• Ja, ze bestaan echt. Althans, de tijgers. De leeuwen zijn mogelijk wanneer gekruist met een tijger (ligers -en ja, ook dit is een echt bestaand ras-), maar nog niet daadwerkelijk gespot.


    From Wikipedia, the free encyclopedia
    Jump to: navigation, search

    A black tiger is a rare colour variant of the tiger and is not a distinct species or geographic subspecies. There are reports and one painting (now lost) of pure black non-striped tigers (true melanistic tigers). Most black mammals are due to the non-agouti mutation. Agouti refers to the ticking of each individual hair. In certain light, the pattern still shows up because the background color is less dense than the colour of the markings.

    So-called black tigers are due to pseudo-melanism. Pseudo-melanistic tigers have thick stripes so close together that the tawny background is barely visible between stripes. Such tigers are said to be getting more common due to inbreeding. They are also said to be smaller than normal tigers, perhaps also due to inbreeding or because large black leopards are misidentified as black tigers. A discussion of black tigers was presented by British cryptozoologist Dr Karl Shuker in his book Mystery Cats of the World.[1]




    En deze zijn dan wel nog nooit gespot, maar ziet het er niet fucking awesome uit?


    (Wiki)
    Ligers have a tiger-like striping pattern that is very faint and a lion-like tawny background. In addition they may inherit rosettes from the lion parent (lion cubs are rosetted and some adults retain faint markings). These markings may be black, dark brown or sandy. The background color may be correspondingly tawny, sandy or golden. In common with tigers, their underparts are pale. The actual pattern and color depends on which subspecies the parents were and on how the genes interact in the offspring.

    White tigers have been crossed with lions to produce "white" (actually pale golden) ligers. In theory, white tigers could be crossed with white lions to produce white, very pale or even stripeless ligers. There are no black ligers. Very few melanistic tigers have ever been recorded, most being due to excessive markings (pseudo-melanism or abundism) rather than true melanism; no reports of black lions have ever been substantiated. As blue or Maltese Tigers probably no longer exist, gray or blue ligers are exceedingly improbable. It is not impossible for a liger to be white, but it is very rare.


    Til hug og blod.

    Me gusta!


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Genius schreef:
    Oooooooooh die zijn zo mooi!


    -

    Neenie schreef:
    Tijgers zijn mijn lievelingsdieren, ik vind die echt mooi.
    Ik vind die zwarte tijger ook echt mooi en best wel awesome. :3

    Neenie neemt de woorden uit mijn mond.
    Het zijn echt schone beesten.
    Een leeuw en een tijder laten kruisen... Lijkt me best wel nog interessant. Het enige wat dan zo spijtig zou zijn, is dat het beestje dan niet vruchtbaar zou zijn.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Genius schreef:
    Oooooooooh die zijn zo mooi!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Neelie schreef:
    (...)
    Neenie neemt de woorden uit mijn mond.
    Het zijn echt schone beesten.
    Een leeuw en een tijder laten kruisen... Lijkt me best wel nog interessant. Het enige wat dan zo spijtig zou zijn, is dat het beestje dan niet vruchtbaar zou zijn.


    Jawel, dat heet een lijger. Is een ook een ras. :)

    Wiki says: Een lijger (Panthera leo x tigris) is een hybride kruising tussen een mannetjesleeuw en een vrouwtjestijger. Om die reden behoort het dier tot het geslacht Panthera van de familie der katachtigen. Een hybride kruising tussen een mannetjestijger en een vrouwtjesleeuw wordt ook wel een teeuw genoemd (samenstelling van de Nederlandse woorden tijger en leeuw) of tigon (samenstelling van de Engelse woorden tiger en lion).

    De op dit moment bekende lijgers zijn geboren door invloed van de mens, ofwel met opzet, ofwel door het bij elkaar plaatsen van tijgers en leeuwen in eenzelfde ruimte. In de natuur komen leeuwen en tijgers over het algemeen niet in hetzelfde gebied voor. De twee soorten komen allebei in India in het wild voor, maar bewonen verschillende regio's.

    Een lijger ziet er uit als een grote leeuw met diffuse tijgerstrepen. Zoals tijgers (en in tegenstelling tot leeuwen) houden lijgers van zwemmen. Lijgers kunnen een kop groter worden dan hun ouders, waarschijnlijk omdat in een normale situatie leeuwinnen een groeiremmend gen doorgeven aan hun nakomelingen om een balans te vinden met het groeistimulerende gen van mannetjesleeuwen.

    Alle tot nu toe bekende mannetjeslijgers zijn onvruchtbaar gebleken. De meeste mannetjeslijgers bereiken echter de volwassen leeftijd en doen pogingen tot voortplanting met leeuwinnen, tijgervrouwtjes of met vrouwelijke hybriden. Vrouwtjeslijgers zijn meestal wel vruchtbaar en kunnen zich voortplanten met een tijger of een leeuw.


    Til hug og blod.

    Wa-auw, hebben hebben hebben! Ik ben zó gek van tijgers!


    Bad decisions make good stories.