• Diegene die mij kan vertellen wat hiermee bedoelt wordt, want ik ben de draad al kwijt:

    Het historisch materialisme is de marxistische geschiedopvatting. Het is een methode die aangeeft hoe je naar de geschiedenis moet kijken. Het is een dialectische en materialistische theorie over de historische ontwikkeling van de maatschappij. 'Dialectisch' wil zeggen dat volgens deze theorie de werkelijkheid zich via tegenstellingen ontwikkelt.

    Dit gaat dus over het Marxisme.. En de filosofie er van :A Iets in die richting, maar ik moet echt weten wat het betekend..

    [ bericht aangepast op 6 juni 2012 - 17:32 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Bij het 6e woord raakte ik ook de draad kwijt.

    Fierte schreef:
    Bij het 6e woord raakte ik ook de draad kwijt.

    Ik bij de 3e :W


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Thefuuuuuuq o.O


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Hier leggen ze uit over wat de marxistische opvatting van de geschiedenis gaat.. Dus de marxisten vinden de ontwikkeling van de maatschappij doorheen de eeuwen materialistisch en dialectisch..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Fierte schreef:
    Bij het 6e woord raakte ik ook de draad kwijt.


    The universal language of art.

    Eh, ik heb dit nooit gehad, maar wat ik uit de tekst kan opmaken is dat het dus een manier is (het historisch materialisme) om naar de geschiedenis te kijken. Het is een theorie waarbij alles zich via tegenstellingen ontwikkelt (dialectisch). Dat is blijkbaar dus de manier waarop marxisten de geschiedenis opvatten.

    Lol, ik weet niet of dat nou echt duidelijker was. x'D
    Probeer anders het nog eens heel kalm en langzaam door te lezen en zoek ieder woord dat je niet begrijpt op, dan kom je er vast wel uit. (:

    [ bericht aangepast op 6 juni 2012 - 17:40 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik snap het wel helemaal en Square heeft het goed uitgelegd.


    Physics is awesome

    Welk vak is dit echt? Geschiedenis of Filosofie? (:


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Quiescent schreef:
    Welk vak is dit echt? Geschiedenis of Filosofie? (:


    Filosofie, zo zit ik al eeuwen te kloten, elke zin is zo lastig D:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Is iedereen hier slim ofzo? Ik heb echt nog nooit van die termen gehoord joh. :'D $

    [ bericht aangepast op 6 juni 2012 - 19:46 ]


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Ik snap 't denk ik.. ;a

    [ bericht aangepast op 6 juni 2012 - 19:53 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Fierte schreef:
    Bij het 6e woord raakte ik ook de draad kwijt.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik denk dat ze bedoelen dat het marxisme een manier heeft bedacht om naar de geschiedenis te kijken en te interpreteren. Iedereen interpreteert iets op zijn eigen manier, afhankelijk van de tijd, de plaats en de persoonlijke opvattingen.
    Wat ik er van begrijp is dat het marxisme een manier van kijken heeft ontwikkelt, die de geschiedenis op de volgens hun juiste manier, uitlegt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Whoa. O:


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Thaaafuuuqqq did i just read?


    “All those fairytales are full of shit.”