• Stiekem ben ik jaloers op jullie. Sommige mensen kunnen zo mooi dichten en ik ben daar echt jaloers op. Ik heb in het totaal nog maar drie gedichten geschreven en dan laat ik mij altijd op iets inspireren. Kan je dat eigenlijk leren om gedichten te maken, want anders sta ik echt open voor suggesties. Ik wil namelijk eens proberen een gedicht voor mijn vriend te schrijven omdat ik van hem al zoveel mooie heb gekregen.

    Dus kan je zoiets langzaam leren en hoe zijn de omstandigheden bij jullie om goed te kunnen dichten?

    (Dit hoort niet echt bij gedichten promoten of vragen, dus vliegt hij hier)


    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Maar hij staat niet verkeerd geplaatst in creativiteit XD.

    En ik haal eigenlijk altijd inspiratie uit de natuur, vooral als het rotweer is.


    I am an idiot, I move.

    Interpol schreef:
    Maar hij staat niet verkeerd geplaatst in creativiteit XD.

    En ik haal eigenlijk altijd inspiratie uit de natuur, vooral als het rotweer is.
    Daar past hij idd wel. Stom van mij.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pwoeh ik ook, mijne zijn echt verschrikkelijk haha.
    Inspiratie komt vanzelf en keer denk ik?


    Wees jezelf, niet en copycat van en ander

    Let the poem come to you.
    Oh en schrijf met een mooi ritme/metrum. *O*
    Ik haat die 'Vrije' gedichten wat ik dus eigenlijk geen dichten kan noemen.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2012 - 17:09 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Laat je hart gebroken worden, en je hebt een schat aan inspiratie. (cat)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Escritura schreef:
    Let the poem come to you.
    Oh en schrijf met een mooi ritme/metrum. *O*
    Ik haat die 'Vrije' gedichten wat ik dus eigenlijk geen dichten kan noemen.

    Hmmm, dan wil ik wel eens weten wat je van mijn gedichten vind.

    ON: Ik heb geen idee of je het kunt leren of niet. Ik ben er opeens mee begonnen en kon het toen al redelijk goed. Natuurlijk word je wel beter na verloop van tijd, maar of je het kan leren. Ik weet het niet. Ik kan je dus niet helpen, sorry.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2012 - 18:04 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Er zullen vast wel cursussen voor zijn (:

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Hmmm, dan wil ik wel eens weten wat je van mijn gedichten vind.

    ON: Ik heb geen idee of je het kunt leren of niet. Ik ben er opeens mee begonnen en kon het toen al redelijk goed. Natuurlijk word je wel beter na verloop van tijd, maar of je het kan leren. Ik weet het niet. Ik kan je dus niet helpen, sorry.


    Als er geen ritme of metrum in zit, vind ik het waarschijnlijk niets. :W
    anders is deze reactie
    Net zo goed poetisch.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    (...)

    Als er geen ritme of metrum in zit, vind ik het waarschijnlijk niets. :W
    anders is deze reactie
    Net zo goed poetisch.


    Nou, een gedicht gaat niet alleen om het ritme of metrum. Natuurlijk is dat wel belangrijk, maar het gaat ook om de gedachte er achter. Je hebt namelijk ook poëtische boeken die niet rijmen, maar die wel poëtisch zijn.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2012 - 18:22 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik haal mijn inspiratie en creativiteit uit alle ellende die ik heb meegemaakt in de hel die ik mijn leven noem. Maar dat is niet echt een aanrader. Het moet gewoon vanzelf komen, en anders niet (;


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Escritura schreef:
    (...)

    Als er geen ritme of metrum in zit, vind ik het waarschijnlijk niets. :W
    anders is deze reactie
    Net zo goed poetisch.

    Read this one, ik ben benieuwd.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Quiescent schreef:
    (...)

    Nou, een gedicht gaat niet alleen om het ritme of metrum. Natuurlijk is dat wel belangrijk, maar het gaat ook om de gedachte er achter. Je hebt namelijk ook poëtische boeken die niet rijmen, maar die wel poëtisch zijn.


    Ik zeg ook niet dat het moet rijmen. Een gedicht is inderdaad meer dan het ritme of metrum. Maar het kan er, in mijn mening, ook niet zonder. Als er geen ritme of metrum in verwerkt is zie ik alleen een plat stuk tekst. Voor mij is een gedicht een ritmisch stuk tekst waar gevoelens en gedachten in worden geuit.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Read this one, ik ben benieuwd.


    I will. ^^ Just don't get your feelings hurt. Ik ben zeer kritisch als het op gedichten aankomt en dat is niets persoonlijks. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Hmmm, dan wil ik wel eens weten wat je van mijn gedichten vind.

    ON: Ik heb geen idee of je het kunt leren of niet. Ik ben er opeens mee begonnen en kon het toen al redelijk goed. Natuurlijk word je wel beter na verloop van tijd, maar of je het kan leren. Ik weet het niet. Ik kan je dus niet helpen, sorry.
    Ik bedoel ook niet echt leren van in een cursus, maar eerder de feeling te pakken krijgen. Ik heb er al gemaakt, maar dan werk ik rondom lyrics en emoties. Ik wil gewoon afstand doen van die hulpmiddelen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Bij mij vliegt er gewoon soms een mooi zinnetje door mijn hoofd. Soms spring ik er meteen op af, en soms schrijf ik die op. Komt altijd nog van pas. ^^

    Tjah, veel proberen. Op den duur krijg je wel iets dat beter is. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury