• [ bericht aangepast op 2 nov 2020 - 20:12 ]

    Constantine schreef:
    Ik ken het inderdaad. Ik heb een vriendin, die me al jaaarren lang nadoet. Wat begon toen we klein waren, en onze ouders nog kleding voor ons kochten, dat haar moeder hetzelfde truitje voor die vriendin kocht, als dat mijn moeder voor mij kocht. Daarna ging het over in kleding die we zelf kochten. Tot anime kijken en manga tekenen, tijdschriften kopen enzovoort enzovoort. Het is zo veel dat ik het niet eens meer allemaal kan opnoemen..
    En inderdaad, ik heb zelf ook mijn eigen stijl, het is dat ze het nog net niet nadoet, gewoonweg omdat ik vaak nogal dure dingen koop en zij daar het geld niet aan wilt/mag uitgeven, maar ze heeft nu bijvoorbeeld ook de catalogus van de Large, terwijl ze de kleding die daarin staat helemaal niks vind om zelf te dragen :8 Ze heeft de catalogus 'omdat ze er ideeën uit haalt voor mangatekeningen' like wtf?

    Maar helaas, ik heb geen idee wat je hiermee kunt of moet doen. Zoals je hebt gelezen zit ik met hetzelfde probleem, als ik wist hoe ik het moest oplossen of aanpakken, had ik het al lang gedaan..

    Aaww dat is heel erg vervelend. D:
    Ik snap niet hoe die meid haar eigen mening niet kan hebben? Kan ze dan echt niets zonder jou? Ik bedoel, als ze je letterlijk in alles na doet... wat is er dan nog zo leuk aan het leven? Ja dit klinkt heel negatief maar als je afhankelijk bent van een persoon lijkt me dat niet handig/leuk.
    Een persoon die ik ken ging ook opeens de Large bestellen. Maar mag er niet eens dingen uit kopen. :\
    WAAROM doe je het dan? Om erbij te horen? Om te laten zien; heeee ik heb het ook! ??
    Echt... Sommige mensen.

    Hoe oud is ze trouwens? Want ik denk dat als ze tussen 14-16 zit, ze ongeveer haar eigen smaak moet gaan ontwikkelen.
    Hoewel.. de mensen die ik ken zijn ook al 16 :'D
    DAMN ik ga ze nooit kwijt raken.

    Impressie schreef:
    Hmm.. Vijf jaar geleden was ik ook een beetje meningloos en werd ik tokio hotel fan, omdat mijn beste vriendin de band (hier op Q) had ontdekt.
    Tja.. waarom ik dat deed.. ;s Waarschijnlijk om iets met elkaar gemeen te hebben en geaccepteerd te worden.
    Gelukkig weet ik inmiddels beter en ben ik mezelf met een eigen mening. Niet meer luisterende naar punk/rock gedoe, maar 'gewone' alternatieve rock en metal, met daarbij een normale kledingstijl die ik zelf kies.

    Dit herinnert me aan mezelf. Ik had ook een vriendin die een paar jaar terug Tokio Hotel fan was. Ik was niet echt een die hard fan, maar wel een nouja 'gewone' fan, inderdaad mede doordat zij fan was. Ik ben ook naar een concert van hun geweest, omdat zij daar heen ging.

    Nu heb ik veel meer een eigen mening. Soms vind ik het nog wat moeilijk om mijn mening ook te zeggen, maar dat is vooral wanneer er dominante mensen in de groep zijn waarvan ik bang ben een vervelend commentaar te krijgen, maar ik kan wel zeggen dat ik nu vooral géen meeloper ben. Ik draag wat ik leuk vind, mijn haar is voor de helft knal roze, zou ik dat ook doen als ik maar een meeloper van de meanstraim was? Don't think so. And i'm proud of it :Y)


    Inspiration can hit you any time

    Kanade schreef:
    (...)
    Aaww dat is heel erg vervelend. D:
    Ik snap niet hoe die meid haar eigen mening niet kan hebben? Kan ze dan echt niets zonder jou? Ik bedoel, als ze je letterlijk in alles na doet... wat is er dan nog zo leuk aan het leven? Ja dit klinkt heel negatief maar als je afhankelijk bent van een persoon lijkt me dat niet handig/leuk.
    Een persoon die ik ken ging ook opeens de Large bestellen. Maar mag er niet eens dingen uit kopen. :\
    WAAROM doe je het dan? Om erbij te horen? Om te laten zien; heeee ik heb het ook! ??
    Echt... Sommige mensen.

    Hoe oud is ze trouwens? Want ik denk dat als ze tussen 14-16 zit, ze ongeveer haar eigen smaak moet gaan ontwikkelen.
    Hoewel.. de mensen die ik ken zijn ook al 16 :'D
    DAMN ik ga ze nooit kwijt raken.

    Ja weetje wat het met haar is.. Laten we het zo zeggen, ze heeft een lager niveau als de meeste mensen van 18 (ja ze is 18). Vaak denk ze dat, om vrienden te zijn, we dezelfde dingen leuk moeten vinden, dezelfde hobbies hebben, omdat je dan over hetzelfde kan praten en dezelfde dingen samen kan doen. Maar het rare bij haar is dat ze dat inderdaad vaak doet, maar sommige dingen doet ze dan wel écht omdat ze het zélf leuk vind, bijvoorbeeld bloemstukken maken.
    But still, soms snap ik haar nog steeds niet.. Maar ik vind het heel moeilijk om wel of niet afstand van haar te nemen, we zijn al vrienden sinds de babygym. En, onlangs dat ze me soms nog steeds nadoet, en ze veel non-verbale communicatie en 'stille hints' niet begrijpt, ze is wel een vriendin die ik 's nachts kan opbellen en ze er voor me is.


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Ja weetje wat het met haar is.. Laten we het zo zeggen, ze heeft een lager niveau als de meeste mensen van 18 (ja ze is 18). Vaak denk ze dat, om vrienden te zijn, we dezelfde dingen leuk moeten vinden, dezelfde hobbies hebben, omdat je dan over hetzelfde kan praten en dezelfde dingen samen kan doen. Maar het rare bij haar is dat ze dat inderdaad vaak doet, maar sommige dingen doet ze dan wel écht omdat ze het zélf leuk vind, bijvoorbeeld bloemstukken maken.
    But still, soms snap ik haar nog steeds niet.. Maar ik vind het heel moeilijk om wel of niet afstand van haar te nemen, we zijn al vrienden sinds de babygym. En, onlangs dat ze me soms nog steeds nadoet, en ze veel non-verbale communicatie en 'stille hints' niet begrijpt, ze is wel een vriendin die ik 's nachts kan opbellen en ze er voor me is.

    Ah, jammer dat ze er zo over denkt. Je kan ook gewoon vrienden zijn zonder iets van elkaar leuk te vinden. Maarja.
    Het allerbelangrijkste is natuurlijk wel dat ze er voor je is dan.
    Bij mij is dat niet echt het geval want in principe heb ik 1 vriendin gehad en die heeft me keihard laten vallen. En nu heb ik eigenlijk niemand die ik volledig vertrouw. Maar dat is dan ook een beetje mijn eigen schuld, ik ben gewoon bang dat het overnieuw gaat gebeuren.

    Kanade schreef:
    (...)
    Ah, jammer dat ze er zo over denkt. Je kan ook gewoon vrienden zijn zonder iets van elkaar leuk te vinden. Maarja.
    Het allerbelangrijkste is natuurlijk wel dat ze er voor je is dan.
    Bij mij is dat niet echt het geval want in principe heb ik 1 vriendin gehad en die heeft me keihard laten vallen. En nu heb ik eigenlijk niemand die ik volledig vertrouw. Maar dat is dan ook een beetje mijn eigen schuld, ik ben gewoon bang dat het overnieuw gaat gebeuren.


    Aahhw dat suckt wel, om niet te zeggen dat suckt heel hard, als iemand je laat vallen! En dan te bedenken dat je al weinig geen echte vrienden hebt die je écht vertrouwd.
    Nou ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek dat je bang bent dat het opnieuw gebeurd. Ik vind het eerder logisch. Zo iets wil je niet nog eens meemaken, dus liever voorkomen dan een oplossing te moeten zoeken als 'het kwaad al geschiet is' zoals ze dat zo mooi zeggen.

    Ik wou wat ik kon zeggen 'meid, ik ben er voor je *hug*'. Ja offcource, natuurlijk kan ik dat zeggen, en dat zeg ik bij deze dus ook, maar -als ik het zo lees- heb je behoefte aan een echte vriendin die je vollidig kunt vertrouwen. En hoe graag ik dat ook voor je wens, of zou willen dat je mij volledig kon vertrouwen, dat kun je niet. Okee dat klinkt nu heel raar, want je kunt me zeker wel vertrouwen, maar je kent me niet in real life en je hebt al moeite met mensen te vertrouwen, ja dan is het moeilijk om mij volledig te kunnen vertouwen.
    Als ik dit zo lees, klinkt het inderdaad heel erg vaag, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel

    [ bericht aangepast op 25 juni 2012 - 21:04 ]


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)

    Aahhw dat suckt wel, om niet te zeggen dat suckt heel hard, als iemand je laat vallen! En dan te bedenken dat je al weinig geen echte vrienden hebt die je écht vertrouwd.
    Nou ik vind het eigenlijk helemaal niet zo gek dat je bang bent dat het opnieuw gebeurd. Ik vind het eerder logisch. Zo iets wil je niet nog eens meemaken, dus liever voorkomen dan een oplossing te moeten zoeken als 'het kwaad al geschiet is' zoals ze dat zo mooi zeggen.

    Ik wou wat ik kon zeggen 'meid, ik ben er voor je *hug*'. Ja offcource, natuurlijk kan ik dat zeggen, en dat zeg ik bij deze dus ook, maar -als ik het zo lees- heb je behoefte aan een echte vriendin die je vollidig kunt vertrouwen. En hoe graag ik dat ook voor je wens, of zou willen dat je mij volledig kon vertrouwen, dat kun je niet. Okee dat klinkt nu heel raar, want je kunt me zeker wel vertrouwen, maar je kent me niet in real life en je hebt al moeite met mensen te vertrouwen, ja dan is het moeilijk om mij volledig te kunnen vertouwen.
    Als ik dit zo lees, klinkt het inderdaad heel erg vaag, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel

    Ik snap je wel hoor. ^^
    Heel erg bedankt!
    Maarja... ik hoop echt dat ik volgend schooljaar (aangezien ik naar een nieuwe school ga) een goede vriendin krijg. Ik ga proberen om dit keer niet zo verlegen te zijn en wat meer van mezelf te laten zien, en die persoon ook een kans te geven om mijn vertrouwen te krijgen.
    En ik heb momenteel wel vrienden... maar dat zijn dus allemaal jongens. Die vertrouw ik wel. Dat komt deels omdat ik met jongens ben opgegroeid en ze hebben me nog nooit laten vallen, en jongens zijn gewoon heel anders dan meisjes. Veel opener, doen wat ze willen, lang leve de lol.
    Achja

    Praat er over.


    Some angels have no wings.