• Het RPG topic



    Ik wil een RPG beginnen. Een echte, met een verhaallijn. Het is een fantasy RPG. Ik zoek 6 mensen. Dit word een heleboel lezen. Ik denk echter dat het het waard zal zijn. Dit word een RPG in de stijl van pen&paper RPG's. Er komen zelfs dobbelstenen aan te pas! Jullie zullen ontdekken dat dit een rpg is die in niets lijkt op al het andere dat hier op quizlet zit.

    This is serious stuff. Turn away if you can't handle it.

    Inleiding:

    Er zijn ruim acht eeuwen voorbij gegaan sinds een traumatische gebeurtenis de wereld hevig veranderd heeft. De details zijn door de tijd vervaagd, alleen de verhalen over helden en monsters, duistere magie en een jarenlange oorlog die het gehele continent verscheurde herinneren nog aan die tijd. Ook de elven met hun lange levens weten niets meer: De jongsten onder hen zijn vlak na het einde van de oorlog geboren.

    Acht eeuwen zijn voorbij gegaan. Mensen, dwergen, elven en de Thanatos hebben herbouwd. Draken, grifioenen, beren, wolven, alle schepsels magisch en niet magisch hebben weer een plek in de wereld. Jarenlang was er relatieve vrede. De mensen vochten nog grensconflicten uit zoals mensen doen. Koninkrijken vielen, en verrezen. De grenzen veranderden vele keren over de eeuwen. De elven vochten ook onder elkaar in kleine veldslagen tussen de verschillende stammen. Alleen de dwergen leefden in volledige vrede, verborgen in ondergrondse steden in de ijzige toendra's in het noorden. De Thanatos, de demonenjagers, hadden vrede met hun lot en reisden rond, vechtend tegen de rusteloze overledenen die door het land waarden.

    Decennia geleden arriveerden echter reizigers uit een ver continent, Sjogaran, van over de oceaan. Het waren mensen en een vreemdsoortige hagedismensen, Zij hadden een magisch artefact gevonden wat afstamde van iemand die zich de Keizer der Mensen noemde, Shamus Daerag. Voor de mensen van Kaam was hij echter niets meer dan een afschrikwekkende legende. De ontdekkingsreizigers waren teleurgesteld, maar als snel zetten ze een handelsmissie op.

    Tientallen jaren handelden zij onderling. De bezoekers bouwden hun eigen stad, vernoemd naar hun continent, aan de kust. Zij toonden nog altijd veel interesse in de vroegere Keizer. Enkele maanden geleden viel het de zeevaarders van de Eilanden echter op dat er opvallend veel schepen met bewapende soldaten naar hun stad vaarden. Men besloot de hagedismensen en hun menselijke bondgenoten beter in de gaten te houden. Dit ontging de Sjogaranen echter niet. Ze kwamen in beweging.

    De Sjogaranen hadden ontdekt dat de Keizer der Mensen echt had bestaan, en dat hij het geheim van onsterfelijkheid had ontdekt. Hun profeet, de hoogste geestelijke, eiste van hen dat zij dit geheim naar Sjogaran haalden voor hun koning. Dat niet alleen, maar Shamus Daerag bleek geregeerd te hebben vanuit de vervloekte steden in de woestijn, die door de goden zelf vervloekt waren, eeuwen geleden. De mensen, elven, dwergen en nu zelfs de Thanatos van Kaam konden dat niet toestaan. Een oorlog ontbrandde.

    Ieder van jullie loopt mee met een van de legers die optrekt tegen de Sjogaranen. Misschien zijn jullie soldaten, dokters, jagers, smeden of leraren. Misschien zelfs zwervers die hopen op eten, of hoeren die zoeken naar werk. Wat jullie zijn en wat jullie te zoeken hebben bij een leger dat ten strijde trekt beslissen jullie zelf. Maar wat zeker is, is dat jullie een uiterst belangrijke rol zullen spelen in het verloop van dit conflict.

    dachten jullie dat jullie klaar waren met lezen? Nu begint het pas!
    Ik zoek 3-5 mensen. Mijn proeflezeres heeft al een plekje gereserveerd, zodat het aantal komt op 4-6. Mijn rpg heeft een uitgebreid regelsysteem om alles zodanig vooruit te bewegen dat ik er ook echt een verhaal aan kan hangen. De regels staan hier. Jullie hoeven ze niet allemaal gelijk te kennen of te snappen, maar ik verwacht wel dat jullie ze doorlezen. Ik zal alles nogmaals bespreken en voordoen als we het tegenkomen, en voor vragen kun je ook altijd bij me terecht.

    Als je mee wilt doen meld je dat in dit topic. Dan zet ik je op de lijst en zal ik je helpen je personage te bedenken en om te zetten naar de character sheet. De eerste 7 kunnen dat sowieso doen, dan hebben we reserve. Als er na die 7 nog iemand is die een character sheet wil maken, dan kan dat ook.

    Ik zoek mensen die gewoon goed kunnen schrijven. En daarmee bedoel ik met goed gebruik van spelling, grammatica en leestekens. Je stijl maakt me niet zo veel uit, zolang de vorm maar goed is. Verder wil ik ook dat jullie je aan de regels houden: Doordat zowel jullie als ik aan de regels zijn gebonden kan ik het verhaal voortbewegen en jullie in een levende, ademende wereld plaatsen waarvan jullie niet het middelpunt zijn. Als jullie je niet houden aan de regels gaat dat niet. Degene die dus regelmatig de regels verbreekt zal ik helaas uit de rpg moeten zetten. Als je mee wilt doen, wees dus serieus in je intenties.

    Tot slot: Een RPG is niks zonder humor. Ik weet dat veel mensen fantasy als een plechtig en serieus iets opvatten, maar humor is nooit weg :Y)

    Deelnemers:
    1) Yoda/ Samantha
          Aeryn Haesirrityn
    2) Gondor/ Nancy
          Agrona Kharis
    3) Cresseyde/ Freya
          Katherina Avalyn

    Ik zoek weer DRIE personages
    Dit in verband met niet postende mensen. Mogelijk komen ze nog terug maar daar ga ik niet van uit. Mocht er iemand anders willen meedoen dan zullen die twee vervangen worden.

    nogmaals: Lees de regels. Als het je wat lijkt meld je hier. Daarna hebben we 2/3 weken om je personage in elkaar te zetten.

    Voor het gemakt: Nogmaals de link naar de story

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 10 aug 2012 - 20:35 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik! Ik wil ook!


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Ik! Ik wil ook!


    Yay xD

    Nu nog een personage bedenken :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Zoveel om te lezen, maar vooruit *O*


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ygritte schreef:
    Zoveel om te lezen, maar vooruit *O*


    Yay! Wil je ook meedoen? :D


    quidquid excusatio prandium pro

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Yay! Wil je ook meedoen? :D

    Ik wil 't proberen. Is dat ook goed?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ygritte schreef:
    (...)
    Ik wil 't proberen. Is dat ook goed?


    Do or do not, there is no try (cat)

    Okay. Ik zal je op de lijst zetten.


    quidquid excusatio prandium pro

    Hebben jullie al een idee voor personages? :D


    quidquid excusatio prandium pro

    Yes! Als een mens ook een mage kan zijn sowieso :Y) Heb in ieder geval een idee over het karakter :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Yes! Als een mens ook een mage kan zijn sowieso :Y) Heb in ieder geval een idee over het karakter :Y)


    Mooi zo :Y) En mensen en dwergen zijn de twee rassen die dat kunnen xD


    quidquid excusatio prandium pro

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Mooi zo :Y) En mensen en dwergen zijn de twee rassen die dat kunnen xD


    Explosions? I can has explosions?


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    I will probably come back, chill! D: Imma cuddle my girlfriend, just tell me when to make a character and what else the hell to do. ^^


    Having a birthday holiday to the Netherlands <3 So excited!! <3

    Lol, dit doet me denken aan Dungeons & Dragons.
    Maar ik kan echt niet mee doen, hoe graag ik ook zou willen. Heb er echt de tijd niet voor. D:


    Great minds think alike.

    Ik wil op zich wel meedoen, maar ik lees dan morgen alles door. Nu werken mijn hersenen niet mee :Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Shinibubbles schreef:
    I will probably come back, chill! D: Imma cuddle my girlfriend, just tell me when to make a character and what else the hell to do. ^^


    Well, stop cuddling your girlfriend and make a character! D:


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowShine schreef:
    Ik wil op zich wel meedoen, maar ik lees dan morgen alles door. Nu werken mijn hersenen niet mee :Y)


    Okay xD


    quidquid excusatio prandium pro