• Hallo Yoda en Ten,

    Hierbij hebben jullie toestemming om te beginnen met jullie dichtwedstrijd. Jullie hebben een week om het topic te openen. Veel plezier!

    Groetjes, Yoda


    Welkom bij de gedichtenwedstrijd van Yoda en Escritura!
    Alle deelnemers krijgen hier één week de tijd om een gedicht te schrijven voor de originele en uitdagende opdrachten die wij zullen geven!

    Er zullen zes rondes zijn, waarbij er telkens vier of drie mensen afvallen. Bij iedere opdracht is er de mogelijkheid tot één week uitstel, mits dit van te voren gevraagd wordt. In totaal zal één ronde dus twee weken duren. (Met eventueel één of twee dagen extra voor het nakijken.) De gedichten mogen uitsluitend in het Nederlands of Engels worden geschreven. Onze opdrachten zijn verschillend en zeer uitdagend, dus aarzel niet om je in te schrijven!


    Waar we op letten:
    - Het ritme in het gedicht.
    - Hoe goed de opdracht is uitgevoerd
    - De originaliteit
    - Spelling en grammatica

    Prijzen:
    Eerste prijs: 30 credits, één gedicht op het profiel van Escritura en een maand vermeld op het profiel van Yoda (inclusief link naar gedicht naar keuze)
    Tweede prijs: 20 credits + 3 weken vermeld op het profiel van Yoda en Escritura + gedicht naar keuze
    Derde prijs: 10 credits + 2 weken vermeld op het profiel van Yoda en Escritura + gedicht naar keuze

    Afvalrooster:
    Ronde 1: 22 - 4 = 18
    Ronde 2: 18 - 4 = 14
    Ronde 3: 14 - 4 = 10
    Ronde 4: 10 - 4 = 6
    Ronde 5: 6 - 3 = 3
    Ronde 6: 3 – 2 = Winnaar


    Inleveren:
    Inleveren doe je via een privé-bericht aan beide juryleden. Je stuurt ons in dit bericht de link naar je gedicht, dus niet het gedicht zelf.
    Let op! We willen graag dat je als onderwerp van deze PB's je nummer er je username schrijft, plus welke opdracht. Dit om het overzichtelijk te houden.
    Voorbeeld: 21. Yoda - Opdracht 1

    Inschrijven zijn gesloten!

    Deelnemers:
    1 Aurorae
    2 PercyWood
    3 Hel
    4 Beansprout
    5 Myrnaaaaa
    6 BlueHope
    7 FreshOcean
    8 Domoness
    9 NightVision x
    10 Forks
    11 jaimyhoi
    12 spotgaaii x
    13 BelovedxGem
    14 Yognaught
    15 Jaqen
    16 prejudices x

    Opdracht 1


    Opdracht 2:

    Iedere deelnemer krijgt 1 woord. Het gedicht wordt op dit woord gebaseerd: maar het woord zelf mag niet gebruikt worden in het gedicht (Als titel is toegestaan.) De cijfers die voor de woorden staan, kun je vinden in de story en zijn gelijk aan jullie deelnemerscijfers. Kijk in het topic voor deze cijfers. LET OP: DE CIJFERS VERANDEREN ELKE RONDE DOOR HET AFVALLEN VAN DEELNEMERS. CONTROLEER DEZE DUS GOED!

    Inleverdatum: 13 juli, 23:59


    Vakanties:
    PercyWood: 28 juli tot en met 19 augustus
    Jaqen: 13 t/m 23 juli
    Myrnaaaaa: 24 juli tot en met 11 augustus
    Quiescent: 2 of 3 weken, weet niet wanneer
    BelovedxGem: 28 juli t/m 11 augustus
    Beansprout: 12 augustus tot 19 augustus


    Klik hier voor de story!

    [ bericht aangepast op 11 juli 2012 - 12:11 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 juni 2012 - 21:33 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    BelovedxGem schreef:
    Oh, maar mag je wel een synoniem voor het woord gebruiken btw?


    Zolang je het woord zelf niet gebruikt. Ook geen variaties, zoals bi Zilver; Verzilverden, om maar iets te noemen.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    MyMisery went BlueHope.....

    En ik kom heel weinig online de volgende week, dus weet nu al dat het me niet gaat lukken om het de 13de in te leveren. Sorry, maar kan ik dan al om uitstedl vragen?


    We've lived in the shadows for far too long.

    Oeh, leuke nieuwe opdracht! [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Tof! Met water kan ik wel iets :3


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Hoe gaat het trouwens nu met het afvallen, gezien dat er ronde 1 6 verdwenen zijn, door 4 die niet hebben ingeleverd en 2 die zich hebben uitgeschreven?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Mag je het ook in een thema van een boek / film doen? [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    ZomerElf schreef:
    Hoe gaat het trouwens nu met het afvallen, gezien dat er ronde 1 6 verdwenen zijn, door 4 die niet hebben ingeleverd en 2 die zich hebben uitgeschreven?


    Dat betekent, dat er deze ronde twee af gaan vallen =]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Forks schreef:
    Mag je het ook in een thema van een boek / film doen? [:


    Dat mag, zolang het gedicht over je woord gaat.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    BlueHope schreef:
    MyMisery went BlueHope.....

    En ik kom heel weinig online de volgende week, dus weet nu al dat het me niet gaat lukken om het de 13de in te leveren. Sorry, maar kan ik dan al om uitstedl vragen?


    Hoelang heb je nodig? ^^


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    (...)

    Dat mag, zolang het gedicht over je woord gaat.


    Oh, dan gaat het nog simpel worden, though, genoeg ideeën te vinden in de Mines of Moria. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Iemand stelde trouwens een vraag over de lengte van het gedicht. We houden vast aan minstens 6/7 regels.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Iemand stelde trouwens een vraag over de lengte van het gedicht. We houden vast aan minstens 6/7 regels.


    O echt? 0.o

    Oke.. Ik ken namelijk zat gedichten die gewoon zo goed zijn, en kort,

    Maar Oke, het is jullie wedstrijd ^^


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Ik geef maar vast mijn vakantie door; 28 juli tot en met 19 augustus. Daarvoor ben ik wel heel vaak ingedeeld met werk, maar wel zo dat ik nog tijd heb :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ZomerElf --> Beansprout


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    O, trouwens, Ygritte = Jaqen. En ik ben 13 t/m 23 juli op vakantie.


    "I shut my eyes in order to see.'