• Ik ben zo bang de laatste tijd.
    Bang dat ik weer terug ga vallen in oude gewoontes.
    Bang dat alles weer net word zoals vroeger terwijl ik eigenlijk helemaal niks specifiek gebeurt is om dat te veroorzaken.
    Vroeger, toen mama depressief was en dankzij mijn vader we de politie elke nacht zon beetje als we daar waren in onze slaapkamer hadden staan. Toen ik met de verkeerde mensen om ging en ontzettend veel stomme dingen gedaan heb waar ik echt spijt van heb.
    Het is een tijd lang weer goed gegaan. mijn vader spreek ik niet meer en met mama ging het ook steeds beter maar nu lijkt ze weer depressief te worden. En het is echt niet dat ik een kut leven heb gehad of zo, echt niet. Er zijn ook tijden geweest waar ik nog altijd glimlachend naar terug kijk. En ik heb ook leuke momenten gehad met mijn vader, en zo erg is het eigenlijk allemaal niet. Er zijn mensen die het veel erger hebben en echte dingen hebben om zich druk over te maken , dat weet ik. Maar ik voel me nog steeds zo bang, en alleen en down de hele tijd. Soms begin ik spontaan te huilen terwijl er niks aan de hand is.
    Leuke dingen die gebeuren merk ik amper en ik zoek de hele tijd overal wat achter zonder dat ik het door heb. Dan lig ik s'avonds in bed en dan denk ik 'Waar maak ik me zo druk om?' maar als ik dan wakker word dan lijkt alles weer hetzelfde, en denk ik er niet meer bij na.
    En ik voel me echt niet de hele tijd down hoor, voel me soms ook ontzettend vrolijk maar dat kan dan ook ineens omslaan. De enige met wie ik hier eigenlijk over kon praten, of durfde te praten, kan ik niet meer mee praten. Het klinkt heel stom, maar ook al is er niet echt iets tussen ons, en ook al reageert hij altijd heel lief en zorgzaam, zelfs bij hem begin ik overal dingen achter te zoeken die me ontzettend depressief maken. Ik snap het gewoon niet. Hoe kan iemand zich zo kut voelen, om niks eigenlijk? En ik weet dat ik zestien ben, en nog een heel leven voor me heb en zo maar geloof me daar heb ik op dit moment niks aan. Sure, het gaat heus wel weer beter voelen en het gaat wel weer over maar op dit moment doet het gewoon pijn en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.. Het voelt gewoon net zo als vroeger en ik was net zo blij dat we daar eindelijk door heen waren.

    Maar om dit topic nuttig te houden, zijn er mensen die dit kennen?


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Is er niet een vertrouwenspersoon op school waar je mee kunt praten? Ik weet dat het meteen 'heftig' klinkt, maar het kan erg opluchten en je kunt er mee stoppen wanneer je wil. Mwar dat moet je natuurlijk zelf weten.
    Maar ik denk dat ik dat gevoel binnenkort wel ga krijgen ja, over een haar of zo. Ik ben me nu uit een rot periode aan het trekken, en het is aan het lukken. Maar ik kan me vooratellen dat ik bijvoorbeeld over een haar erg angstig ga worden terug te vallen.

    Sorry voor evt. spelfouten, ik zit op mijn Ipod.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2012 - 19:59 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Quiescent schreef:
    Is er niet een vertrouwenspersoon op school waar je mee kunt praten? Ik weet dat het meteen 'heftig' klinkt, maar het kan erg opluchten en je kunt er mee stoppen wanneer je wil. Mwar dat moet je natuurlijk zelf weten.
    Maar ik denk dat ik dat gevoel binnenkort wel ga krijgen ja, over een haar of zo. Ik ben me nu uit een rot periode aan het trekken, en het is aan het lukken. Maar ik kan me vooratellen dat ik bijvoorbeeld over een haar erg angstig ga worden terug te vallen.

    Sorry voor evt. spelfouten, ik zit op mijn Ipod.



    Ik heb geen school meer. Examens gehad en vakantie tot september nu.
    En verder is er ook niet echt iemand met wie ik er over kan praten en ik ben best wel 'gesloten' ingesteld, dus ik kan sowieso heel moeilijk over dat soort dingen praten face-to-face. Als ik het zo typ is het veel makkelijker, en vooral hier juist. Het klinkt misschien stom maar juist omdat jullie me niet kennen is het veel makkelijker voor mij om te vertellen..
    En misschien is dat juist wel waar het door komt, die periode van vroeger die heeft heel lang geduurd en waaide een beetje uit zichzelf weg. Er is nooit echt over gepraat of zo, het werd daarna gewoon genegeerd.

    [ bericht aangepast op 11 juni 2012 - 20:04 ]


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Ik wou dat ik je advies kon geven, maar ik weet niks zinnigs te bedenken.
    't Is bij mij ook niet helemaal geweldig door verschillende redenen en ik ben ook 16 en etc etc. Ik snap een beetje hoe je je voelt, maar weet echt geen advies om te geven, sorry :c


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Aw, ik vind het echt heel rot voor je. Maar echt, ik dacht serieus dat ik de ''enige'' was, maar ik ik herken het heel erg. Ik bol alles op in mijn hoofd en dan maak ik mezelf verdrietig. En soms dan probeer ik me sterk te houden, maar alles komt dan altijd los in de avond. Dan spreek ik mezelf een beetje moed in, en dan de volgende ochtend, elke keer, heeft die avond ervoor dan helemaal niks betekend. Ik val dan weer terug en dan voel ik me echt heel down. Soms spreek ik mezelf dan tegen dat ik niet moet klagen en dat het goed gaat, maar het is die angst gewoon. Ik weet het ook niet zo goed.


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Musicbox schreef:
    Aw, ik vind het echt heel rot voor je. Maar echt, ik dacht serieus dat ik de ''enige'' was, maar ik ik herken het heel erg. Ik bol alles op in mijn hoofd en dan maak ik mezelf verdrietig. En soms dan probeer ik me sterk te houden, maar alles komt dan altijd los in de avond. Dan spreek ik mezelf een beetje moed in, en dan de volgende ochtend, elke keer, heeft die avond ervoor dan helemaal niks betekend. Ik val dan weer terug en dan voel ik me echt heel down. Soms spreek ik mezelf dan tegen dat ik niet moet klagen en dat het goed gaat, maar het is die angst gewoon. Ik weet het ook niet zo goed.


    Dat, precies.
    Maar ik snap die angst niet echt. Ik bedoel, ik ben bang om me weer net zo te voelen als vroeger, net zo down en daarom voel ik me zo. Ik wou dat je je gevoelens en gedachten gewoon uit kon zetten. Gewoon voor een paar dagen. Even rust..


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Andante schreef:
    Ik wou dat ik je advies kon geven, maar ik weet niks zinnigs te bedenken.
    't Is bij mij ook niet helemaal geweldig door verschillende redenen en ik ben ook 16 en etc etc. Ik snap een beetje hoe je je voelt, maar weet echt geen advies om te geven, sorry :c


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Cooper schreef:
    (...)

    Dat, precies.
    Maar ik snap die angst niet echt. Ik bedoel, ik ben bang om me weer net zo te voelen als vroeger, net zo down en daarom voel ik me zo. Ik wou dat je je gevoelens en gedachten gewoon uit kon zetten. Gewoon voor een paar dagen. Even rust..


    Ja, ik begrijp het. En het is inderdaad ook moeilijk, ik heb echt serieus zo vaak gewenst dat er zo'n ''knopje'' bestond, maar die is er niet. Stiekem heb je alles eigenlijk zelf in de hand. Je moet jezelf eens wat blijer proberen te maken. Dat heb ik uiteindelijk ook wel geprobeerd en het werkte. En dat is gek genoeg niet zo lang geleden, ongeveer twee dagen, ofzo. En ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik deed. Ik probeerde alles in mijn hoofd even aan de kant te zetten en me te focussen op de positieve dingen. Ik keek naar alle kleine dingen die ik altijd al fijn heb gevonden en besefte toen dat het wel weer zou gaan. (heb je al wel vaker gehoord, geloof ik, maar geloof me, het werkt). Je zou eens moeten proberen dingen te doen die jij fijn vind. Misschien helpt dat? Ik ben geen expert, ik spreek vanuit mijn eigen ervaringen. Maar echt, sterkte. <3


    "I'm a loser, that means I've been lost before."

    Ik heb het geluk dat ik dat niet ken.
    Ik zou je ook wel raad willen geven, maar daar ben ik nooit goed in.
    Mijn inbox staat wel open, mocht je daar behoefte aan hebben.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik had hier heel lang last van, ik daacht altijd dat de geschiedenis zich zou herhalen, maar toen ik ooit een ruzie had met m'n vriendin heb ik haar alles vertelt wat er in het verleden gebeurde, het luchtte echt eenorm op, dus mijn raad is ook praten. Met iemand. Het klinkt raar maar lezen heeft me ook erg goed geholpen omdat ik dan m'n zorgen kon vergeten


    Can't control my second personality

    Neelie schreef:
    Ik heb het geluk dat ik dat niet ken.
    Ik zou je ook wel raad willen geven, maar daar ben ik nooit goed in.
    Mijn inbox staat wel open, mocht je daar behoefte aan hebben.


    Shit happens but pee happens a lot more.