• Ik ben bezig met mijn scheikunde alleen ik snap een opdracht niet.
    Het hoofdstuk heet Chemisch rekenen.

    Als je 10,0 mL water mengt met 10,0 mL alcohol, krijg je 19,4 mL mengsel.
          a. Bereken hoeveel gram alcohol en hoeveel gram water in het mengsel aanwezig zijn.
          b. Bereken de dichtheid van het mengsel.


    Graag een gehele berekening laten zien, als je het antwoord weet!
    Alvast bedankt voor de moeite!


    Deep inside, I've never felt alive

    Errin schreef:
    Ik ga hem niet helemaal voor je oplossen, want dat moet je uiteindelijk zelf doen, maar ik wil je wel op gang helpen. Zal eerst het vraagstuk nog eens goed lezen.

    DAt hoeft niet meer, ik heb 'm zelf al opgelost, maar ben jij misschien goed in scheikunde/chemie, want ik ben bezig met oefenen voor een proefwerk, en ik snap sommige vragen nog niet helemaal...


    Deep inside, I've never felt alive

    Stoppable schreef:
    (...)
    DAt hoeft niet meer, ik heb 'm zelf al opgelost, maar ben jij misschien goed in scheikunde/chemie, want ik ben bezig met oefenen voor een proefwerk, en ik snap sommige vragen nog niet helemaal...
    Ik studeer Chemie, dus ik kan er wel wat van.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Ik studeer Chemie, dus ik kan er wel wat van.

    O, das fijn :]
    Vind je het dan erg als ik misschien straks met nog een vraag kom?


    Deep inside, I've never felt alive

    Stoppable schreef:
    (...)
    O, das fijn :]
    Vind je het dan erg als ik misschien straks met nog een vraag kom?
    Ik ga nu zelf wel mijn eigen stof herhalen, maar je mag altijd je vraag stellen. Als ik een gaatje heb, wil ik er eens naar kijken. Weet wel dat ik sommige dingen al lang niet meer gezien heb en er misschien niet meteen een antwoord op zal vinden, maar je kan het altijd proberen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Ik ga nu zelf wel mijn eigen stof herhalen, maar je mag altijd je vraag stellen. Als ik een gaatje heb, wil ik er eens naar kijken. Weet wel dat ik sommige dingen al lang niet meer gezien heb en er misschien niet meteen een antwoord op zal vinden, maar je kan het altijd proberen.

    In ieder geval bedankt! :]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik dacht eerlijk gezegd dat je gewoon moest omrekenen... Maar dat kan niet, volgens mij. Kan je Ml naar Gram omrekenen ?(krul)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    *Walks in*
    Mijn scheikunde reikt niet verder dan Nask op VMBO.


    *Walks out*


    No growth of the heart is ever a waste