• Ik ga morgen naar de quizlet meeting in Utrecht, nu weet ik niet zeker of het me gaat lukken met een Hema kaartje (geen idee hoe lang die geldig is en ik moet iemand vinden die hem voor mij kan uitprinten gezien onze printer kaduuk is)
    Maar gelukkig heb ik een OV kaart waar veel centjes opstaan
    Alleen de vorige keer dat ik met de trein ging bleek dat mijn kaart niet geactiveert was voor de trein
    Dus dat wou ik nu even doen, maar ik kan nergens vinden hoe het moet.
    Wil iemand mij helpen?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Huh? Hij zou toch automatisch geactiveerd moeten zijn als je er geld op hebt gezet? Dat was bij mij zo.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Er staat toch wel op hoe lang ie geldig is, lijkt me ._.;;
    Je moet dit soort dingen op internet activeren, alles zou op het kaartje moeten staan.

    Wacht, leesfout. Ik ben niet zo goed met de ov-chip, ook al reis ik er zelf mee.. Sorry ^^;

    [ bericht aangepast op 15 juni 2012 - 20:15 ]


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Shellshock schreef:
    Huh? Hij zou toch automatisch geactiveerd moeten zijn als je er geld op hebt gezet? Dat was bij mij zo.

    Ik dacht dat ook, maar vorige keer had ik dus een probleem omdat ie het niet deed


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    OV-chipkaart moet je activeren bij een balie op een station. Hema-kaartje weet ik niet.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    er staan van die oplaadpunten op het station, en als je daarheen gaat krijg je ook de optie om hem te activeren. Is verder gratis, en ik snap niet helemaal waarom het moet, maar zo doe je dat dus.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Shellshock schreef:
    Huh? Hij zou toch automatisch geactiveerd moeten zijn als je er geld op hebt gezet? Dat was bij mij zo.

    Nee, je hebt m dan geactiveerd voor de bus. Voor de trein moet je een apart iets activeren.

    On topic,, sorry, maar ik weet hoe dat precies moet. Ik heb t zelf ook moeten doen (moet zelf elke dag met de trein naar school reizen), maar ik weet niet meer hoe het moest, zowiezo hebben mn ouders dat voor me gedaan ;x Kun je niet het niet op internet vinden? Of de aparte site voor studentenov? Ik weet niet of je wel een student bent, maar misschien kun je hier iets vinden, of je nu wel of niet student bent..?

    Edit: Dit bovenste is voor de ov kaart. Voor het hema kaartje moet je gewoon de instructies volgen die op de site staan. Als het goed is staat op je hema kaartje een code, en een site. Je moet naar die site gaan, de code invoeren, en de rest staat vanzelf aangegeven op de site (;

    [ bericht aangepast op 15 juni 2012 - 20:20 ]


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Nee, je hebt m dan geactiveerd voor de bus. Voor de trein moet je een apart iets activeren.

    On topic,, sorry, maar ik weet hoe dat precies moet. Ik heb t zelf ook moeten doen (moet zelf elke dag met de trein naar school reizen), maar ik weet niet meer hoe het moest, zowiezo hebben mn ouders dat voor me gedaan ;x Kun je niet het niet op internet vinden? Of de aparte site voor studentenov? Ik weet niet of je wel een student bent, maar misschien kun je hier iets vinden, of je nu wel of niet student bent..?

    Edit: Dit bovenste is voor de ov kaart. Voor het hema kaartje moet je gewoon de instructies volgen die op de site staan. Als het goed is staat op je hema kaartje een code, en een site. Je moet naar die site gaan, de code invoeren, en de rest staat vanzelf aangegeven op de site (;

    Hij zegt dat de code nog niet kan worden geactiveert


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hmm dat is raar.. Die hema kaartjes moeten nu wel geldig zijn.. Waar heb me m vandaan? Zelf gekocht, of van iemand overgekocht?


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    Hmm dat is raar.. Die hema kaartjes moeten nu wel geldig zijn.. Waar heb me m vandaan? Zelf gekocht, of van iemand overgekocht?

    Mijn mama heeft hem gekocht


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb geen idee, geen ervaring met die gemene dingetjes.

    Off-topic: waarom is er nooit een meeting in Overijssel? Dat valt mij altijd op, haha.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Om met je ov-chipkaart met de trein te reizen moet je "reizen op saldo" activeren. Dat kun je hier aanvragen. Binnen een uur wordt het vrijgegeven en kun je bij een oplaadpunt reizen op saldo activeren...hoe het dan met centjes zit weet ik niet...ik heb nog niet met de trein gereisd...


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Pod schreef:
    (...)
    Mijn mama heeft hem gekocht

    Hmm, ik vind het maar raar. Want ik dacht, als je m van iemand anders had overgekocht, kon het misschien zijn dat die ander stiekem zijn kaartje al geactiveerd had, en m dan aan jou had doorverkocht, zodat jij betaald maar niks met je kaartje kunt. Maarja, als je moeder m gehaald heeft lijkt me dat zeeer onlogisch ;p

    Maarja, dan weet ik het zelf ook niet ;/


    Inspiration can hit you any time