• Het RPG topic



    Ik wil een RPG beginnen. Een echte, met een verhaallijn. Het is een fantasy RPG. Ik zoek 6 mensen. Dit word een heleboel lezen. Ik denk echter dat het het waard zal zijn. Dit word een RPG in de stijl van pen&paper RPG's. Er komen zelfs dobbelstenen aan te pas! Jullie zullen ontdekken dat dit een rpg is die in niets lijkt op al het andere dat hier op quizlet zit.

    This is serious stuff. Turn away if you can't handle it.

    Inleiding:

    Er zijn ruim acht eeuwen voorbij gegaan sinds een traumatische gebeurtenis de wereld hevig veranderd heeft. De details zijn door de tijd vervaagd, alleen de verhalen over helden en monsters, duistere magie en een jarenlange oorlog die het gehele continent verscheurde herinneren nog aan die tijd. Ook de elven met hun lange levens weten niets meer: De jongsten onder hen zijn vlak na het einde van de oorlog geboren.

    Acht eeuwen zijn voorbij gegaan. Mensen, dwergen, elven en de Thanatos hebben herbouwd. Draken, grifioenen, beren, wolven, alle schepsels magisch en niet magisch hebben weer een plek in de wereld. Jarenlang was er relatieve vrede. De mensen vochten nog grensconflicten uit zoals mensen doen. Koninkrijken vielen, en verrezen. De grenzen veranderden vele keren over de eeuwen. De elven vochten ook onder elkaar in kleine veldslagen tussen de verschillende stammen. Alleen de dwergen leefden in volledige vrede, verborgen in ondergrondse steden in de ijzige toendra's in het noorden. De Thanatos, de demonenjagers, hadden vrede met hun lot en reisden rond, vechtend tegen de rusteloze overledenen die door het land waarden.

    Decennia geleden arriveerden echter reizigers uit een ver continent, Sjogaran, van over de oceaan. Het waren mensen en een vreemdsoortige hagedismensen, Zij hadden een magisch artefact gevonden wat afstamde van iemand die zich de Keizer der Mensen noemde, Shamus Daerag. Voor de mensen van Kaam was hij echter niets meer dan een afschrikwekkende legende. De ontdekkingsreizigers waren teleurgesteld, maar als snel zetten ze een handelsmissie op.

    Tientallen jaren handelden zij onderling. De bezoekers bouwden hun eigen stad, vernoemd naar hun continent, aan de kust. Zij toonden nog altijd veel interesse in de vroegere Keizer. Enkele maanden geleden viel het de zeevaarders van de Eilanden echter op dat er opvallend veel schepen met bewapende soldaten naar hun stad vaarden. Men besloot de hagedismensen en hun menselijke bondgenoten beter in de gaten te houden. Dit ontging de Sjogaranen echter niet. Ze kwamen in beweging.

    De Sjogaranen hadden ontdekt dat de Keizer der Mensen echt had bestaan, en dat hij het geheim van onsterfelijkheid had ontdekt. Hun profeet, de hoogste geestelijke, eiste van hen dat zij dit geheim naar Sjogaran haalden voor hun koning. Dat niet alleen, maar Shamus Daerag bleek geregeerd te hebben vanuit de vervloekte steden in de woestijn, die door de goden zelf vervloekt waren, eeuwen geleden. De mensen, elven, dwergen en nu zelfs de Thanatos van Kaam konden dat niet toestaan. Een oorlog ontbrandde.

    Ieder van jullie loopt mee met een van de legers die optrekt tegen de Sjogaranen. Misschien zijn jullie soldaten, dokters, jagers, smeden of leraren. Misschien zelfs zwervers die hopen op eten, of hoeren die zoeken naar werk. Wat jullie zijn en wat jullie te zoeken hebben bij een leger dat ten strijde trekt beslissen jullie zelf. Maar wat zeker is, is dat jullie een uiterst belangrijke rol zullen spelen in het verloop van dit conflict.

    dachten jullie dat jullie klaar waren met lezen? Nu begint het pas!
    Ik zoek 3-5 mensen. Mijn proeflezeres heeft al een plekje gereserveerd, zodat het aantal komt op 4-6. Mijn rpg heeft een uitgebreid regelsysteem om alles zodanig vooruit te bewegen dat ik er ook echt een verhaal aan kan hangen. De regels staan hier. Jullie hoeven ze niet allemaal gelijk te kennen of te snappen, maar ik verwacht wel dat jullie ze doorlezen. Ik zal alles nogmaals bespreken en voordoen als we het tegenkomen, en voor vragen kun je ook altijd bij me terecht.

    Als je mee wilt doen meld je dat in dit topic. Dan zet ik je op de lijst en zal ik je helpen je personage te bedenken en om te zetten naar de character sheet. De eerste 7 kunnen dat sowieso doen, dan hebben we reserve. Als er na die 7 nog iemand is die een character sheet wil maken, dan kan dat ook.

    Ik zoek mensen die gewoon goed kunnen schrijven. En daarmee bedoel ik met goed gebruik van spelling, grammatica en leestekens. Je stijl maakt me niet zo veel uit, zolang de vorm maar goed is. Verder wil ik ook dat jullie je aan de regels houden: Doordat zowel jullie als ik aan de regels zijn gebonden kan ik het verhaal voortbewegen en jullie in een levende, ademende wereld plaatsen waarvan jullie niet het middelpunt zijn. Als jullie je niet houden aan de regels gaat dat niet. Degene die dus regelmatig de regels verbreekt zal ik helaas uit de rpg moeten zetten. Als je mee wilt doen, wees dus serieus in je intenties.

    Tot slot: Een RPG is niks zonder humor. Ik weet dat veel mensen fantasy als een plechtig en serieus iets opvatten, maar humor is nooit weg :Y)

    Deelnemers:
    1) Yoda/ Samantha
          Aeryn Haesirrityn
    2) Gondor/ Nancy
          Agrona Kharis
    3) Cresseyde/ Freya
          Katherina Avalyn

    Ik zoek weer DRIE personages
    Dit in verband met niet postende mensen. Mogelijk komen ze nog terug maar daar ga ik niet van uit. Mocht er iemand anders willen meedoen dan zullen die twee vervangen worden.

    nogmaals: Lees de regels. Als het je wat lijkt meld je hier. Daarna hebben we 2/3 weken om je personage in elkaar te zetten.

    Voor het gemakt: Nogmaals de link naar de story

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 10 aug 2012 - 20:35 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    Zjin er nog harteloze mensen die een stervende man willen aanvallen? (cat)


    ... You just brought me on an idea. Just not sure if I'll use it yet. :x


    Til hug og blod.

    Rizzoli schreef:
    Hmm ik weet niet of dit goed is maarja
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

    Naam: Nathaniel Carter (bijnaam; Nate)
    Ras: Half elf, half mens
    Kleur: Rood

    Feats:
    -Getraind in het gebruik van een pijl en boog

    Awesomeness: 5

    Skills

    Vechten: 6
    -Schieten...…..................10 (+4)
    -Handwapens..................6
    -gooien............................6
    -ongewapend vechten.....6

    Kennis: 1 (-1. elf)
    -Rijden ….........3 (+2)
    -beveiliging …..1
    -wetenschap......1
    -verhalenkennis. 1

    Overleving: 3 (-1, elf)
    -spraak …........3
    -sluipen ….......3
    -natuurkennis ..3
    -eerste hulp......1 (-2)
    -geneeskunde ..3

    Attributen: (45 punten in totaal)
    Strength..........7
    Perception.......4
    Endurance.......7
    Charisma.........6
    Intelligence......7
    Agility..............8
    Luck.................3
    Magie...............3

    HP: 12 / 12

    Leeftijd: 19
    Geslacht: mannelijk
    Uiterlijk: Nathaniel heeft felle groene ogen die op het ene moment er fel lijken uit lijken te zien maar op het andere moment lijkt het alsof hij gewone groene ogen heeft. Dit hangt van zijn stemming af en de mensen die hem langer kennen zullen aan zijn ogen kunnen zien of hem iets dwars zit of hoe hij zich verder voelt. Hij heeft verder ietwat puntige oren, zoals een elf dat heeft maar de rest van zijn uiterlijk lijkt op dat van een ‘normaal’ mens. Hij heeft niet de gebruikelijke langere ledematen van een elf, maar de ledematen van een mens. Zijn ogen zijn echter wel afkomstig van zijn moeder, en deze ogen kunnen je soms laten twijfelen over of hij een mens of een elf is. Hij is ongeveer 1.76 lang en heeft donker zwart haar. Zijn huid is niet bruin, maar wel licht getint.
    Achtergrond: Nathaniel is een mengeling van een elf en een mens. Hij is echter meer elf dan mens en kan dus geen magie gebruiken. Zijn moeder was een elf en zijn vader een mens. Zijn vader en moeder scheidden echter toen hij nog jong was, en hij kan zich nu nog maar weinig van zijn vader herinneren. Hij had een betere band met zijn moeder, maar deze is 2 jaar geleden gestorven door de oorlog en die herennering komt nog vers naar boven op sommige momenten. Doordat hij veel reist, ziet hij de rest van zijn familie weinig. Hij heeft een jonger zusje, die bij zijn oom en tante woont. Hij is wel erg op zijn zusje gesteld, omdat dat voor hem de enige echte familie is die hij nog heeft.
    Uitrusting:
    -kruisboog
    -zwaard
    -kleding waarmee hij zich soepel en snel kan voortbewegen (denk aan een simpele zwarte broek die goed rekbaar is ofzo..)
    Trait: Hij is een doorzetter en zijn koppigheid kan hierbij zowel in zijn voordeel als in zijn nadeel werken. Hij kan goed boogschieten, maar ook stelen en onopgemerkt zich door een menigte werken zijn kwaliteiten van hem.


    Hrbrf. Nog een elf, nog een boogschutter. En nog een onvolwassen elf. Het is dat ik er al een onvolwassen elven boogschutter uit moet gooien. Waar komen ze toch allemaal vandaan?

    Maar wat heeft iedereen met elven? D:


    EDIT: Hoh wachtwachtwacht. Geen half elven. Geeeeeen halfelven. Mensen en elven of dwergen zijn niet fertiel. Elf en dwerg kan wel. Ish long and complicated story. Het komt erop neer dat elven en dwergen zijn magische wezens, en mensen niet.
    Oh, en de oorlog waar het nu om gaat is een maand ongeveer bezig. Dit was het eerste echte gevecht. Vandaar ook dat de legers overal verspreid zitten.

    Anyway, word je mens of elf?

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 18:46 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Gondor schreef:
    (...)

    ... You just brought me on an idea. Just not sure if I'll use it yet. :x


    Oh dear god, let it be simple this time D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Mordin schreef:
    (...)

    Oh dear god, let it be simple this time D:


    Ghehe. I don't like it simple. :Y)


    Til hug og blod.

    Oh, awesomeness staat geloof ik niet op mijn sheet. :'D


    Til hug og blod.

    Mordin schreef:
    (...)

    Hrbrf. Nog een elf, nog een boogschutter. En nog een onvolwassen elf. Het is dat ik er al een onvolwassen elven boogschutter uit moet gooien. Waar komen ze toch allemaal vandaan?

    Maar wat heeft iedereen met elven? D:


    EDIT: Hoh wachtwachtwacht. Geen half elven. Geeeeeen halfelven. Mensen en elven of dwergen zijn niet fertiel. Elf en dwerg kan wel. Ish long and complicated story. Het komt erop neer dat elven en dwergen zijn magische wezens, en mensen niet.
    Oh, en de oorlog waar het nu om gaat is een maand ongeveer bezig. Dit was het eerste echte gevecht. Vandaar ook dat de legers overal verspreid zitten.

    Anyway, word je mens of elf?


    Haha, oke ik zal kiezen. Dat klinkt idd trouwens best wel logisch. Anyway elven zijn gewoon coole wezens, mijn favoriet, en daarom kiezen veel mensen voor een elf. Maarja. Ik zal er wel een mens van maken, want een overschot aan elven, dat is gewoon niet leuk. Hmprf. Maar dan moet ik wel even mijn rol even overnieuw tot iets prutsen ;3


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik heb mijn rol aangepast (bericht staat nog op pagina 16). Zo een beetje beter?


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik kijk net bij de sheets van anderen en ik ben dus ook echt de enige die voor een character een "hoge" leeftijd heeft gekozen? :/ Broekies!:'D

    [ bericht aangepast op 9 aug 2012 - 23:05 ]


    Til hug og blod.

    En mensen moeten meer gaan posten! Met meer posts komt het verhaal ook meer tot leven en is het veel leuker. Dit gaat sloom.


    Til hug og blod.

    Bloodlust schreef:
    Ik kijk net bij de sheets van anderen en ik ben dus ook echt de enige die voor een character een "hoge" leeftijd heeft gekozen? :/ Broekies!:'D


    Elven worden 600-800. Mensen worden gemiddeld 40. Timothy (de soldaat wiens naam ze nog steeds niet weten) is 48 :Y)

    Why can't we all just be niiiice? Too many female hormones.


    quidquid excusatio prandium pro

    @Nancy, waarom denk je dat ik 'gewonde elf' gebruik (cat) Ik kan wel zeggen dat ze Agrona achtervolgd, al weet ze haar naam niet x'D Heb nooit gezegd dat Aeryn haar naam wél weet, maar anders wordt het te ingewikkeld, als ik ook moet gaan zeggen 'de gewonde elf' of 'de arrogante elf', etc :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Oke, I snap. :Y)


    Til hug og blod.

    Rizzoli schreef:
    Naam: Nathaniel Carter (bijnaam; Nate)
    Ras: Mens
    Kleur: Rood

    Feats:
    -Kan erg goed omgaan met een zwaart
    -Goed in stelen

    Awesomeness: 5

    Skills

    Vechten: 6
    -Schieten...…..................6
    -Handwapens..................8 (+2)
    -gooien............................4 (+2)
    -ongewapend vechten.....6

    Kennis: 4
    -Rijden ….........6 (+2)
    -beveiliging …..4
    -wetenschap......2 (-2)
    -verhalenkennis. 4

    Overleving: 2
    -spraak …........4 (+2)
    -sluipen ….......2
    -natuurkennis ..2
    -eerste hulp......2
    -geneeskunde ..2

    Attributen: (45 punten in totaal)
    Strength..........7
    Perception.......4
    Endurance.......7
    Charisma.........6
    Intelligence......7
    Agility..............8
    Luck.................3
    Magie...............3

    HP: 12/12

    Leeftijd: 20
    Geslacht: mannelijk
    Uiterlijk: Nathaniel heeft felle groene ogen die op het ene moment er fel lijken uit lijken te zien maar op het andere moment lijkt het alsof hij gewone groene ogen heeft. Dit hangt van zijn stemming af en de mensen die hem langer kennen zullen aan zijn ogen kunnen zien of hem iets dwars zit of hoe hij zich verder voelt. Hij is ongeveer 1.76 lang en heeft donker zwart haar. Zijn huid is niet bruin, maar wel licht getint.
    Achtergrond: Nathaniel is een vrij nuchter persoon. Hij geloofd mensen niet zomaar doordat hij te maken heeft met leugenaars en bedriegers en hij nu wel beter weet. Hij vertrouwd iemand pas echt als diegene zijn vertrouwen heeft gewonnen. Het is echter niet zo dat hij niet open staat voor nieuwe mensen, integendeel, hij wil graag veel reizen en zo veel mogelijk verschillende wezens tegenkomen. Hij heeft in zijn jeugd zich niet altijd kind kunnen voelen door de ruzies die zijn vader en moeder hadden. Als oudste moest hij vaak voor zijn zusje zorgen. Omdat zijn thuissituatie niet bepaald optimaal was ging hij vaak naar het bos, om te ontspannen. Hier was een oude vervallen boerderij waar wat paarden stonden. Het bleek als manege te functioneren en hij kreeg het voor elkaar om zijn ouders te overtuigen om hem op rijles te zetten. Vaak maakte hij ritten op zijn favoriete paard, Snowflake, in het bos. Zijn vader en moeder scheidden toen hij nog jong was, en hij kan zich nu nog maar weinig van zijn vader herinneren. Hij had een betere band met zijn moeder, maar deze is 2 jaar geleden gestorven en die herennering komt nog vers naar boven op sommige momenten. Doordat hij veel reist, ziet hij de rest van zijn familie weinig. Hij heeft een jonger zusje, die bij zijn oom en tante woont. Hij is wel erg op zijn zusje gesteld, omdat dat voor hem de enige echte familie is die hij nog heeft.
    Uitrusting:
    -zwaard
    -leren laarzen
    -kleding waarmee hij zich soepel en snel kan voortbewegen (denk aan een simpele zwarte broek die goed rekbaar is ofzo..)
    Trait: Hij is een doorzetter en zijn koppigheid kan hierbij zowel in zijn voordeel als in zijn nadeel werken. Hij kan goed boogschieten, maar ook stelen en onopgemerkt zich door een menigte werken zijn kwaliteiten van hem.


    Hm, zo ongeveer. Zal nog nadenken over zijn uitrusting en trait. En er zijn geen maneges :P Hij kan wel zichzelf leren paardrijden?


    quidquid excusatio prandium pro

    Oooh, nu ik er toch aan denk met die manege, dit is zo'n Middeleeuwse fantasy, toch? Of ik heb er over gelezen, of ik ben het vergeten, maar het deed me denken aan iets dat ik al gelezen heb, dus heb ik maar meteen aangenomen dat een gms niet tot onze uitrustig behoort, klopt dat ongeveer?
    Kan je trouwens vaardigheden versterken?
    Ik weet graag details, sorry als ze storen...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Cresseyde schreef:
    Oooh, nu ik er toch aan denk met die manege, dit is zo'n Middeleeuwse fantasy, toch? Of ik heb er over gelezen, of ik ben het vergeten, maar het deed me denken aan iets dat ik al gelezen heb, dus heb ik maar meteen aangenomen dat een gms niet tot onze uitrustig behoort, klopt dat ongeveer?
    Kan je trouwens vaardigheden versterken?
    Ik weet graag details, sorry als ze storen...


    gms?

    Hm, niet middeleeuws, eerder renaissance. De goden zijn minder absoluut in hun eisen. Buskruit en musketten is er ook al eeuwen. Maar omdat musketten vrij nutteloos zijn en de kruisbogen verder zijn geevolueerd dan in onze wereld wordt buskruit nauwelijks gebruikt. Er zijn een aantal artificers (magische smeden) die echte geweren maken die snel schieten en raken waar je op richt, maar die functioneren door middel van magie en zijn ongelofelijk duur.

    En hoe bedoel je vaardigheden versterken?


    quidquid excusatio prandium pro