• Het RPG topic



    Ik wil een RPG beginnen. Een echte, met een verhaallijn. Het is een fantasy RPG. Ik zoek 6 mensen. Dit word een heleboel lezen. Ik denk echter dat het het waard zal zijn. Dit word een RPG in de stijl van pen&paper RPG's. Er komen zelfs dobbelstenen aan te pas! Jullie zullen ontdekken dat dit een rpg is die in niets lijkt op al het andere dat hier op quizlet zit.

    This is serious stuff. Turn away if you can't handle it.

    Inleiding:

    Er zijn ruim acht eeuwen voorbij gegaan sinds een traumatische gebeurtenis de wereld hevig veranderd heeft. De details zijn door de tijd vervaagd, alleen de verhalen over helden en monsters, duistere magie en een jarenlange oorlog die het gehele continent verscheurde herinneren nog aan die tijd. Ook de elven met hun lange levens weten niets meer: De jongsten onder hen zijn vlak na het einde van de oorlog geboren.

    Acht eeuwen zijn voorbij gegaan. Mensen, dwergen, elven en de Thanatos hebben herbouwd. Draken, grifioenen, beren, wolven, alle schepsels magisch en niet magisch hebben weer een plek in de wereld. Jarenlang was er relatieve vrede. De mensen vochten nog grensconflicten uit zoals mensen doen. Koninkrijken vielen, en verrezen. De grenzen veranderden vele keren over de eeuwen. De elven vochten ook onder elkaar in kleine veldslagen tussen de verschillende stammen. Alleen de dwergen leefden in volledige vrede, verborgen in ondergrondse steden in de ijzige toendra's in het noorden. De Thanatos, de demonenjagers, hadden vrede met hun lot en reisden rond, vechtend tegen de rusteloze overledenen die door het land waarden.

    Decennia geleden arriveerden echter reizigers uit een ver continent, Sjogaran, van over de oceaan. Het waren mensen en een vreemdsoortige hagedismensen, Zij hadden een magisch artefact gevonden wat afstamde van iemand die zich de Keizer der Mensen noemde, Shamus Daerag. Voor de mensen van Kaam was hij echter niets meer dan een afschrikwekkende legende. De ontdekkingsreizigers waren teleurgesteld, maar als snel zetten ze een handelsmissie op.

    Tientallen jaren handelden zij onderling. De bezoekers bouwden hun eigen stad, vernoemd naar hun continent, aan de kust. Zij toonden nog altijd veel interesse in de vroegere Keizer. Enkele maanden geleden viel het de zeevaarders van de Eilanden echter op dat er opvallend veel schepen met bewapende soldaten naar hun stad vaarden. Men besloot de hagedismensen en hun menselijke bondgenoten beter in de gaten te houden. Dit ontging de Sjogaranen echter niet. Ze kwamen in beweging.

    De Sjogaranen hadden ontdekt dat de Keizer der Mensen echt had bestaan, en dat hij het geheim van onsterfelijkheid had ontdekt. Hun profeet, de hoogste geestelijke, eiste van hen dat zij dit geheim naar Sjogaran haalden voor hun koning. Dat niet alleen, maar Shamus Daerag bleek geregeerd te hebben vanuit de vervloekte steden in de woestijn, die door de goden zelf vervloekt waren, eeuwen geleden. De mensen, elven, dwergen en nu zelfs de Thanatos van Kaam konden dat niet toestaan. Een oorlog ontbrandde.

    Ieder van jullie loopt mee met een van de legers die optrekt tegen de Sjogaranen. Misschien zijn jullie soldaten, dokters, jagers, smeden of leraren. Misschien zelfs zwervers die hopen op eten, of hoeren die zoeken naar werk. Wat jullie zijn en wat jullie te zoeken hebben bij een leger dat ten strijde trekt beslissen jullie zelf. Maar wat zeker is, is dat jullie een uiterst belangrijke rol zullen spelen in het verloop van dit conflict.

    dachten jullie dat jullie klaar waren met lezen? Nu begint het pas!
    Ik zoek 3-5 mensen. Mijn proeflezeres heeft al een plekje gereserveerd, zodat het aantal komt op 4-6. Mijn rpg heeft een uitgebreid regelsysteem om alles zodanig vooruit te bewegen dat ik er ook echt een verhaal aan kan hangen. De regels staan hier. Jullie hoeven ze niet allemaal gelijk te kennen of te snappen, maar ik verwacht wel dat jullie ze doorlezen. Ik zal alles nogmaals bespreken en voordoen als we het tegenkomen, en voor vragen kun je ook altijd bij me terecht.

    Als je mee wilt doen meld je dat in dit topic. Dan zet ik je op de lijst en zal ik je helpen je personage te bedenken en om te zetten naar de character sheet. De eerste 7 kunnen dat sowieso doen, dan hebben we reserve. Als er na die 7 nog iemand is die een character sheet wil maken, dan kan dat ook.

    Ik zoek mensen die gewoon goed kunnen schrijven. En daarmee bedoel ik met goed gebruik van spelling, grammatica en leestekens. Je stijl maakt me niet zo veel uit, zolang de vorm maar goed is. Verder wil ik ook dat jullie je aan de regels houden: Doordat zowel jullie als ik aan de regels zijn gebonden kan ik het verhaal voortbewegen en jullie in een levende, ademende wereld plaatsen waarvan jullie niet het middelpunt zijn. Als jullie je niet houden aan de regels gaat dat niet. Degene die dus regelmatig de regels verbreekt zal ik helaas uit de rpg moeten zetten. Als je mee wilt doen, wees dus serieus in je intenties.

    Tot slot: Een RPG is niks zonder humor. Ik weet dat veel mensen fantasy als een plechtig en serieus iets opvatten, maar humor is nooit weg :Y)

    Deelnemers:
    1) Yoda/ Samantha
          Aeryn Haesirrityn
    2) Gondor/ Nancy
          Agrona Kharis
    3) Cresseyde/ Freya
          Katherina Avalyn

    Ik zoek weer DRIE personages
    Dit in verband met niet postende mensen. Mogelijk komen ze nog terug maar daar ga ik niet van uit. Mocht er iemand anders willen meedoen dan zullen die twee vervangen worden.

    nogmaals: Lees de regels. Als het je wat lijkt meld je hier. Daarna hebben we 2/3 weken om je personage in elkaar te zetten.

    Voor het gemakt: Nogmaals de link naar de story

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 10 aug 2012 - 20:35 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Natuurlijk zie ik dit epic topic pas als het vol is.

    FAILURE! D:


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Hm, nu hebben we twee boogschietende mooie en intelligente elven. Stelletje stereotypische mensen! (puh)

    Anyways, wat je tot nu toe hebt klopt. Behalve je endurance: 5+5=10!
    Verder zou je er nog eventueel aan kunnen denken je perception te verhogen: Als je op iemand probeert te schieten die een eindje vandaan in de bosjes zit of als het nacht is is het handig als je hem ook kan zien :P

    Ohja, dûh, haha.
    Aangepast! :3


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Barnabas schreef:
    Natuurlijk zie ik dit epic topic pas als het vol is.

    FAILURE! D:


    Je mag nog bij de reserves ^^ Mocht eentje besluiten dat ie niet door gaat om wat voor reden dan ook dan zal ik jou aan je personage herrineren en vragen of je nog wilt meedoen. Is een stuk simpeler en sneller dan een nieuwe advertentie plaatsen.

    En mocht een van deze 6 niet binnen afzienbare tijd na het starten zaterdag zijn of haar personage af hebben dan schop ik ze eruit en roep ik jou erbij. Alleen hoop ik en verwacht ik niet dat dat gebeurt, gezien het feit dat iedereen al een half af personage heeft 'hmm


    quidquid excusatio prandium pro

    Barnabas schreef:
    Natuurlijk zie ik dit epic topic pas als het vol is.

    FAILURE! D:

    Whu-ut. En als ik je vraag doe je nooit mee aan RPG's (cat) Tssk. Dat wordt ook geen gratis tweede drankje vanmiddag!


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik vul hem vanavond we in . Heb allen geen inspiratie voor een personage D:


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Aragog schreef:
    (...)
    Ohja, dûh, haha.
    Aangepast! :3


    Braaaf :Y)

    Voor je persoonlijke eigenschap/trait, wat voor iets zou je willen hebben? Iets met schieten misschien? Ga je een boog of een kruisboog gebruiken?


    quidquid excusatio prandium pro

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Braaaf :Y)

    Voor je persoonlijke eigenschap/trait, wat voor iets zou je willen hebben? Iets met schieten misschien? Ga je een boog of een kruisboog gebruiken?

    Een boog. Hm, ja, dat lijkt me wel wat ^-^


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Aragog schreef:
    (...)
    Een boog. Hm, ja, dat lijkt me wel wat ^-^


    Hm. Een boog.

    Iets wat je beter maakt op lange afstand? Of iets wat je beter maakt in het schieten op korte afstand? Of iets wat je sneller laat schieten?

    En zo zijn er nog vele mogelijkheden ^^ Bedenk iets leuks, dan zal ik kijken wat ik erbij kan bedenken.

    OH! En ik vergat nog: Als elf krijg je een -1 op al je kennis en overleving skills.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2012 - 17:55 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind 't een beetje moeilijk om mijn achtergrond te bepalen, als Thanathos zijnde :Y) Moet 't heel persoonlijk worden? Of mag 'n algemeen verhaal ook? En, eh, is er sprake van een roedel of echt 'n familie?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Jaqen schreef:
    Ik vind 't een beetje moeilijk om mijn achtergrond te bepalen, als Thanathos zijnde :Y) Moet 't heel persoonlijk worden? Of mag 'n algemeen verhaal ook? En, eh, is er sprake van een roedel of echt 'n familie?


    Een clan :P

    Thanatos zijn verdeeld over 11 stammen die verschillende namen hebben. Aan het hoofd van iedere stam staat een leider. Binnen de stam zijn een aantal clans, met aantallen varierend van een handvol tot tientallen (iedere stam is een rond de duizend/tweeduizend Thanatos). De clans reizen de hele wereld door, afhankelijk van waar ze zin in hebben of waar ze denken dat ze nodig zijn. De clanleiders kunnen altijd praten met de leider van de stam, dankzij hun telepathische gave en de verbinding die ze met hem of haar hebben. Eens in de 5/6 jaar komt een stam bijeen (ieder jaar twee andere stammen) en reizen naar de woestijn of het Grote Woud, waar veel demonen zich verzamelen.

    En je mag je achtergrond zo gedetaileerd maken als je wilt ^^ Er zijn een hoop Thanatos, en nog veel meer individuen bij de andere rassen. En er zijn vast een aantal onder hen met een andere levenswijze, dus je als je wilt afwijken van de norm mag dat ook. Het enige wat ik écht niet goed vind is als Thanatos voor de lol op levende wezens gaan jagen, want dat gaat heel erg tegen hun natuur in. Zij doden alleen levende wezens om te eten, en dan dieren die ook door gewone wolven worden opgejaagd.

    Misschien snap je nu ook een beetje beter hoe speciaal de situatie is in het verhaal, dat zelfs de Thanatos ten strijde trekken. Sommige geheimen blijven beter begraven, vooral als ze begraven zijn in een vervloekte stad die een verzamelplaats van demonen is :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    OMG, de info blijft maar komen, maar zo zie je wel hoe het uitgewerkt is...
    Geniaal!
    Kan je nog even verder kijken naar mijn personage?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    OMG, de info blijft maar komen, maar zo zie je wel hoe het uitgewerkt is...
    Geniaal!
    Kan je nog even verder kijken naar mijn personage?


    Ja hoor, post maar hoe hij nu is :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Aangepaste versie op pagina 6:Y)


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Aangepaste versie op pagina 6:Y)


    Hm, hij is wel goed denk ik. Jij gaat ook een boog gebruiken? Waarom wil niemand een kruisboog? Kruisbogen in de uitverkoop D:

    Trait: Scherpschutter: Katherina combineert haar vaste hand en scherpe oog in haar boogschietkunsten. Zij kan probleemloos schieten op wezens in dekking of wezens die in gevecht zijn verwikkeld met vrienden.

    Trouwens, voor de beide elven: Elven worden volwassen rond hun 30e, en de meeste elven beschouwen hen niet zo tenzij ze nog ouder zijn of een fikse verzameling littekens hebben. De leeftijd van jullie elven is ongeveer vergelijkbaar met 15-17 jaar bij een mens. Ik heb daar geen problemen mee, maar dit beinvloed wel hoe andere elven en mensen of dwergen die hiervan op de hoogte zijn jullie zien. Verder worden boogschutters door elven geminacht als lafaards. De andere rassen hebben er minder problemen mee en bewonderen elvenboogschutters juist, doordat ze door hun natuurlijke aanleg voor de krijgskunst en lange levensspanne (in principe ongelimiteerd, hoewel de gemiddelde elf na een paar honderd jaar sterft aan ziekte of verwondingen) geweldige boogschutters kunnen worden.

    Deze info is iets waarmee je je roleplayings skillzzzzz wat kunt verdiepen ^^


    quidquid excusatio prandium pro

    Eén kruisboog dan maar! Zal ik ze ook wat ouder maken? Nu is ze echt nog een kind hè?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...