• Stiekem ben ik jaloers op jullie. Sommige mensen kunnen zo mooi dichten en ik ben daar echt jaloers op. Ik heb in het totaal nog maar drie gedichten geschreven en dan laat ik mij altijd op iets inspireren. Kan je dat eigenlijk leren om gedichten te maken, want anders sta ik echt open voor suggesties. Ik wil namelijk eens proberen een gedicht voor mijn vriend te schrijven omdat ik van hem al zoveel mooie heb gekregen.

    Dus kan je zoiets langzaam leren en hoe zijn de omstandigheden bij jullie om goed te kunnen dichten?

    (Dit hoort niet echt bij gedichten promoten of vragen, dus vliegt hij hier)


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Ik bedoel ook niet echt leren van in een cursus, maar eerder de feeling te pakken krijgen. Ik heb er al gemaakt, maar dan werk ik rondom lyrics en emoties. Ik wil gewoon afstand doen van die hulpmiddelen.

    Waarom afstand doen van emoties? Al mijn gedichten zijn gebaseerd op gevoelens. Ik vind dat je daarmee juist gedichten moet maken. En gebruik anders muziek voor inspiratie, werkt altijd goed.

    @Escritura, ga je gang xd


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Waarom afstand doen van emoties? Al mijn gedichten zijn gebaseerd op gevoelens. Ik vind dat je daarmee juist gedichten moet maken. En gebruik anders muziek voor inspiratie, werkt altijd goed.

    @Escritura, ga je gang xd


    Dat is, by the way, wel waar.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Waarom afstand doen van emoties? Al mijn gedichten zijn gebaseerd op gevoelens. Ik vind dat je daarmee juist gedichten moet maken. En gebruik anders muziek voor inspiratie, werkt altijd goed.

    @Escritura, ga je gang xd
    Ik bedoelde eerder de emoties rond lyrics. Zo heb ik me eens gebaseerd op teksten van lyrics. En vriendin was haar huisdier verloren en aan de hand van een liedje konden we een gedicht maken (dit bedoel ik met lyrics + emoties. Niet emoties apart). Met als gevolg dat het gedicht gelijkenissen vertoonde met de lyrics en dat wil ik dus niet meer.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Waarom afstand doen van emoties? Al mijn gedichten zijn gebaseerd op gevoelens. Ik vind dat je daarmee juist gedichten moet maken. En gebruik anders muziek voor inspiratie, werkt altijd goed.

    @Escritura, ga je gang xd


    Ik zwéér dat het minder lang leek in Word. Sorry daar voor. Voel je vrij om het te verwijderen als je het gelezen hebt, maar hé, misschien heb je er nog iets aan.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Errin schreef:
    (...)Ik bedoelde eerder de emoties rond lyrics. Zo heb ik me eens gebaseerd op teksten van lyrics. En vriendin was haar huisdier verloren en aan de hand van een liedje konden we een gedicht maken (dit bedoel ik met lyrics + emoties. Niet emoties apart). Met als gevolg dat het gedicht gelijkenissen vertoonde met de lyrics en dat wil ik dus niet meer.

    Hmmmm, ja dat kan ik wel snappen. Probeer eens een gedicht te maken van meerdere lyricssen en daarna eentje zonder lyricsen en alleen gevoel. En als dat laatste niet lukt probeer dan eens een gedicht met gevoelens en een achtergrondliedje zonder tekst te maken.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Escritura schreef:
    (...)

    Ik zwéér dat het minder lang leek in Word. Sorry daar voor. Voel je vrij om het te verwijderen als je het gelezen hebt, maar hé, misschien heb je er nog iets aan.

    Ik heb alles door gelezen en laat ik als eerste zeggen ik vat het niet persoonlijk op ;p Ik weet dat mensen eenmaal meer van een ritme houden, maar ik ben zelf iemand die wat meer zonder ritme schrijft.
    Maaaar omdat je perse een gedicht met ritme wil lezen, lees deze eens: Klik


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Hmmmm, ja dat kan ik wel snappen. Probeer eens een gedicht te maken van meerdere lyricssen en daarna eentje zonder lyricsen en alleen gevoel. En als dat laatste niet lukt probeer dan eens een gedicht met gevoelens en een achtergrondliedje zonder tekst te maken.
    Oki, hier kan ik wel iets mee. (sorry dat ik soms de dingen een beetje vaag en verkeerd uitleg)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Oki, hier kan ik wel iets mee. (sorry dat ik soms de dingen een beetje vaag en verkeerd uitleg)

    Is niet erg hoor. En hopelijk heb je wat aan die tip. (bloos)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Is niet erg hoor. En hopelijk heb je wat aan die tip. (bloos)
    Ik kan het altijd proberen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Ik kan het altijd proberen.


    Proberen en oefenen is het halve werk. :'D Ik ben begonnen met dichten toen ik 7 was - And boy did I suck.
    wat je wel niet moet doen is het dwingen. Gedwongen woorden klinken nooit mooi. ^^

    @Mitchell: I would write another long review, but I don't have the time. :'D moet zelf verder met schrijven, maar ik heb eht snel even gelezen en dat ziet er een stuk beter uit.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Proberen en oefenen is het halve werk. :'D Ik ben begonnen met dichten toen ik 7 was - And boy did I suck.
    wat je wel niet moet doen is het dwingen. Gedwongen woorden klinken nooit mooi. ^^

    @Mitchell: I would write another long review, but I don't have the time. :'D moet zelf verder met schrijven, maar ik heb eht snel even gelezen en dat ziet er een stuk beter uit.

    Haha, succes met schrijven.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Escritura schreef:
    (...)

    Proberen en oefenen is het halve werk. :'D Ik ben begonnen met dichten toen ik 7 was - And boy did I suck.
    wat je wel niet moet doen is het dwingen. Gedwongen woorden klinken nooit mooi. ^^

    @Mitchell: I would write another long review, but I don't have the time. :'D moet zelf verder met schrijven, maar ik heb eht snel even gelezen en dat ziet er een stuk beter uit.
    Ja natuurlijk niet, maar ik kan wel al nadenken over hoe ik het zou aanpakken en misschien liedjes luisteren zoals DarkSavior zegt. Desnoods zonder lyrics. Kan ik het ook niet overnemen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Ja natuurlijk niet, maar ik kan wel al nadenken over hoe ik het zou aanpakken en misschien liedjes luisteren zoals DarkSavior zegt. Desnoods zonder lyrics. Kan ik het ook niet overnemen.

    In mijn laatste gedicht heb ik ook af en toe een regel uit verschillende liedjes genomen en die iets aangepast zodat ze goed bij mijn gedicht pasten en ook in mijn hoofd het goed liep.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Inspiratie komt bij mij alleen als ik hele sterke gevoelens heb. Of uit liedjes.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    I kinda suck at poems, really. Maar wat kan helpen is epic muziek opzetten, gaan chillen en het gewoon uit de pen laten vloeien. Het enige volgens mij enigszins fatsoenlijke gedicht dat ik heb is dit:

    Ivan.

    het lijdzame wachten
    het front tegemoet
    zal ik je beschermen
    tot de dood als het moet
    fascisten vrees mij
    ik zaai dood en verderf
    ik geef het Moederland haar afgenomen eer
    tot de dag waarop ik sterf

    geen uur zonder de vraag
    'wat doe ik hier?'
    op een dag in Berlijn
    wappert een rode banier
    geen moment zekerheid
    of ik terug zal komen
    wanneer zal mijn uur des oordeels slaan?
    ik vecht tot de allerlaatste dag
    waarop het fascisme zal vergaan

    Misschien dat het kan dienen als inspiratie oid :].


    No growth of the heart is ever a waste