• Hieronder vind je een artikel over vrouwen in de cel die een relatie zoeken. Ze daten dus vanuit de gevangenis. Ze maakten een profiel aan op "meet-an-inmate.com". Sommige vrouwen vertellen ook waarom ze in de gevangenis zitten en hoe lang ze nog moeten zitten.

Laat de discussie maar losbarsten of dit een goed idee of niet. Hier vind je alvast enkele vraagjes die je op weg kunnen helpen:

# Wat vind je van de website?
    # Vind je het kunnen of niet, en waarom?
    # Stel dat je zelf in de gevangenis zit, zou je dan overwegen om ook zo'n profiel aan te maken?
    # En zou je overwegen om contact op te zoeken met zo'n gedetineerde?

Hier is het artikel:

Knappe vrouwen zoeken een man... vanuit de gevangenis

Vrouwen in de cel kunnen ook sexy zijn, zo bewijst de website 'meet-an-inmate.com'. Daar plaatsen honderden vrouwelijke en mannelijke gedetineerden een profiel op zoek naar iemand in de buitenwereld.

Ranker maakte een selectie van de meest sexy vrouwen die op de netwerksite te vinden zijn. Ze kozen voor de 33-jarige Renee Bell, die op zoek is naar "een echte man voor vriendschap, gezelschap en mogelijk meer". Ze voegt er wel aan toe dat hij stabiel moet zijn en zijn verantwoordelijkheid moet kunnen nemen voor een vrouw in de gevangenis. De reden voor haar celstraf geeft ze niet, maar mogelijk zal ze op termijn wel vrijkomen, aangezien ze oproept zich uiteindelijk ook te willen binden met haar geliefde.

De tweede vrouw op de lijst windt er minder doekjes om. Ze zit in de cel voor moord van de tweede graad, wat in het Amerikaanse systeem neerkomt op doodslag zonder dat de intentie om te moorden duidelijk aanwezig was. "Ik ben op jonge leeftijd voor de verkeerde vent gevallen", legt Maeghan Rice uit. "Ik betaal daar de prijs voor, maar nu ben ik op zoek naar de juiste man."

Een overzicht van de meest sexy gedetineerden vind je hier. Arlen Bischke, de oprichter van de site, waarschuwt wel: "Deze mannen en vrouwen zijn gedetineerden en zitten doorgaans om een goede reden in de cel. Dit is meet-an-inmate.com, niet meet-a-girl-scout.com!"

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1432810/2012/05/03/Knappe-vrouwen-zoeken-een-man-vanuit-de-gevangenis.dhtml

Don't judge each day by the harvest you reap but by the seeds that you plant.

Raniiaa schreef:
    (...)

Ook niet iemand die bijvoorbeeld in de cel zit voor stelen ofzo? Dat probleem kan je volgens mij misschien toch in een zekere zin oplossen op termijn :)

Ook niet, een vos verliest misschien zijn staart, maar nooit zijn streken. Ik zou zo iemand niet in mijn huis willen.

Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

Raniiaa schreef:
    (...)

En ik vermoed dan dat als er iets fout loopt in het leven (bijvoorbeeld: een stukgelopen relatie), dat die persoon dan terug kan/zal ontsporen. De maatschappij zit nu eenmaal niet zo in elkaar dat er levenslange begeleiding is enz. en dat ze misschien te vroeg stoppen met de behandeling omdat ze het fout inzien of geld/tijd/...gebrek is, denk ik.

Nee, maar het is niet begeleiding, maar therapie en dergelijke. En het is meestal TBS, dat is verplicht dus dat kan je niet vroegtijdig stop zetten.

your eyes are like stars in the night.

Leela schreef:
    (...)

Ook niet, een vos verliest misschien zijn staart, maar nooit zijn streken. Ik zou zo iemand niet in mijn huis willen.

Verdient dan niemand een tweede kans, volgens jou? :)

Of door dronkenschap ofzo?

En stel dat het jezelf overkomt, zou je dan ook niet verlangen naar een tweede kans? :)

Ik zou wel met een badass willen hebben, maar dan meer op Loki-niveau. Hij is namelijk de perfecte schurk.
    En Johnny Depp... Nomnomnom.
    Maar met een crimineel? No thank you! (bloos)

"Well, well. Look who we've got here!"

Poseidon schreef:
    (...)
    Nee, maar het is niet begeleiding, maar therapie en dergelijke. En het is meestal TBS, dat is verplicht dus dat kan je niet vroegtijdig stop zetten.

Duur en verlenging

De gewone terbeschikkingstelling heeft geen vooraf bepaalde duur, maar kan iedere keer met maximaal twee jaar worden verlengd. Dat betekent dat elke tbs-maatregel minimaal eens per twee jaar wordt geëvalueerd door de rechter. Tijdens deze zogenaamde verlengingszittingen zal de behandelend psychiater als getuige-deskundige informatie geven over het verloop van de behandeling.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Terbeschikkingstelling_(strafrecht)#Verblijf_en_behandeling

Hier staat dus in te lezen dat het niet levenslang is, maar om de twee jaar herzien wordt. Dit is natuurlijk van België, dus ik weet niet of het in Nederland ook niet zo is?

Raniiaa schreef:
    (...)

Verdient dan niemand een tweede kans, volgens jou? :)

Of door dronkenschap ofzo?

En stel dat het jezelf overkomt, zou je dan ook niet verlangen naar een tweede kans? :)

Mensen in de gevangenis hebben vaak wel ietsje meer gedaan dan alleen een pakje boter stelen uit de supermarkt. Ik wil gewoon geen persoon met vlugge vingertjes, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil me veilig kunnen voelen.

Mij overkomt dit niet, want ik jat niet. Ik klop wel af op gevangenisstraf, maar dat is eignelijk nergens voor nodig.

Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

Poseidon schreef:
    Kijk, gevangenis is gevangenis, maar het blijven mensen die je ook menselijk moet behandelen. Ik vind dus dat ze ook hoe dan ook recht hebben op liefde, wat voor misdaad ze ook begaan hebben. Mensen die echt gruwelijke misdaden begaan hebben zijn (vaak) ziek, die kunnen er tegen behandeld worden d.m.v. therapie en dergelijken.

Big girls cry when their hearts are breaking

Ik vind dat het hun eigen probleem is, iedereen heeft recht op liefde in hun leven, al vind in de gevangenis een aparte plek om het te vinden. Maar wie ben ik? Heel veel mensen ontmoeten hun liefde op niet de aller normaalste plekken. However, ik vind het nogal apart ook. Een gevangenis is om je straf uit te zitten en niet te genieten van het feit dat je lief om de hoek is.

"A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

Raniiaa schreef:
    (...)

Duur en verlenging

De gewone terbeschikkingstelling heeft geen vooraf bepaalde duur, maar kan iedere keer met maximaal twee jaar worden verlengd. Dat betekent dat elke tbs-maatregel minimaal eens per twee jaar wordt geëvalueerd door de rechter. Tijdens deze zogenaamde verlengingszittingen zal de behandelend psychiater als getuige-deskundige informatie geven over het verloop van de behandeling.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Terbeschikkingstelling_(strafrecht)#Verblijf_en_behandeling

Hier staat dus in te lezen dat het niet levenslang is, maar om de twee jaar herzien wordt. Dit is natuurlijk van België, dus ik weet niet of het in Nederland ook niet zo is?

Ik heb ook niet gezegd dat het levenslang is, en de tbs wordt in de rechtszaal bepaald door de rechter, om de twee jaar wordt alleen beoordeeld hoe het gaat, en er kan twee jaar bijgedaan worden, maar het wordt vaak niet verkort (volgens mij). De rechter kan bijv. ook stellen dat iemand 8 jaar tbs krijgt, dat moet diegene dan voldoen, zonder verkorting. Buiten dat krijg je meestal wel na tbs sowieso nog een tijd te maken met de reclassering dus dat is alsnog een soort controle. Uiteindelijk moet de gedetineerde wel zelf gaan functioneren want het is geen baby zeg maar.
    Oh en dit moet ik er even bij zeggen, ik ben geen expert ofzo, ik zeg alleen dingen zover ik het weet.. of ongeveer weet. :"D

[ bericht aangepast op 20 mei 2012 - 17:16 ]

your eyes are like stars in the night.

Tsja, als mensen daar op in willen gaan moeten ze het helemaal zelf weten, maar ik ben er niet gecharmeerd van en zou als hetere zijnde dan niet voor een man gaan die in de bajes zit.

No growth of the heart is ever a waste

Barnabas schreef:
    Ik zou wel met een badass willen hebben, maar dan meer op Loki-niveau. Hij is namelijk de perfecte schurk.
    En Johnny Depp... Nomnomnom.
    Maar met een crimineel? No thank you! (bloos)

Een badass op loki niveau?
    I don't think that word means what you think it means!

quidquid excusatio prandium pro

Leela schreef:
    (...)

Mensen in de gevangenis hebben vaak wel ietsje meer gedaan dan alleen een pakje boter stelen uit de supermarkt. Ik wil gewoon geen persoon met vlugge vingertjes, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik wil me veilig kunnen voelen.

Mij overkomt dit niet, want ik jat niet. Ik klop wel af op gevangenisstraf, maar dat is eignelijk nergens voor nodig.

Okee dat je niks jat, maar dat is niet het enigste waar je voor kan zitten, en let op met alleen voor een pakje boter, want van tegenwoordig steken ze je voor kleine dingen ook in de gevangenis, en het kan sneller gebeuren dan je denkt, zal ik zo maar zeggen, het kan gebeuren zonder dat je erbij stilstaat, in een zatte bui of nog maar een ongeluk ofzo.

It's a shot in the dark, but I'll make it!

xIsoldee schreef:
    (...)

Okee dat je niks jat, maar dat is niet het enigste waar je voor kan zitten, en let op met alleen voor een pakje boter, want van tegenwoordig steken ze je voor kleine dingen ook in de gevangenis, en het kan sneller gebeuren dan je denkt, zal ik zo maar zeggen, het kan gebeuren zonder dat je erbij stilstaat, in een zatte bui of nog maar een ongeluk ofzo.

Mijn moeder heeft ooit een lange relatie gehad met een alcoholist. In die relatie is ze mishandeld. Ik wil niet zo'n vent en ik wilde geen eens een discussie aangezien mijn punt duidelijk was :]

Leela schreef:
    (...)

Mijn moeder heeft ooit een lange relatie gehad met een alcoholist. In die relatie is ze mishandeld. Ik wil niet zo'n vent en ik wilde geen eens een discussie aangezien mijn punt duidelijk was :]

Ik snap je punt en oke ik zal er geen discussie over maken, maar mijn vader is een alcoholist, en dan nog kunnen er dingen gebeuren waardoor je in de gevangenis komt hoor.

It's a shot in the dark, but I'll make it!

Poseidon schreef:
    (...)
    Ik heb ook niet gezegd dat het levenslang is, en de tbs wordt in de rechtszaal bepaald door de rechter, om de twee jaar wordt alleen beoordeeld hoe het gaat, en er kan twee jaar bijgedaan worden, maar het wordt vaak niet verkort (volgens mij). De rechter kan bijv. ook stellen dat iemand 8 jaar tbs krijgt, dat moet diegene dan voldoen, zonder verkorting. Buiten dat krijg je meestal wel na tbs sowieso nog een tijd te maken met de reclassering dus dat is alsnog een soort controle. Uiteindelijk moet de gedetineerde wel zelf gaan functioneren want het is geen baby zeg maar.
    Oh en dit moet ik er even bij zeggen, ik ben geen expert ofzo, ik zeg alleen dingen zover ik het weet.. of ongeveer weet. :"D

Ik dacht dat je bedoelde met "je kan tbs niet vroegtijdig stopzetten", dat de behandeling levenslang is, omdat ik het had over dat je geen levenslange begeleiding krijgt :)

En ik weet dat je geen expert bent, alles wat we hier zeggen is louter eigen mening of zaken die we opgevangen hebben ;)