• Ik ben bezig met een werkstuk voor Levensbeschouwing, en ik ben al bijna klaar, maar ik kom maar niet op één opdracht.
    Het gaat namelijk over de mensvisie van de Griekse Mythologie en één daarvan die in dit 'boekje' staat uitgelegd is de mythe van Ikaros.
    En bij één van de opdrachten bij deze mythe, is dat je een voorbeeld uit de 20e of 21e eeuw moet geven die ook te maken heeft met overmoed. (Ikaros had te veel overmoed en was daarom te hoog gaan vliegen, waardoor hij neerstortte, enz.)

    Maar ik kan maar niet op een voorbeeld komen.
    Heeft iemand van jullie enig idee?

    Edit:
    Sorry, ik was iets vergeten: mijn leraar had duidelijk gezegd dat het een 'held' moet zijn die dit overkomt. Het zijn namelijk ook alleen maar helden uit de Griekse mythologie.
    Mensen uit mijn klas hadden toen ook al Hitler (ja inderdaad) genoemd en dat vond hij een slecht voorbeeld en dan zou je héle goede argumenten moeten hebben, wil je hem kunnen overtuigen.

    [ bericht aangepast op 15 juni 2012 - 15:49 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Hitler? (cat) Vooral aan het einde van de oorlog.


    Your make-up is terrible

    Hitler is inderdaad een goede, of de Sovjet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Assassin schreef:
    Hitler? (cat) Vooral aan het einde van de oorlog.

    Mijn leraar had al gezegd dat dat een verkeerd voorbeeld was (bloos)


    Deep inside, I've never felt alive

    Hitler, Stalin/Lenin, Sadam Hussein, Osama Bin Laden...?


    Destroy what destroys you.

    Wilders die denkt dat hij alle buitenlanders het land wel uit kan jagen?
    Wat een rotopdracht zeg.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb dat verhaal ook gelezen bij godsdienst.
    Hmm, ik ga even nadenken, misschien heb ik straks wel iets. ^^

    Ik heb eventjes de beginpost aangepast. Geen politieke leiders dus :')


    Deep inside, I've never felt alive

    Owh, crap... Uhmm... Ik zal eens kijken of ik iets weet


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Lol, ik denk 'laat ik eens op Google zoeken', ik typ in 'overmoed 20e eeuw' en de tweede hit is dit topic x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Je kan het ook simpel houden lijkt mij, iemand die zo hard zijn best doet op het leren dat ze uiteindelijk zo vermoeid raakt dat ze niks meer kan doen en het jaar over moet doen
    Of misschien mensen met Anorexia? Ze hebben de moed om af te vallen, maar hebben te veel moed om door te gaan


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ché Guevara, misschien? Of reken je hem ook onder 'politieke leider'?

    Neenie schreef:
    Ché Guevara, misschien? Of reken je hem ook onder 'politieke leider'?

    Denk 't wel.


    Deep inside, I've never felt alive

    Michael Jackson? :/ Ik vond Ché Guevara anders ook wel een goed idee.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik heb er al eentje van mijn moeder: drinken en zeggen dat je niet dronken bent en nog meer gaan drinken. :')

    Toch bedankt voor de moeite iedereen! :]


    Deep inside, I've never felt alive