• Wel, dat is een lange titel.

    Diana Tran, een 17 jarige scholier uit Texas, is veroordeeld tot 24 uur cel en 100$ boete vanwege excessief te laat komen en spijbelen op school. Op zich een zware (maar gezien haar afwezigheid en meerdere waarschuwingen) misschien wel redelijke straf, ware het niet voor een aantal dingen.

    Deze scholiere is namelijk een honors student. Dat betekent dat zij niet alleen haar eigen jaar met goeie cijfers doorloopt, maar ook nog een groot aantal dingen extra doet (sommige lessen volgt ze zelfs op universiteitsniveau) en ook daar heeft ze prima cijfers. Wat dat betreft is de straf al een beetje vreemd: Immers, ze overtreed dan wel de wet maar het levert haar geen problemen op, aangezien ze beter presteert dan de meesten die wel op school zitten.

    Echter, er komt nog iets bij: ze komt zo vaak niet op school omdat ze een fulltime baan heeft en ook nog een deeltijdsbaan: Haar beide ouders zijn namelijk ervandoorgegaan, en nu zorgt ze voor haar zusje en betaalt ze mee aan de studie van haar broer. (Wat spookt die broer overigens uit? Weet iemand dat? Amerikaanse studies zijn duur, da's waar, maar nog steeds)

    Doordat ze dus anderhalve baan heeft is ze tot 7 uur s'ochtends bezig met huiswerk en lukt het haar vaak niet om de energie op te brengen om naar school te gaan.

    Enfin, het allerlaatste en allerleukste: De rechter heeft toegegeven dat hij een voorbeeld van haar gemaakt heeft. Dat ie dan niet iemand uitkiest die wat slechter presteert is best wel gek, want...

    (Bron van dit verhaal)

    In Texas willen ze scholieren verplicht een ID kaart op school met zich mee laten dragen met daarin een RFID chip. Die chip is verbonden aan scanners. Zo kan iedereen met zo'n chip gevolgd worden, en weten de leraren meteen als ze niet zijn waar ze horen te zijn en waar ze wel zijn als ze nog op het schoolterrein zijn. (RFID's hebben een kort bereik, dus de scanners kunnen ze alleen rondom het schoolgebied volgen)

    Dit allemaal vanwege de gigantisch hoge spijbelpercentages in Texas. Scholen verwachten dat dit dure project heb juist geld op zal leveren, omdat ze door die percentages grote hoeveelheden subsidies mislopen. Helaas gaat het wel ten koste van de privacy van de scholieren.

    Enfin, het werkt wel: In Engeland zijn er al meerdere scholen waarbij dit gebeurt. Nu rest alleen nog de vraag: Lijkt de behandeling van scholieren nu meer op die van criminelen, koeien, of postpakketjes (die ook gemerkt worden met RFIDs)

    (bron 2)

    En dat was het nieuws van de week :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Interessant. (krul) Wel klote van dat chip-ding, 'k zou dat echt niet accepteren hoor. Hmmpf.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik vind het erg lullig, ze doet haar best haar zusje te onderhouden en geeft geld af voor haar broer die studeerd, ze haald goede cijfers ondanks haar anwezigheid en dan word ze gestraft voor haar goedheid en extreem hoog IQ?
    Ik vind het belachelijk.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    PAPAROACH schreef:
    Interessant. (krul) Wel klote van dat chip-ding, 'k zou dat echt niet accepteren hoor. Hmmpf.


    Je hebt niet zo heel veel keus. Je zou nu nog van school kunnen wisselen, maar als ze het in de hele staat invoeren heb je een probleem. In Engeland en Japan is het systeem al in een hele regio ingevoerd, dus dan kun je er niet meer aan ontsnappen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Je hebt niet zo heel veel keus. Je zou nu nog van school kunnen wisselen, maar als ze het in de hele staat invoeren heb je een probleem. In Engeland en Japan is het systeem al in een hele regio ingevoerd, dus dan kun je er niet meer aan ontsnappen.


    Serieus? Mss een domme vraag maar kan er ook een kans zijn dat dit zou kunnen worden ingevoerd (in de toekomst) in west-Europa ofzo?

    [ bericht aangepast op 27 mei 2012 - 17:27 ]


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik zou het dus echt verschrikkelijk vinden om gestalkt te worden door zo'n ding. Ik vind het ook gewoon schending van privacy..
    En ik heb echt wel respect voor haar. Ik vind het dan wel echt overdreven dat ze er op zo'n manier voor gestraft wordt. Ik bedoel dan is het fysiek gezien ook gewoon niet mogelijk om alle lessen te volgen..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    That is fucked up, dat meisje verdient een nobelprijs, geen celstraf -_-
    En dan zeggen mensen dat ik vooroordelen heb als ik Amerikanen geschift noem.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Cosette schreef:
    That is fucked up, dat meisje verdient een nobelprijs, geen celstraf -_-
    En dan zeggen mensen dat ik vooroordelen heb als ik Amerikanen geschift noem.


    Heb je ook. Nederland is al even gek. Nederland is zo ongelofelijk de wet aan het breken dat Amerika zelfs nog even heeft gezinspeeld op oorlog om duidelijk te maken dat Obama echt pissig begint te worden van het voor de lol hacken van computers door de Nederlandse politie, zonder daarvoor toestemming te vragen. Daarmee schendt nederland behoorlijk wat rechten en internationale verdragen. En ga zo maar door.

    De wereld is gewoon gek.


    quidquid excusatio prandium pro

    PAPAROACH schreef:
    (...)

    Serieus? Mss een domme vraag maar kan er ook een kans zijn dat dit zou kunnen worden ingevoerd in west-Europa ofzo?


    Die kans ligt om en nabij de 90% vermoed ik zo. Onder het mom van terreurdreiging worden steeds meer vrijheden afgenomen. Nederlandse politie tapt debiel veel telefoons, men wil een systeem invoeren om autos te volgen. Denk je echt dat ze dit niet zouden willen doen?


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Heb je ook. Nederland is al even gek. Nederland is zo ongelofelijk de wet aan het breken dat Amerika zelfs nog even heeft gezinspeeld op oorlog om duidelijk te maken dat Obama echt pissig begint te worden van het voor de lol hacken van computers door de Nederlandse politie, zonder daarvoor toestemming te vragen. Daarmee schendt nederland behoorlijk wat rechten en internationale verdragen. En ga zo maar door.

    De wereld is gewoon gek.


    Ik zei ook niet dat ik alleen Amerikanen geschift vind (cat).

    I was born in the wrong era, on the wrong planet.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Cosette schreef:
    (...)

    Ik zei ook niet dat ik alleen Amerikanen geschift vind (cat).

    I was born in the wrong era, on the wrong planet.


    In the wrong species. Humanity sucks balls


    quidquid excusatio prandium pro

    Als je zoveel spijbelt zou ik het nog logischer vinden als ze haar van die school schorsen, maar zelfs dat zou ik niet begrijpen als ze zulke goede cijfers heeft en het allemaal alleen maar komt doordat ze voor haar zusje moet zorgen. Een gevangenisstraf en boete? Dat snap ik dus totaal niet, wat zijn mensen gek tegenwoordig op de wereld 0.0


    “Love is a contradiction.”

    Tigger schreef:
    (...)

    In the wrong species. Humanity sucks balls


    Oh yeah. Definitely.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    PAPAROACH schreef:
    (...)

    Serieus? Mss een domme vraag maar kan er ook een kans zijn dat dit zou kunnen worden ingevoerd (in de toekomst) in west-Europa ofzo?


    Die kans is er, ja, en ik ben er zelf 100% van overtuigd dat het binnen 20 jaar zo ver is dat iedereen met een chip onder hun huid rondloopt puur voor meer controle.

    Ja, dat krijg je als je mannen aan de macht hebt in zowat alle landen. (cat)
    Laat de vrouwen maar weer de rotzooi opruimen. Waardeloze lui in die regeringen, allemaal!


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Barnabas schreef:
    Ja, dat krijg je als je mannen aan de macht hebt in zowat alle landen. (cat)
    Laat de vrouwen maar weer de rotzooi opruimen. Waardeloze lui in die regeringen, allemaal!


    -plat-

    maar je hebt wel gelijk ;D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien