stellen tot het moment dat je het wel echt kan geen plannen. Probeer iets meer in het hier en nu te leven, maak toekomstplannen voor hooguit een half jaar. Het is goed om dromen te hebben, maar bedenk dat dromen, dromen zijn om een reden. Laat het dus rusten, dat is het beste wat je nu kunt doen.

    Dit. + Leef in het moment, heb geen te hoge verwachtingen, die kunnen je toch alleen maar teleurstellen. Klinkt nogal negatief, maar het is zo.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    thanks voor de tips! ik zal het onthouden


    Wees blij met wat je hebt, wees gelukkig.

    Ik moet toegeven dat ik eerst ook zo was en ik wist dat ik dat niet moest doen maar toch deed ik het.
    Een idee hebben hoe je wilt dat je toekomst eruit ziet is nooit verkeerd. Maar je moet niet alles tot in de details uitwerken. Zie het als een soort verassing. Je weet dat je het krijgt en wat voor vorm het is alleen niet wat erin zit.
    En plan vooral leuke dingen in de toekomst om naar uit te kijken. Ik heb met 2 vriendinnen besloten om over 4 jaar [als we zijn geslaagd voor ons mbo diploma] een backpacking trip door Japan [en misschien Korea] te doen.
    In plaats van dat ik me nu op mijn verre toekomst richt zoals huisje, boompje, beestje, richt ik me nu op die reis. Wat ik allemaal wil zien, hoe ik het ga doen ect.

    Misschien is dat iets voor jou? En soort reis plannen voor over een paar jaar. Dan leef je daar naartoe en stop je daar je energie in om de details uit te werken. Daar heb je namelijk het meeste controle over.


    Faster than a doughnut, stronger than cardboard, prepare to get touched!

    PUKKELxDING schreef:
    Ik snap dat je de behoefte hebt om je toekomst uit te stippelen, maar vaak word je daar alleen maar zenuwachtig van. Misschien is het beter om het idee voor nu te laten varen en het uit te stellen tot het moment dat je het wel echt kan geen plannen. Probeer iets meer in het hier en nu te leven, maak toekomstplannen voor hooguit een half jaar. Het is goed om dromen te hebben, maar bedenk dat dromen, dromen zijn om een reden. Laat het dus rusten, dat is het beste wat je nu kunt doen.


    Bad decisions make good stories.

    JatuhCinta schreef:
    Ik moet toegeven dat ik eerst ook zo was en ik wist dat ik dat niet moest doen maar toch deed ik het.
    Een idee hebben hoe je wilt dat je toekomst eruit ziet is nooit verkeerd. Maar je moet niet alles tot in de details uitwerken. Zie het als een soort verassing. Je weet dat je het krijgt en wat voor vorm het is alleen niet wat erin zit.
    En plan vooral leuke dingen in de toekomst om naar uit te kijken. Ik heb met 2 vriendinnen besloten om over 4 jaar [als we zijn geslaagd voor ons mbo diploma] een backpacking trip door Japan [en misschien Korea] te doen.
    In plaats van dat ik me nu op mijn verre toekomst richt zoals huisje, boompje, beestje, richt ik me nu op die reis. Wat ik allemaal wil zien, hoe ik het ga doen ect.

    Misschien is dat iets voor jou? En soort reis plannen voor over een paar jaar. Dan leef je daar naartoe en stop je daar je energie in om de details uit te werken. Daar heb je namelijk het meeste controle over.


    dank je dat is echt een ged plan, eigenlijk wil ik ook wel een rondreis maken...echt bedankt voor de tip en het advies, echt een leuk idee om dat met vriendinnen te doen veel succes


    Wees blij met wat je hebt, wees gelukkig.

    Ik heb ook al een aardige hand vol plannen voor de toekomst, manager worden in de jpop bussiness (nope, niet eens kpop), maar daarvoor moet ik echt heel wat dingen leren en alles. Zoals PUKKELxDING al zei, van dingen uitstippelen wordt je daar best wel zenuwachtig van.. Ook al droom ik er echt heel erg van, ik probeer het toch een klein beetje van me af te zetten.
    Ik heb het ook een beetje, dus ik kan niet zo goed advies geven ;;

    [ bericht aangepast op 24 juni 2012 - 23:01 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Ik moet toegeven dat ik ookal veel heb uitgestippelt, ik zit nog maar in het 3de, dus ben een jaartje ouder dan je maar ik heb ookal besloten dat ik ga verder studeren in Amerika. Ik wil mss ook in Amerika gaan wonen want ben er al een keer geweest en het was er super. ik wil mss ook wel in Spanje of Italië wonen maar oké dat wordt dus nog een keuze. Ik ben ook van plan om op wereldreis te gaan en mee te doen aan een talentenjacht als ik 16 ben. Als beroep wil ik een eigen paardenranch of leerkracht worden of zangeres. Ik heb eigenlijk nooit stress voor een examen, maar ik heb wel stress voor een mondeling examen, ik denk ook vaak van 'oneeh als ik ga solliciteren gaat het helemaal mislopen', want ik ben eigenlijk wel een stresskip, dus altijd als ik weet da ik iets ga doen waar ik wss zenuwachtig voor ga zijn doe ik lavendel in mijn badwater of op mijn kussen. Het klinkt belachelijk maar bij mij helpt lavendelolie echt tegen de stress (:


    Love the life you live, live the life you love. - Bob Marley

    PUKKELxDING schreef:
    Ik snap dat je de behoefte hebt om je toekomst uit te stippelen, maar vaak word je daar alleen maar zenuwachtig van. Misschien is het beter om het idee voor nu te laten varen en het uit te stellen tot het moment dat je het wel echt kan geen plannen. Probeer iets meer in het hier en nu te leven, maak toekomstplannen voor hooguit een half jaar. Het is goed om dromen te hebben, maar bedenk dat dromen, dromen zijn om een reden. Laat het dus rusten, dat is het beste wat je nu kunt doen.

    Hier ben ik het helemaal mee eens.

    xMadebyme schreef:
    Ik moet toegeven dat ik ookal veel heb uitgestippelt, ik zit nog maar in het 3de, dus ben een jaartje ouder dan je maar ik heb ookal besloten dat ik ga verder studeren in Amerika. Ik wil mss ook in Amerika gaan wonen want ben er al een keer geweest en het was er super. ik wil mss ook wel in Spanje of Italië wonen maar oké dat wordt dus nog een keuze. Ik ben ook van plan om op wereldreis te gaan en mee te doen aan een talentenjacht als ik 16 ben. Als beroep wil ik een eigen paardenranch of leerkracht worden of zangeres. Ik heb eigenlijk nooit stress voor een examen, maar ik heb wel stress voor een mondeling examen, ik denk ook vaak van 'oneeh als ik ga solliciteren gaat het helemaal mislopen', want ik ben eigenlijk wel een stresskip, dus altijd als ik weet da ik iets ga doen waar ik wss zenuwachtig voor ga zijn doe ik lavendel in mijn badwater of op mijn kussen. Het klinkt belachelijk maar bij mij helpt lavendelolie echt tegen de stress (:


    thanks! goeie tip:)


    Wees blij met wat je hebt, wees gelukkig.

    Stel doelen die dichterbij zijn en ook waarschijnlijk in de nabije toekomst haalbaar zijn. Bijvoorbeeld overgaan maar ik neem aan dat, dat al een van je doelen is. En als je havo doet, moet je volgend schooljaar aan het einde daarvan in ieder geval kiezen voor een profiel. Dus dan zou je alvast kunnen kijken in welke vakken je het beste bent of het leukste vind om te doen.


    Physics is awesome

    Je bent pas veertien, je hebt nog zo ontzettend veel jaren die nog moeten komen. Ik begrijp wel wat je bedoelt, hoor, ik had dat ook. Ik zou me focussen op het heden en de toekomst nog even met rust laten.

    Ik had precies dezelfde droom (alleen een kat in plaats van een hond, en een andere baan, maar wel in Engeland), maar ik ben nu sinds een jaar ziek, dus mijn droom moet nog even wachten. Natuurlijk mag je dromen, maar bedenk je dat het nog zeker een jaar of vier zal duren.


    Destroy what destroys you.

    Ik heb ook dingen waarvan ik almbest lang wweeet dat ik dat wil maar ik denk ook van als ik geen man of inderen ofzo kan krijgen maakt niet uit als ik maar gelukkig ben want denk na

    Je bent getrouwd, heb een man en kinderen terwijl je er doodongelukig van word omdatje je kinderen en je baan heb

    Je bent vrijgezel, gelukkig en goede vrienden
    Wat heb je kiecer?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik zou vooral naar het advies van de rest luisteren. :'D

    Ik snap wel wat je bedoelt, nu is alles zo gepland en zeker [school, e.v.t. baantje op je 15e en later, familie, vrienden, e.v.t vriendje en vaste vakanties] en dan BOEM is dat alles niet meer zo zeker na je examen. Ik vind dat af en toe benauwend en ga dan ook dingen uitdenken wat ik graag wil. Ik bespreek het doodleuk met mijn ouders, wat ergens ook fijn is. Ze helpen, of in ieder geval mijn ouders, mij het te relativeren en erover te praten. Mij heeft dat zeker geholpen en doet het nog steeds: ik plan als sinds mijn 7e wat ik in mijn leven wil en slechts enkele dingen zijn [lang] hetzelfde [gebleven], veel dingen veranderden. En realiseer: in alle bochten en wendingen, kronkels en krommingen, vind de rivier uiteindelijk zijn weg naar de zee.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2012 - 17:04 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife