• Hoi,
    Mijn Engels is niet zo goed, vooral mijn woordenschat niet.
    Heeft er misschien iemand tips voor je woordenschat uit te breiden?
    Het Engels zelf vanbuiten leren gaat nog, maar als men tijdens de les aan mij iets vraagt in het Engels versta ik er niets van.
    Men zei al tegen mij dat een vriend(in) uit het buitenland zou kunnen helpen (waar je de taal niet van kent) omdat je zo in het Engels kan chatten.

    Iemand nog andere tips/ideeën? x


    -You don't know you're beautiful-

    Films kijken (Engels zonder Nederlandse ondertiteling) helpt echt, of series en boeken lezen helpt ook, dan kan je beginnen met boeken die je al in het nederlands kent ^^


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Wat ook helpt is je in het land en de taal verdiepen, kennis opdoen en interesse opwekken. Niets werkt beter dan motivatie. Ik vind Duits en Engels heel leuk, maar ik weiger liever een Miljoen euro dan in Frankrijk wonen en de taal verplicht leren. Maar goed, good luck. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Het Engelse nieuws!


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ook helpt hetbop Engelse kanalen te bekijken [nu jubileum van de queen, ik kijk ook lol] en films die je goed kent in het Nederlands kijken met Engelse ondertiteling.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik begon twee jaar geleden met Disneyfilms zonder Nederlandse ondertiteling, nu kan ik eigenlijk alles volgen van documentaires over landen etc. tot programmas zoals Bones en CSI met vaktermen. Het is een kwestie van bijhouden. Lezen en brieven schrijven werken ook heel goed, vooral het schrijven.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Conferido schreef:
    ik keek vroeger altijd Engelse series, dat hielp heel veel. Mischien een tip?

    ik had ook hetzelfde. Mijn engels was heel erg slecht als je het met mijn klasgenoten vergeleek.
    Wij hadden een engelse werkster thuis en die sprak alleen engels dus (duh!)
    Nou, zij hielp me ermee door me woordjes simpel uit te leggen. Verder: Kijk naar film zonder ondertitel. Daarna met ondertitel en kijken of je het begreep. Bovendien kan je het ook met engelse ondertitel begrijpen. Geloof me, het help.
    gewoon jezelf forceren in het engels te lezen ipv meteen te laten vertalen.


    -

    -Engelse/Amerikaanse series kijken.
    -Verhalen/gedichten schrijven in het engels.
    -Instellingen van computer op EN zetten.
    -Spellen spelen in het engels.
    -Films zonder engelse ondertiteling kijken.
    -Engelse radio luister! werkt bij mij echt heel goed.
    -Een dagje engels praten met je ouders of vrienden.
    -Op Omegle.nl rondhangen en in het engels met mensen chatten.
    -Engelse boekjes of blogs lezen.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2012 - 17:59 ]