• Net is het me opgevallen dat een meisje mijn titel heeft 'gestolen', The sound of silence, en dit is niet de eerste keer. Ook heeft iemand een keer Broken smiles over genomen, terwijl ik die verzonnen heb.

    Nu mijn vraag aan jullie: mag dit wel? Want ik zit meestal lang te piekeren om een titel en ben er dus best wel trots op als ik een goede heb gevonden. Dan vind ik het niet fijn dat ik dezelfde titel ergens zie staan.
    Dit kan natuurlijk ook allemaal per ongeluk zijn, maar als je gewoon de titel in de zoekbalk ingeeft kan je zien of iemand anders die al heeft.

    Wat vinden jullie?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    De sound of silence is niet van jou, maar van Simon & Garfunkel, dus dat mag.
    En Broken Smilies is zo algemeen.


    I am an idiot, I move.

    Hmm, ligt eraan.
    Sommige titels, zoals Broken Smiles, zijn best voor de hand liggend en kan ze net zo goed zelf hebben verzonnen.
    Maar als iemand echt duidelijk een titel gestolen heeft, vind ik het plagiaat. Dus ik zou er gewoon wat van zeggen als ik jou was! :]


    Tell me about it, stud.

    Vast wel. Er zijn vast genoeg mensen die de titel Kiss and Tell hebben, aangezien Selena Gomez ook een liedje had met die titel.

    Ik weet niet of het mag, eerlijk gezegd.


    Destroy what destroys you.

    Salamander schreef:
    De sound of silence is niet van jou, maar van Simon & Garfunkel, dus dat mag.
    En Broken Smilies is zo algemeen.


    Goed, maar mogen ze die dan gewoon over nemen?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Goed, maar mogen ze die dan gewoon over nemen?

    Sound of Silence lijkt mij sowieso van wel, dat heb jij immers ook gedaan.
    Broken Smilies weet ik minder zeker.
    Maar wij kijken bij plagiaat meer naar de inhoud dan naar de titel, aangezien sommige titels zo ontzettend algemeen zijn.


    I am an idiot, I move.

    Salamander schreef:
    (...)
    Sound of Silence lijkt mij sowieso van wel, dat heb jij immers ook gedaan.
    Broken Smilies weet ik minder zeker.
    Maar wij kijken bij plagiaat meer naar de inhoud dan naar de titel, aangezien sommige titels zo ontzettend algemeen zijn.


    Hmm.. oké, bedankt.
    Over dat algemeen ding? Er zijn 2 stories op Q die ontzettend hard op elkaar lijken.
    Verborgen verlangens [16+] en Forbidden red [16+], maar forbidden red was eerder. Ik weet niet of jij als moderator dit al wist, dus ik dacht.. ik meld het even (;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Hmm.. oké, bedankt.
    Over dat algemeen ding? Er zijn 2 stories op Q die ontzettend hard op elkaar lijken.
    Verborgen verlangens [16+] en Forbidden red [16+], maar forbidden red was eerder. Ik weet niet of jij als moderator dit al wist, dus ik dacht.. ik meld het even (;

    Dat weten wij al (:


    I am an idiot, I move.

    Salamander schreef:
    (...)
    Dat weten wij al (:


    Oké, dan mag er een slotje op dit topic! Bedankt.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien