• Ik had vanmorgen een biologie proefwerk en er zat een vraag in die je volgens mij niet op kan lossen
    Die vraag ging als volgt
    Bij cavia´s komen de kleuren Lichtbruin, bruin en wit voor en de vacht kan kort en langharig zijn.
    Een lichtbruine vrouwtjescavia met een korte vacht paart met een lichtbruin mannetje met lange vacht die daarvoor heterozygoot is
    Werk deze kruising verder uit

    Je hebt hier toch veel te weinig gegevens voor?
    Je wel alleen dat lange vacht dominant moet zijn en korte vacht dus reccesief
    Hoe zouden jullie dit oplossen?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    RainbowShine schreef:
    Ik heb dat nog nóóit bij Bio gehad en ik heb al 2 jaar Bio op de middelbare o.o


    26 - 02 - '16

    Vrouwtje = twee kleine letters deze keer aa, want recessief is altijd homozygoot,
    Mannetje is een grote letter en een kleine letter, want heterozygoot.
    Die andere is intermediar, dus allebei zijn ze even sterk, want anders zou de cavia niet lichtbruin zijn, dus lichtbruin is denk ik persoonlijk heterozygoot..

    Maar hij is een beetje raar, want je zou eigenlijk meer gegevens moeten hebben voor de kleur.


    SLOAN.

    O. Dat is stom. Dan krijg ik dat volgend jaar, want ik krijg dan ook nog bio..


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Hmmm, sorry, heb hem niet kunnen oplossen, maar het zou wel moeten kunnen. Het is alweer een tijdje geleden :'D.


    The odds are néver in our favor.

    Pod schreef:
    (...)
    Ja, maar ik moet de kruising verder uitwerken met een kruising tabel en je weet niet of ze homozygoot of hetero zygoot zijn voor de vacht enzo
    En dit is btw stof van 3vwo


    Dit is geen stof voor 3vwo, want ik zit op vmbo en heb dit allang gehad, lol.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Pod schreef:
    (...)
    Is bij ons nog verplicht, wij kunnen pas volgend jaar zelf vakken kiezen en ik houd Bio


    Je gaat zeker een Natuur profiel kiezen, NT of NG?


    The odds are néver in our favor.

    Cadentium schreef:
    (...)

    Je gaat zeker een Natuur profiel kiezen, NT of NG?

    Nt en NG


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Pod schreef:
    (...)
    Nt en NG


    Ga je ze allebei kiezen O.o?


    The odds are néver in our favor.

    Ik hou veel van m'n cavia's maarreeh....................... nee sorry ._.

    In 3 vwo had ik geen biologie meer :Y)


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Cadentium schreef:
    (...)

    Ga je ze allebei kiezen O.o?

    Als ik overga ja


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Waar zit je op school? Die opdracht heb ik net voor me :') Maar ook ik snap er niets van.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Oh, dat vond ik leuke leerstof!
    Maar dat is nu te lang geleden om het nog te begrijpen. Het kan zijn dat er te veel informatie in staat hoor, dat deed onze leekracht ook vaak. 27 gegevens waarvan je er 3 nodig hebt..


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Boutella schreef:
    Waar zit je op school? Die opdracht heb ik net voor me :') Maar ook ik snap er niets van.

    Goes, ik had hem in mijn proefwerk


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Oh wacht ik heb hem al door. =D
    Lichtbruine vacht = Aa heterozygoot, is overheersend want ouders hebben het.
    Bruine vacht is = aa of AA
    Witte vacht = aa of AA

    Lange vacht = dominant
    korte vacht is reccecief


    SLOAN.

    Pod schreef:
    (...)
    Goes, ik had hem in mijn proefwerk


    Laat maar, ik in Zoetermeer maar ik snap er echt helemaal niets van.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."