• Hallo allemaal,
    Ik heb een project van geschiedenis gekregen waarbij ik, als een Franse frontsoldaat een brief moet schrijven naar een persoon, een geliefde, familieleden etc. over ervaringen, hoe het eruit zag in de loopgraven, hoe ik bijna ben dood gegaan en hoe mijn collega(of vriend) is dood gegaan in de Eerste wereldoorlog bij het slagveld van Ieper tussen de Franse en Duitse. Ik herhaal: Ik ben een Franse frontsoldaat! Het zou fijn zijn als iemand me hierbij kon helpen en als je er iets voor terug wil kan je het altijd zeggen! (':
    Groeten,
    R.

    P.S Ik zet er natuurlijk wel credit bij! Je hoeft alleen je naam te zeggen.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 18:23 ]


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Misschien is het handig wát voor hulp je zoekt, aangezien er nu alleen de algemene opdracht staat.

    er was niemandsland.

    Ik moet eten. Ik schrijf zo wat meer voor je.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Of iemand me wil helpen met het schrijven van de brief.

    @Cipriano Dat zou erg fijn zijn (:

    [ bericht aangepast op 16 jan 2014 - 18:27 ]


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Je moet in iedergeval niet schrijven "oh, m'n beste vriend ging trouwens ook nog dood. Het is best vervelend hier. Jammer dat ik niet thuis ben, want ik was bijna doodgeschoten." Ofzo, je moet er echt gevoel in leggen. Beeld je de paniek in als ze de vijand tegen kwamen. Beeld je het verdriet in van toen je vriend dood ging.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    @Rawiyah Ja, precies! Maar ik ben helaas geen goeie schrijver. Ik heb een proef brief geschreven en aan mijn docent laten zien, maar dat werd afgewezen. Hij zij dat ik er niet genoeg 'gevoel en emotie' in legde. Helaas heb ik geen schrijftalent en kan ik niet maken wat hij van mij verwacht, dus daarom vroeg ik hulp aan mijn mede-users op quizlet.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    @Hestar wat?


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Ik heb ooit eens een brief geschreven voor iemand van de Tweede Wereldoorlog, vanuit een Duitse soldaat. Ik kan je het wel doorsturen als je wilt, zo heb je misschien wat inspiratie.
    Ik kan je ook eventueel helpen met het schrijven, maar ik heb geen zin om het hele project voor te kauwen. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    UZI schreef:
    @Hestar wat?


    Het is een linkje (;


    Valar Morghulis.

    Hestar schreef:
    (...)

    Het is een linkje (;


    Oh, sorry! Haha. Ik ben zo lang niet op quizlet geweest.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Serenitae schreef:
    Ik heb ooit eens een brief geschreven voor iemand van de Tweede Wereldoorlog, vanuit een Duitse soldaat. Ik kan je het wel doorsturen als je wilt, zo heb je misschien wat inspiratie.
    Ik kan je ook eventueel helpen met het schrijven, maar ik heb geen zin om het hele project voor te kauwen. :')


    Ja ik vind het prima, ik begrijp het ook wel! (:


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Ik zal proberen je een beetje te helpen

    Wat je voor deze opdracht moet weten: de eerste wereldoorlog was een oorlog waar mensen vol goede moed heen gingen. Ze verwachtten dat ze heel snel terug zouden zijn en dat verwachtten hun familieleden dus ook. In plaats daarvan was het een hel. Heel veel mensen stierven zinloos en de linie schoot maar niet op. Dit was de eerste moderne oorlog, dus veel gruwelijke wapens als gif werden voor het eerst gebruikt. Daar zal je personage waarschijnlijk verbaasd over zijn. Hij zal waarschijnlijk getraumatiseerd en zonder hoop zijn. Het front was een gevaarlijke plek en je personage is waarschijnlijk bang. Bovendien was het er vies en heel oncomfortabel. Elke dag ziet hij mensen doodgaan voor een doel dat hopeloos lijkt. Als je dat probeert in de brief te leggen, komt het vast wel goed.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    ik heb allemaal brieven gevonden, misschien kan je hier wat uit halen.
    http://www.ssew.nl/brieven-franse-soldaat-auguste-chanson


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    KillTheSun schreef:
    Ik zal proberen je een beetje te helpen

    Wat je voor deze opdracht moet weten: de eerste wereldoorlog was een oorlog waar mensen vol goede moed heen gingen. Ze verwachtten dat ze heel snel terug zouden zijn en dat verwachtten hun familieleden dus ook. In plaats daarvan was het een hel. Heel veel mensen stierven zinloos en de linie schoot maar niet op. Dit was de eerste moderne oorlog, dus veel gruwelijke wapens als gif werden voor het eerst gebruikt. Daar zal je personage waarschijnlijk verbaasd over zijn. Hij zal waarschijnlijk getraumatiseerd en zonder hoop zijn. Het front was een gevaarlijke plek en je personage is waarschijnlijk bang. Bovendien was het er vies en heel oncomfortabel. Elke dag ziet hij mensen doodgaan voor een doel dat hopeloos lijkt. Als je dat probeert in de brief te leggen, komt het vast wel goed.


    Ja, ik dacht dus dat ik bijna gewond was geraakt door groen gas en dat mijn vriend is dood gegaan door een graniet.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    UZI schreef:
    (...)

    Ja, ik dacht dus dat ik bijna gewond was geraakt door groen gas en dat mijn vriend is dood gegaan door een graniet.


    Klinkt goed! Ik hoop dat het je lukt. De andere users hebben ook al wat voorbeelden aangedragen, zie ik. Succes!


    Rest in Peace, Son of Gondor