• Ik had vanmorgen een biologie proefwerk en er zat een vraag in die je volgens mij niet op kan lossen
    Die vraag ging als volgt
    Bij cavia´s komen de kleuren Lichtbruin, bruin en wit voor en de vacht kan kort en langharig zijn.
    Een lichtbruine vrouwtjescavia met een korte vacht paart met een lichtbruin mannetje met lange vacht die daarvoor heterozygoot is
    Werk deze kruising verder uit

    Je hebt hier toch veel te weinig gegevens voor?
    Je wel alleen dat lange vacht dominant moet zijn en korte vacht dus reccesief
    Hoe zouden jullie dit oplossen?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    omfg die dingen. Dat vond ik zó erg, hè. :c
    Ik weet het niet, sorry.


    Destroy what destroys you.

    Ik heb dat nog nóóit bij Bio gehad en ik heb al 2 jaar Bio op de middelbare o.o


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Dan heb je toch 75% kans op lange vacht, 25% kans op korte vacht en 100% kans op lichtbruine vacht?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Dan heb je toch 75% kans op lange vacht, 25% kans op korte vacht en 100% kans op lichtbruine vacht?

    Ja, maar ik moet de kruising verder uitwerken met een kruising tabel en je weet niet of ze homozygoot of hetero zygoot zijn voor de vacht enzo
    En dit is btw stof van 3vwo

    [ bericht aangepast op 12 juni 2012 - 16:37 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    OMFG! Ik had die vraag ook op een proefwerk! Was dat met genotype en fenotype (?) enzoo? En ik had ze allebei nog goed ook!

    [ bericht aangepast op 12 juni 2012 - 16:38 ]


    The odds are néver in our favor.

    Chuggaa schreef:
    omfg die dingen. Dat vond ik zó erg, hè. :c
    Ik weet het niet, sorry.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Cadentium schreef:
    OMFG! Ik had die vraag ook op een proefwerk! Was dat met uiterlijk en innerlijk enzoo? En ik had ze allebei nog goed ook!

    Ja Genotype en Fenotype, ik had heel weinig tijd nog dus ik denk niet dat het goed is


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Pod schreef:
    (...)
    Ja, maar ik moet de kruising verder uitwerken met een kruising tabel en je weet niet of ze homozygoot of hetero zygoot zijn voor de vacht enzo
    En dit is btw stof van 3vwo

    Geen wonder dat ik het niet weet. Ik zit een klas lager :W


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Pod schreef:
    (...)
    Ja Genotype en Fenotype, ik had heel weinig tijd nog dus ik denk niet dat het goed is


    Ik ga het even proberen op te lossen.


    The odds are néver in our favor.

    Ik had geen biologie in de derde ;D


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Och, dat herinner ik me nog van vorig jaar. Heb alleen geen flauw idee meer hoe 't werkt...
    Maar hoe kan dit stof van 3 vwo zijn als je in 3 vwo geen biologie krijgt? Of hebben sommige scholen dat wel?


    i put the fun in funeral

    Heb ik wel gehad, dat soort dingen maar zou het echt niet meer weten nu.

    Oh dat is makkelijk. Ik reken het even voor je uit.


    SLOAN.

    Audacity schreef:
    Och, dat herinner ik me nog van vorig jaar. Heb alleen geen flauw idee meer hoe 't werkt...
    Maar hoe kan dit stof van 3 vwo zijn als je in 3 vwo geen biologie krijgt? Of hebben sommige scholen dat wel?

    Is bij ons nog verplicht, wij kunnen pas volgend jaar zelf vakken kiezen en ik houd Bio


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    75% kans op lange vacht, 25% kans op korte vacht. Aangezien donker vaak dominant is, gok ik dat dit dus ook hierbij geld voor de haarkleur. Het mannetje is heterozygoot en heeft dus in feite 'Aa', het vrouwtje heeft een lichtbruine vacht en is hierdoor direct homozygoot recessief 'aa', aangezien dominant (de donkere haarkleur) altijd overheerst. Dit betekend dus dat er 50% kans is op een lichtbruine kleur, en 50% kans op een donkerbruine kleur. Als je nog iets niet snapt, vraag maar, lol.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2012 - 16:48 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.