• Ik ben op het moment naar world press photos aan het kijken. Ik heb er nu heel veel op world staan. Een paar foto's raakte me heel erg.





    Hebben jullie ook foto's die je raken?

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 20:12 ]


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Aperio schreef:
    (...)

    ^ This. Het ergste is nog als je zelf in de gaskamer staat waar ooit duizenden mensen vergast zijn geweest, of op dat stationnetje. Verschrikkelijk gewoon.


    Dat lijkt me inderdaad een hele heftige ervaring. Het was ook heel erg om 'De Nacht' te lezen. De auteur, Elie Wiesel dus, had het meegemaakt en het raakte me des te meer omdat op het moment dat ik het las, ik langs het vakantiehuis van Hitler reed.


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Zulke foto's raken me niet echt. Het is verschrikkelijk, maar ik weet dat het bestaat en het er is. Dat is al erg. Het zou voor mij pas heel erg zijn als ik het in het echt zou zien.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    KangDaesung schreef:
    Eeyup my childhood is (almost) gone T-T (alleen ik ben weer de gene die het alleen zo vind bij een tekening.)


    ik wil even zeggen dat ik van dat plaatje hou (H)


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Het verhaal achter de foto van dat ineengedoken kindje in de eerste post is trouwens best heftig. Die fotograaf heeft staan toekijken hoe dat kindje van de honger stierf, zodat hij de perfecte foto kon maken (hij wilde dat die gier zijn vleugels spreidde of zo en gieren komen alleen op een dode prooi af). Uiteindelijk is het die foto geworden, maar dat kindje is dus dood en de fotograaf heeft staan toekijken hoe het gebeurde. Dit is ongeveer het verhaal, het precieze zou ik moeten nazoeken, maar mede hierdoor raakt die foto mij ook heel erg.

    KangDaesung schreef:
    Eeyup my childhood is (almost) gone T-T (alleen ik ben weer de gene die het alleen zo vind bij een tekening.)



    Holy shit.
    OT: Ik heb er nog niet één gevonden.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Floyd schreef:
    Ik heb ene keer een foto gezien van slachtoffers uit Auschwitz, niets heeft mij zo veel geraakt. Die mensen waren zo dun dat je niet eens kon zien of het mannen of vrouwen waren, echt letterlijk vel over been. Sinds ik die foto heb gezien, raakt bijna niks me meer echt.

    Dit dus! Nja, het was niet echt een foto. Meer een documentaire, echt vreselijk om te zien!


    'A journey of a thousand miles, begins with a single step.'

    Ik heb een foto, maar niet op de pc
    Op zich niet een heel bijzondere foto, een vader met zijn kind
    Maar het verhaal dat er acher zit maakt het speciaal
    Toen het tsunami was geweest zagen mijn ouders en ik op het Jeugdjournaal een jongen die zijn moeder en zusje was verloren, het enige wat hij nog had was zijn vader.
    Wij hebben hun toen geld gegeven (ook nog aan een ander project) en daarmee hebben zij een nieuw bestaan opgebouwd. Ongeveer een jaar later kregen wij via de post een pakje met een brief van hun en foto's. De man was hertrouwd en was weer vader geworden en die foto van hem en zijn nieuwe zoon hebben wij nog steeds. Toen ik die laatst tegen kwam raakte het me opnieuw.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    KangDaesung schreef:
    Eeyup my childhood is (almost) gone T-T (alleen ik ben weer de gene die het alleen zo vind bij een tekening.)


    Haha ik was grote Avatar fan. ^^
    Nu Korra ook. :"D

    Ja, foto's raken me als iemand een camera in mijn gezicht duwt.

    Cecily schreef:
    Ik heb een foto, maar niet op de pc
    Op zich niet een heel bijzondere foto, een vader met zijn kind
    Maar het verhaal dat er acher zit maakt het speciaal
    Toen het tsunami was geweest zagen mijn ouders en ik op het Jeugdjournaal een jongen die zijn moeder en zusje was verloren, het enige wat hij nog had was zijn vader.
    Wij hebben hun toen geld gegeven (ook nog aan een ander project) en daarmee hebben zij een nieuw bestaan opgebouwd. Ongeveer een jaar later kregen wij via de post een pakje met een brief van hun en foto's. De man was hertrouwd en was weer vader geworden en die foto van hem en zijn nieuwe zoon hebben wij nog steeds. Toen ik die laatst tegen kwam raakte het me opnieuw.


    Wauw. Wat mooi dat jullie een ander gezin een betere toekomst hebben gegeven!


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Ik kwam een keer een foto van Naruto tegen waar ik een par minuten naar heb zitten staren voordat ik hem opgeslagen heb.
    Ik heb eigenlijk maar weinig foto's die me raken..

    Naruto, Open Your Eyes



    De afbeelding in gemaakt door Orin, en deze artiest in inderdaad te vinden op DeviantArt c:

    [ bericht aangepast op 24 juni 2012 - 18:47 ]


    ~Sterven Is Om Te Leven Uit Dromen~