• Hallo Yoda en Ten,

    Hierbij hebben jullie toestemming om te beginnen met jullie dichtwedstrijd. Jullie hebben een week om het topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes, Yoda


    Welkom bij de gedichtenwedstrijd van Yoda en Escritura!
    Alle deelnemers krijgen hier één week de tijd om een gedicht te schrijven voor de originele en uitdagende opdrachten die wij zullen geven!

    Er zullen zes rondes zijn, waarbij er telkens vier of drie mensen afvallen. Bij iedere opdracht is er de mogelijkheid tot één week uitstel, mits dit van te voren gevraagd wordt. In totaal zal één ronde dus twee weken duren. (Met eventueel één of twee dagen extra voor het nakijken.) De gedichten mogen uitsluitend in het Nederlands of Engels worden geschreven. Onze opdrachten zijn verschillend en zeer uitdagend, dus aarzel niet om je in te schrijven!


    Waar we op letten:
    - Het ritme in het gedicht.
    - Hoe goed de opdracht is uitgevoerd
    - De originaliteit
    - Spelling en grammatica

    Prijzen:
    Eerste prijs: 30 credits, één gedicht op het profiel van Escritura en een maand vermeld op het profiel van Yoda (inclusief link naar gedicht naar keuze)
    Tweede prijs: 20 credits + 3 weken vermeld op het profiel van Yoda en Escritura + gedicht naar keuze
    Derde prijs: 10 credits + 2 weken vermeld op het profiel van Yoda en Escritura + gedicht naar keuze

    Afvalrooster:
    Ronde 1: 22 - 4 = 18
    Ronde 2: 18 - 4 = 14
    Ronde 3: 14 - 4 = 10
    Ronde 4: 10 - 4 = 6
    Ronde 5: 6 - 3 = 3
    Ronde 6: 3 – 2 = Winnaar


    Inleveren:
    Inleveren doe je via een privé-bericht aan beide juryleden. Je stuurt ons in dit bericht de link naar je gedicht, dus niet het gedicht zelf.
    Let op! We willen graag dat je als onderwerp van deze PB's je nummer er je username schrijft, plus welke opdracht. Dit om het overzichtelijk te houden.
    Voorbeeld: 21. Yoda - Opdracht 1

    Inschrijven zijn gesloten!

    Deelnemers:
    1 Aurorae
    2 PercyWood
    3 Hel
    4 Beansprout
    5 Myrnaaaaa
    6 BlueHope
    7 FreshOcean
    8 Domoness
    9 NightVision x
    10 Forks
    11 jaimyhoi
    12 spotgaaii x
    13 BelovedxGem
    14 Yognaught
    15 Jaqen
    16 prejudices x

    Opdracht 1


    Opdracht 2:

    Iedere deelnemer krijgt 1 woord. Het gedicht wordt op dit woord gebaseerd: maar het woord zelf mag niet gebruikt worden in het gedicht (Als titel is toegestaan.) De cijfers die voor de woorden staan, kun je vinden in de story en zijn gelijk aan jullie deelnemerscijfers. Kijk in het topic voor deze cijfers. LET OP: DE CIJFERS VERANDEREN ELKE RONDE DOOR HET AFVALLEN VAN DEELNEMERS. CONTROLEER DEZE DUS GOED!

    Inleverdatum: 13 juli, 23:59


    Vakanties:
    PercyWood: 28 juli tot en met 19 augustus
    Jaqen: 13 t/m 23 juli
    Myrnaaaaa: 24 juli tot en met 11 augustus
    Quiescent: 2 of 3 weken, weet niet wanneer
    BelovedxGem: 28 juli t/m 11 augustus
    Beansprout: 12 augustus tot 19 augustus


    Klik hier voor de story!

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 12:11 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 juni 2012 - 21:33 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    ik ben het er wel mee eens en best blij met die 6 en 6.5,
    aangezien ik absoluut géén geweldige dichter ben :3
    nu kijken of ik iets kan schrijven bij 'lucht'..
    (A)


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~

    voor het geval ik er dan niet al uit lig (ik ben zo blij dat er deze ronde niemand afvalt (bloos): Ik ben van 12 augustus tot 19 augustus op vakantie :3


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Hm. Ik wil best proberen om iets langers te schrijven, maar eigenlijk schrijf ik alleen korte gedichten, omdat ik meer van 't 'kort maar krachtig' ben (cat) Ik zou ook graag 'n uitleg over 't ritme willen, omdat dat zeker wel aanwezig is in mijn gedicht.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Jaqen schreef:
    Hm. Ik wil best proberen om iets langers te schrijven, maar eigenlijk schrijf ik alleen korte gedichten, omdat ik meer van 't 'kort maar krachtig' ben (cat) Ik zou ook graag 'n uitleg over 't ritme willen, omdat dat zeker wel aanwezig is in mijn gedicht.


    Je hoeft niet perse een langer gedicht te schrijven hoor ^^ Ik zei het alleen omdat ik dat ook wel zou willen zien, maar je moet doen wat je zelf het fijnste vindt ^^
    En ik zei geloof ik, dat het wel lekker vloeide, dus als je ritme op zo'n manier gaat bekijken, dan zit het er in ja. Maar ik denk dat we wat dat betreft een technisch ritme bedoelden, wat vaak dus bij langere gedichten naar voren komt. Hetgeen met lettergrepen aangepakt wordt. 7-6-7-6 en elke strofe, bv ^^ maar gezien die van jou redelijk kort was, kon je dit sowieso niet echt toepassen. Als je dichtsoorten opzoekt, bv een sonnet, dan zie je dat dat vaak vast ligt aan bepaalde volgordes en aantallen lettergrepen, zo bedoelden we het =] Dat was ook de voornaamste reden dat ik de opmerking van het langere gedicht maakte, daarin komen zulke dingen vaak meer naar voren ^^


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Nu ik het gedicht het overgelzen, moet ik jullie toch echt gelijk geven. Het ritme moet beter, dat is dus waar ik op moet letten bij mijn gedicht over zonlicht. Daar even een vraagje over, mag ik wel het woord zonneschijn gebruiken?


    Every living creature dies alone.

    Heb mijne opgestuurd.

    prejudices schreef:
    Heb mijne opgestuurd.


    Is ontvangen, bedankt. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    prejudices >> Survive

    Ik ben op vakantie van 2 tot 12 augustus ^^


    If there's no risk, there's no reward.

    En heb mijn opdracht trouwens ook opgestuurd ^^


    If there's no risk, there's no reward.

    Ik ben ook op vakantie, nu xD, van vandaag tot 27 juli ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Nog 3 dagen.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Kunnen jullie mij plaatsen in plaats van Quiescent, ik heb namelijk een nieuw account. Ik ben Quiescent in vermomming:Y)


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Oh en trouwens, ik ga tussen 6 en 13 Augustus weg en dan ben ik er dus 2 weken niet. Ik laat zsm de daadwerkelijke datum weten.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ik heb de mijne ingeleverd (:


    ~ It's impossible to forget someone who gave you so much to remember ~