• Ik heb eigenlijk mijn profielkeuze (N&T met inf en du) een tijdje geleden al gemaakt, maar ik zou eventueel nog kunnen wisselen naar N&G. Ik ga nu heel erg twijfelen. Ik weet helemaal niet of ik informatica wel leuk zal gaan vinden, want we hebben er helemaal niks over te horen gekregen. Ik ging dit jaar wel altijd graag naar de aardrijkskunde lessen en ik ben er ook goed in, vooral omdat ik het heel interessant vind. Veel mensen zeggen dat je aan informatica veel hebt. Ik zit ook te denken aan een natuurkundestudie, maar ak is dus ook een van mijn favoriete vakken.
    Hebben jullie ervaring met informatica en/of aardrijkskunde?
    Alvast bedankt!

    edit: sorry als het niet duidelijk is. Mijn eerste keuze was dus informatica.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 16:09 ]


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Ikzelf ben niet zo'n fan van aardrijkskunde maar dat komt door de lerares die ik de laatste twee jaren had (vorig jaar en het jaar daarvoor) niet leuk was.
    Ik weet wel dat informatice veel programmeren is en je moet sites bouwen, projecten als een 3D versie van je school maken, etc.
    Wat ik ook weet is dat je het ook gewoon kan gaan doen, als je geen/weinig verstand hebt van codes, HTML, etc. Als je een goede leraar/lerares hebt, zal deze jouw dit uitleggen...
    Verder weet ik niet veel :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik kies ook voor informatica*O*


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Antebellum schreef:
    Ikzelf ben niet zo'n fan van aardrijkskunde maar dat komt door de lerares die ik de laatste twee jaren had (vorig jaar en het jaar daarvoor) niet leuk was.
    Ik weet wel dat informatice veel programmeren is en je moet sites bouwen, projecten als een 3D versie van je school maken, etc.
    Wat ik ook weet is dat je het ook gewoon kan gaan doen, als je geen/weinig verstand hebt van codes, HTML, etc. Als je een goede leraar/lerares hebt, zal deze jouw dit uitleggen...
    Verder weet ik niet veel :Y)


    Dat is een ander probleem. Beide docenten zijn mijn favoriete docenten. Ze geven gewoon heel goed les waardoor de vakken leuk zijn om te volgen, maar stiekem vond ik aardrijkskunde altijd al leuk en ben ik bang dat informatica gewoon door de docent komt. De docent maakt echt heel veel uit voor het vak...
    Ik kom er echt laat me, drie dagen voor de vakantie. -.-


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Advena schreef:
    (...)

    Dat is een ander probleem. Beide docenten zijn mijn favoriete docenten. Ze geven gewoon heel goed les waardoor de vakken leuk zijn om te volgen, maar stiekem vond ik aardrijkskunde altijd al leuk en ben ik bang dat informatica gewoon door de docent komt. De docent maakt echt heel veel uit voor het vak...
    Ik kom er echt laat me, drie dagen voor de vakantie. -.-

    Hmm, maar wat voor een natuurkundestudie wil je dan gaan doen? Want dan is informatica misschien wel handiger dan aardrijkskunde.
    En ben je geïnteresseerd in het vak? Misschien moet je het eens google'n, misschien vind je dan net iets meer info :')


    Deep inside, I've never felt alive

    Antebellum schreef:
    (...)
    Hmm, maar wat voor een natuurkundestudie wil je dan gaan doen? Want dan is informatica misschien wel handiger dan aardrijkskunde.
    En ben je geïnteresseerd in het vak? Misschien moet je het eens google'n, misschien vind je dan net iets meer info :')


    Ik wil denk ik eerst een bachelor natuurkunde doen en dan zie ik wel verder, als ik iets in de QM wil gaan doen heb ik inderdaad wel informatica nodig, maar het probleem is ook inderdaad de interesse. Eigenlijk ben ik nooit echt gefascineerd geweest door computers e.d. Ik heb al wat gegoogled en eigenlijk raak ik er steeds meer van overtuigd dat ik toch moet gaan wisselen van profiel...


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Hmm.. kijk, ik zou persoonlijk voor informatica gaan maar dat komt omdat ik niet zo heel erg veel interesse heb voor Aardrijkskunde. Maar misschien moet je eens gaan kijken of informatica echt nuttig is voor de eventuele studies die je wil gaan doen. Als het niet echt nodig is, is het misschien ook wel fijn om gewoon je favoriete vak te kiezen als je informatica toch niet echt nodig hebt.

    En trouwens, als je er niet heel erg veel interesse voor hebt (ik zie je vorige post nu pas) zou je ook kunnen twijfelen of een studie waarin veel informatica zit wel echt bij je past.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 14:21 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik zit in 4 havo en ik heb aardrijkskunde in mijn vakkenpakket. Ikzelf heb slechte ervaringen met dit vak in de bovenbouw, maar dit komt voor een groot deel door het feit dat wij geen goede ak docenten op onze school hebben. Ik heb nu een docent die totaal geen orde kan houden en de hele klas staat op stelten bij haar. De laatste les voor een belangrijk schoolexamen ging ze 2 meisjes uit 5vwo bijles geven, zodat wij geeneens vragen konden stellen. Ik vind de dingen die we leren bij ak heel interessant, maar ondanks dat sta ik toch een 5. Ik denk dat het wel veel had uitgemaakt als ik een betere docent had gehad, maar toch moet je je goed bedenken dat ak in de bovenbouw echt moeilijk wordt. de mannier van vraagstelling is heel anders in de bovenbouw dan in de onderbouw. hier moet je erg aan wennen en hier heb je begeleiding en goede uitleg bij nodig van je docent. Dit kunnen de meeste leerlingen namelijk niet zelf, hier moeten ze in geholpen worden. wij worden hier veel te weinig mee geholpen en daardoor staan heel veel klasgenoten van mij onvoldoende voor dit vak. als je een goede ak docent krijgt, kun je dit vak wel kiezen, zeker omdat je vertelt dat je interesse voor dit vak hebt. Je moet het alleen niet onderschatten, want het is, naar mijn mening, zeker geen makkelijk vak!

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 14:28 ]


    Success consist of getting up just one more time then you fall

    liloootje schreef:
    Ik zit in 4 havo en ik heb aardrijkskunde in mijn vakkenpakket. Ikzelf heb slechte ervaringen met dit vak in de bovenbouw, maar dit komt voor een groot deel door het feit dat wij geen goede ak docenten op onze school hebben. Ik heb nu een docent die totaal geen orde kan houden en de hele klas staat op stelten bij haar. De laatste les voor een belangrijk schoolexamen ging ze 2 meisjes uit 5vwo bijles geven, zodat wij geeneens vragen konden stellen. Ik vind de dingen die we leren bij ak heel interessant, maar ondanks dat sta ik toch een 5. Ik denk dat het wel veel had uitgemaakt als ik een betere docent had gehad, maar toch moet je je goed bedenken dat ak in de bovenbouw echt moeilijk wordt. de mannier van vraagstelling is heel anders in de bovenbouw dan in de onderbouw. hier moet je erg aan wennen en hier heb je begeleiding en goede uitleg bij nodig van je docent. Dit kunnen de meeste leerlingen namelijk niet zelf, hier moeten ze in geholpen worden. wij worden hier veel te weinig mee geholpen en daardoor staan heel veel klasgenoten van mij onvoldoende voor dit vak. als je een goede ak docent krijgt, kun je dit vak wel kiezen, zeker omdat je vertelt dat je interesse voor dit vak hebt. Je moet het alleen niet onderschatten, want het is, naar mijn mening, zeker geen makkelijk vak!


    Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad echt heel vervelend als je een slechte docent(e) hebt. Ik had dat in de eerste en tweede voor wiskunde. Toen stond ik, aan het einde van de tweede een 6.7. Nu hebben we een andere docent en is wiskunde mijn beste vak. Mijn gemiddelde is 2.5 punten gestegen! Ik geef je dus echt helemaal gelijk. Eigenlijk is een uitdagend vak precies wat ik zoek op het moment. Het niveau van Ak is dit jaar eigenlijk heel goed. Andere vakken zijn te makkelijk nu, maar onze docent maakt de toetsen vaak moeilijker dan de methode. Daardoor staan ook bij ons veel mensen een onvoldoende voor aardrijkskunde. Ik ga nu zeker veel beter over mijn keuze nadenken de komende dagen. Ik had al een boek - systeem aarde- geleend en het ziet er heel interessant uit. Heb je toevallig ook de Geo? Ik denk dat ik toch ga overstappen. Ik ben alleen bang de informatica docent teleur te stellen, dat is tevens mijn wiskundedocent. I'm a disaster


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Ja, wij hebben ook de geo en het boek systeem aarde is één van de 3 boeken die ik heb gehad dit jaar. Naast dit boek kregen we een boek dat ging over de verschillen tussen arm en rijk (deze vond ik persoonlijk erg interessant) en we hadden nog een boek over landbouw. Als jullie docent de toetsen dit jaar moeilijker maakte dan de methode zal het verschil tussen onderbouw en bovenbouw bij dit vak bij jullie waarschijnlijk een stuk kleiner zijn dan bij ons. Dan is het waarschijnlijk wel goed te doen om dit vak te kiezen. Als ik jou was zou ik even bij de opdrachten kijken die in het boek staan en even rustig kijken of je dit een beetje snapt. veel klasgenoten van mij (en ikzelf ook) hebben vaak moeite met deze opgaven. Als je het gevoel hebt dat zulke opdrachten voor jou geen probleem zullen worden volgend jaar, denk ik dat je dit vak makkelijk kunt kiezen. Zeker als je een goede docent krijgt voor aardrijkskunde. Want bij dit vak is een goede uitleg al het halve werk! :)


    Success consist of getting up just one more time then you fall

    kzit in de 1e, dus.....
    ik heb wel Informatica gehad, en Aardrijkskunde natuurlijk ook.
    ik zou voor AK kiezen.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Dan denk ik dat je meer hebt aan Aardrijkskunde
    Informatica is zeer moeilijk als je geen goede docent hebt, dat kan ik je verzekeren.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb aardrijkskunde gekozen en het is geen moeilijk vak, maar je hebt er denk ik wel minder aan dan aan informatica. Je kunt er eigenlijk niets mee, behalve als je tuinen of parken in wilt gaan richten als beroep (:

    [ bericht aangepast op 23 juni 2012 - 15:45 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Cecily schreef:
    Dan denk ik dat je meer hebt aan Aardrijkskunde
    Informatica is zeer moeilijk als je geen goede docent hebt, dat kan ik je verzekeren.


    O, maar dat is het probleem niet. De docenten van beide vakken zijn heel goed.


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    MoonLove13 schreef:
    kzit in de 1e, dus.....
    ik heb wel Informatica gehad, en Aardrijkskunde natuurlijk ook.
    ik zou voor AK kiezen.


    Informatica in klas 1? :8
    Belgisch onderwijssysteem?


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Ik zou voor aardrijkskunde gaan. Je vindt dat interessanter, dat moet je dan doen.
    Ik zou bij je eerste keuze blijven. Er zullen wel genoeg andere informaticussen komen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please