Hoe leren jullie biologie uit het boek biologie (en verzorging) voor jou?
Er staat wel een samenvatting achterin, maar ik weet niet hoe je dat moet leren.
Kunnen jullie me tips geven?
xx
Ik heb dat boek ook en ik vind het eerlijk gezegd ook verschrikkelijk om daar uit te leren, omdat het allemaal zo'n plakken tekst zijn.
Wat ik doe is het volgende: ik lees de tekst en maak er vervolgens schema's van, dat maakt alles overzichtelijker. Dan leer ik mijn schema's en dan kan ik het. Min of meer.
Neenie schreef: Ik heb dat boek ook en ik vind het eerlijk gezegd ook verschrikkelijk om daar uit te leren, omdat het allemaal zo'n plakken tekst zijn.
Wat ik doe is het volgende: ik lees de tekst en maak er vervolgens schema's van, dat maakt alles overzichtelijker. Dan leer ik mijn schema's en dan kan ik het. Min of meer.
Ja, dat klopt. Maar ik moet voor morgen 18 doelstellingen leren en ik ben er nog niet mee begonnen omdat ik toetsweek heb en ook andere vakken heb. Is dat niet veel werk om die schema's te maken?
Ja, dat klopt. Maar ik moet voor morgen 18 doelstellingen leren en ik ben er nog niet mee begonnen omdat ik toetsweek heb en ook andere vakken heb. Is dat niet veel werk om die schema's te maken?
Ja, dat wel... Goh, dan raad ik je gewoon aan om die tekst honderden keren te lezen en herlezen, dan blijft het toch wel hangen denk ik.
Neenie schreef:
(...) Ja, dat wel... Goh, dan raad ik je gewoon aan om die tekst honderden keren te lezen en herlezen, dan blijft het toch wel hangen denk ik.
Ik leer biologie altijd door het vaak serieus door te lezen, het uit mijn hoofd te leren en iedere keer op te schrijven wat ik me herinner van wat ik gelezen heb. Daarna lees ik het nog eens door en de dingen die ik dan ben vergeten, voeg ik toe aan mijn eigen 'samenvatting'.
If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
Lezen, en belangrijke begrippen een paar keer overschrijven.
Het helpt ook als je een kopje ziet, je kunt samenvatten wat er staat en wat je hebt gelezen. als je zelf de stof kunt uitleggen snap je het goed.
Maak zelf een mooie en makkelijke overzicht / samenvatting met de belangrijkste elementen van je cursus. Daardoor heb ik nog geen enkele buis dit jaar. ^^
Ik lees de samenvatting eerst een paar keer en dan stel ik een soort 'examen' voor mezelf op door vraagjes over die samenvatting op een apart blad te schrijven. Zo kan ik zien wat ik wel en niet kan invullen, en de vragen die ik niet kan schrijf ik altijd een paar keer over.
Happiness can be found, even in the darkest of times.