• Stiekem ben ik jaloers op jullie. Sommige mensen kunnen zo mooi dichten en ik ben daar echt jaloers op. Ik heb in het totaal nog maar drie gedichten geschreven en dan laat ik mij altijd op iets inspireren. Kan je dat eigenlijk leren om gedichten te maken, want anders sta ik echt open voor suggesties. Ik wil namelijk eens proberen een gedicht voor mijn vriend te schrijven omdat ik van hem al zoveel mooie heb gekregen.

    Dus kan je zoiets langzaam leren en hoe zijn de omstandigheden bij jullie om goed te kunnen dichten?

    (Dit hoort niet echt bij gedichten promoten of vragen, dus vliegt hij hier)


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zerefu schreef:
    I kinda suck at poems, really. Maar wat kan helpen is epic muziek opzetten, gaan chillen en het gewoon uit de pen laten vloeien. Het enige volgens mij enigszins fatsoenlijke gedicht dat ik heb is dit:
    (...)
    Misschien dat het kan dienen als inspiratie oid :].
    Ik vind het best nog goed.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Zerefu schreef:
    I kinda suck at poems, really. Maar wat kan helpen is epic muziek opzetten, gaan chillen en het gewoon uit de pen laten vloeien. Het enige volgens mij enigszins fatsoenlijke gedicht dat ik heb is dit:
    (...)
    Misschien dat het kan dienen als inspiratie oid :].


    Hij is eigenlijk behoorlijk goed. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Als ik in een melancholische bui ben, dan gaat 't vaak beter (cat)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik denk dat dichten niet iets is wat je aan kunt leren. Ik denk dat het alleen echt goed kan zijn als je er aanleg voor hebt. Tuurlijk, je kan allerlei gedichten lezen, er van leren, maar dat gaat maar tot een zekere hoogte. En hoger dan dat, dat kan je dan alleen als je er aanleg voor heb.

    En @Escritura dit is hoe ik poëzie zie. Tegenover poëzie (gedichten) staat proza (verhalen), maar wat het verschil is bu is: 'Proza is weinig zeggen met veel woorden; poëzie is veel zeggen met weinig woorden'. Poëzie is niet zomaar een verhaaltje op rijm. Een goed gedicht is rijk aan ideeën, beelden, gedachten, gevoelens... en toch compact.

    Maar ja, that's just my opinion. En ik respecteer ook jouw mening (: Want voor iedereen is poëzie iets anders.

    O, nog even een tip ofzo voor jou Errin.

    Zoek je inspiratie altijd dicht bij jezelf. Over wat je bijvoorbeeld een keer boos heeft gemaakt, waar je juist om moest lachen. Of huilen, schrijf dat gewoon op. Waarom het je zo raakte. En werk dat verder uit ofzo. Laat je gedachtenstroom in het begin de vrije loop. Wees niet te bang voor slechte of afgezaagde ideeën. Veel 'slechte' ideeën leiden tot briljante gedichten, omdat de schrijver ze op een boeiende manier heeft uitgewerkt en verpakt.

    Voor de meeste dichters (ook de hele goede) is het een kwestie van schrijven, schrappen, herschrijven, opnieuw schrappen, enzovoort tot het gedicht klaar is.

    Dus hopelijk heb je er wat aan (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    jaimyhoi schreef:
    Ik denk dat dichten niet iets is wat je aan kunt leren. Ik denk dat het alleen echt goed kan zijn als je er aanleg voor hebt. Tuurlijk, je kan allerlei gedichten lezen, er van leren, maar dat gaat maar tot een zekere hoogte. En hoger dan dat, dat kan je dan alleen als je er aanleg voor heb.

    En @Escritura dit is hoe ik poëzie zie. Tegenover poëzie (gedichten) staat proza (verhalen), maar wat het verschil is bu is: 'Proza is weinig zeggen met veel woorden; poëzie is veel zeggen met weinig woorden'. Poëzie is niet zomaar een verhaaltje op rijm. Een goed gedicht is rijk aan ideeën, beelden, gedachten, gevoelens... en toch compact.

    Maar ja, that's just my opinion. En ik respecteer ook jouw mening (: Want voor iedereen is poëzie iets anders.

    O, nog even een tip ofzo voor jou Errin.

    Zoek je inspiratie altijd dicht bij jezelf. Over wat je bijvoorbeeld een keer boos heeft gemaakt, waar je juist om moest lachen. Of huilen, schrijf dat gewoon op. Waarom het je zo raakte. En werk dat verder uit ofzo. Laat je gedachtenstroom in het begin de vrije loop. Wees niet te bang voor slechte of afgezaagde ideeën. Veel 'slechte' ideeën leiden tot briljante gedichten, omdat de schrijver ze op een boeiende manier heeft uitgewerkt en verpakt.

    Voor de meeste dichters (ook de hele goede) is het een kwestie van schrijven, schrappen, herschrijven, opnieuw schrappen, enzovoort tot het gedicht klaar is.

    Dus hopelijk heb je er wat aan (:
    Bedankt. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Tja. De een kan heel goed tekenen, de ander goed schrijven en een ander weer mooi dichten.
    Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Tja. De een kan heel goed tekenen, de ander goed schrijven en een ander weer mooi dichten.
    Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten!


    This of course (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik uit het echte leven de dingen die me besig houden en shit


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Ik kies altijd een onderwerp dan ga ik op bed liggen en denk tijdenlang na over mijn gekozen onderwerp. Nadenken over gevoelens wekt bij mij vaak diezelfde gevoelens op, ook muziek brengt mij vaak in de stemming.
    En dan begin ik gewoon te schrijven. ^^


    - Leef niet in de schaduw van de zon, leef in het hart van haar licht. -