• Mijn zusje zit in twee havo, en moet een gedicht maken voor nederlands. Nou is ze niet echt heel goed in gedichten schrijven, en ik al helemaal niet. Dus misschien kunnen jullie ons op weg helpen.

    Het gedicht moet over een boek gaan, en mijn zusje heeft De Hongerspelen gekozen. De gebeurtenis is naar keuze, en mijn zusje zou het leuk vinden als het over Rue ging of iets dergelijks. Maar alles is welkom (:

    En mijn zusje mocht het van internet afhalen, maar ze kon niks goeds vinden. Ik hoef trouwens geen hele gedichten, liever wel, maar als je het niet echt leuk vind dat mijn zusje deze gaat gebruiken voor school kan je ons ook op weg helpen door een paar regels te posten ofzo.

    Hier nog een paar regeltjes:
    - Het gedicht moet uiteraard in het Nederlands geschreven zijn.
    - Het gedicht moet minimaal twaalf regels zijn.
    - Gebruik ten minste één soort rijm in het gedicht.
    * Eindrijm (mannelijk/vrouwelijk/onzijdig)
    * Beginrijm (alliteratie)
    * Klinkerrrijm (assonantie)


    Alvast heel erg bedankt,

    [ bericht aangepast op 13 mei 2012 - 19:27 ]


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Waar zijn jullie, dichters?

    ^^

    Bumberdebump


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Ik wil wel helpen , dan heb ik morgen iets te doen op school


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Draki schreef:
    Ik wil wel helpen , dan heb ik morgen iets te doen op school


    Ah, super lief (:

    Mijn zusje moet hem dinsdag inleveren, dus het is een beetje lastminute.
    Maar als je iets kan maken morgen zou heel erg fijn zijn :3


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Gaisford schreef:
    (...)

    Ah, super lief (:

    Mijn zusje moet hem dinsdag inleveren, dus het is een beetje lastminute.
    Maar als je iets kan maken morgen zou heel erg fijn zijn :3

    Ik ga het proberen, moet het perse de gebeurtenis met Rue zijn of mag het ook een andere mooie gebeurtenis zijn(de boete, dood van Cato, overwinning, vinden van Peeta, bondgenoot Rue)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    ik heb de boeken niet gelezen maar miss is het nuttig om aan de gevoelens te denken bij die bepaalde gebeurtenis. En dan een beetje om de gebeurtenis heen kletsen om dan in het einde tot de ''waarheid'' te komen xD zo maak ik meestal mijn gedichten iig :)


    Life is hard, just break it with your head <3

    Draki schreef:
    (...)
    Ik ga het proberen, moet het perse de gebeurtenis met Rue zijn of mag het ook een andere mooie gebeurtenis zijn(de boete, dood van Cato, overwinning, vinden van Peeta, bondgenoot Rue)


    Het mag werkelijk alles zijn, je mag er ook meerdere maken als je wilt. geheh.
    (:


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    FloortjeO schreef:
    ik heb de boeken niet gelezen maar miss is het nuttig om aan de gevoelens te denken bij die bepaalde gebeurtenis. En dan een beetje om de gebeurtenis heen kletsen om dan in het einde tot de ''waarheid'' te komen xD zo maak ik meestal mijn gedichten iig :)


    Thanks voor de tip, maar we komen er gewoon echt niet uit. hha,


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Sorry, helemaal vergeten
    Ik was gister en vandaag ziek en heb bijna alleen maar liggen slapen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one