• Hallo, mijn naam is Hannah.
    Ik ben al een aantal jaren bezig met schrijven. Toen ik met schrijven begon wist ik het meteen: een boek uitgeven dat is mijn droom.
    Ik hoor nu al heel lang iedereen me vertellen dat ik echt leuk en goed kan schrijven. Door alle positieve reacties wou ik gaan beginnen aan het schrijven van een boek. Toch heeft al het horen en lezen over dat ze jonge schrijvers niet serieus nemen me gestopt.
    Nu is het een paar jaar verder en ben ik zestien jaar. Ik wil het nu toch wel heel erg graag gaan proberen. Is het echt zo dat ze jonge schrijvers niet echt een kans geven? Hoeveel kans heb ik dat de uitgevers serieus naar mijn verhaal zullen kijken? Wat is de leeftijd waarop ze niet meer moeilijk doen? Heeft het zin om het toch te proberen? Zo ja, bij welke uitgever?

    Mvg
    Hannah


    ''The only thing better than a cow is a human! Unless you need milk. Then you really need a cow.''

    Er zijn wel uitgevers die jonge talenten een kans willen geven, maar het is even zoeken. Als je het echt wilt, moet je gewoon doorzetten.


    Your make-up is terrible

    Er is geloof ik wel een uitgever die jonge auteurs een kans geeft, dan moet je wel zelf reclame maken en word je boek amper verkocht... Ander stuur me het gewoon naar heel veel verschillende uitgevers toe. Dan kun je niet verwachten dat er iemand is die het wil uitgeven, maar als het echt goed is dan heb je altijd kans. Veel succes!!


    Life is like a novel, you're the author and everyday is a new page

    Dit is een kinderuitgeverij, zij geven boeken van minderjarigen uit en ze zijn betrouwbaar want een vriendin van me heeft haar boek naar hen opgestuurd ^^
    Maar bij een gewone uitgeverij denk ik dat je minstens 18 jaar moet zijn, meerderjarig dus.


    Don't judge a book by its cover...

    Zorg er eerst maar eens voor dat je het boek geschreven hebt en kom dan terug.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik ben zeventien en mijn boek komt binnenkort in de winkel. Ik heb het welliswaar wel samen geschreven met een paar vriendinnen, waarvan er één achttien was, maar met een handtekening van een voogd was het voldoende (:

    En ik zou inderdaad eerst je verhaal helemaal afmaken. Vaak geven schrijvers niet eens hun eerste werk uit. Het duurt ook wel even voor zoiets af is en tegen die tijd zou je nog best eens achttien kunnen zijn en ben je volgends de wet sowieso oud genoeg.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Er zijn uitgevers die het wille proberen, maar ik denk niet dat het er veel zijn. Veel succes alleszins (:


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Niet het naar Boekscout yo sturen, echt niet doen. Die uitgeverij kun je niet serieus nemen. Dat wilde ik eerst even zeggen. (':
    Ikzelf ben hier ook heel erg mee bezig, ik schrijf al jaren, heb nu een verhaal afgeschreven en wil ook heel graag contact opnemen met een uitgeverij. Ik ben nu bezig met het controleren, verbeteren, etc, etc..
    En daarna ben ik van plan om het naar kluitman te sturen, met in mijn achterhoofd dat ik op die manier eventueel - als mijn verhaal goed genoeg is - bij Blossom Books terecht kan komen. Dat is een deel van kluitman die young adult boeken uitgeeft, boeken voor mensen van onze leeftijd dus.
    Misschien ook een idee voor jou?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik zeg je echt niet dat het gemakkelijk gaat. Een boek sowieso door onbekende schrijvers wordt al nauwelijks gelezen door uitgevers. Als je het doet, kan ik je een tip geven en dat is een pakkend begin en absoluut geen cliché figuren. Er moeten sowieso echt weinig clichés in zitten. Maar je wordt er bijvoorbeeld al op beoordeeld als je een rode dikke vriend van de hoofdpersoon hebt die de lolbroek is. Ik zou hier eerst research naar doen voordat je de achtergrondinformatie van je boek gaat verwerken. Dan heb je zeker meer kans.

    [ bericht aangepast op 8 juni 2012 - 20:50 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.