• Salamander schreef op 12 mei 2012 - 21:32:

    RE: (geen titel)

    Dan mag je nu direct beginnen (:
    Veel plezier en succes!
    Je hebt een week om het topic te openen en de link in het wedstrijdtopic te plaatsen.

    x Salamander


    Wat is de bedoeling?
    Het is uiteraard de bedoeling dat je verschillende songteksten gaat schrijven. Er kunnen zich 10 deelnemers inschrijven. We kunnen pas echt beginnen als ik alle 10 deelnemers heb.
    De eerste opdracht: Ik wil dat je een stukje uit je leven omschrijft in een songtekst. Beschrijf hoe jij je voelt, dat is het mooist. Het mag recent zijn maar ook uit het verleden, maar zorg dat het oogpunt vanuit het nu is. Verder laat ik je helemaal vrij.
    Deadline: 2 juni 2012.

    Juryleden VOL
    -GottaBePaul
    -DoctorReid
    -BIEBERCREW
    -BrainWashing

    Waar gaan de juryleden op letten?
    Als eerste zullen ze de volgende vragen beantwoorden, waarvoor ze geen punt hoeven te geven:
    ~Wat vind je goed aan deze songtekst?
    ~Wat vind je niet goed aan deze songtekst?
    ~Wat snapte je niet?
    ~Wat zou je absoluut veranderen?
    Vervolgens komen de onderdelen waarvoor wel een punt zal worden gegeven:
    -Spelling & zinsbouw (max. 20 punten)
    -Originaliteit (max. 15 punten)
    -Connectie opdracht (max. 15 punten)
    -De songtekst op zich (max. 50 punten)
    Bij ieder onderdeel zullen ze ook aangeven waarom ze dit punt gegeven hebben. Je kunt dus in totaal 100 punten verdienen, dan heb je een 10. 50 punten is dus een 5 enz.

    Hoe kun je bonuspunten verdienen?
    -Zang(+1 punt)
    -Achtergrondzang(+0,2 punt)
    -Gebruik instrumenten(+0,5 punt per instrument)
    -Gebruik van videobeelden(+0,2 punt)
    -Gebruik videobeelden in vorm van muziekclip (+2 punten)
    -Noten erbij vermeld (+0,1 punt)

    Deelnemers: GESLOTEN
    1. Chronicles
    Opdracht 1
    Opdracht2
    3. xGirlxGaby
    [Te laat: 1]
    4. Leela
    [Te laat: 1]
    5.Parachutes
    Opdracht 1
    uitstel tot 4 juni 2012.
    [Te laat: -1]

    6.Criminiall
    Opdracht 1
    uitstel tot 4 juni 2012.
    TE LAAT: -1
    7.MyMisery
    Opdracht 1
    TE LAAT: -1
    8.sugarbabe
    [Te laat: 1]
    9.LonelyWolve
    opdracht 1
    10.Telekinetixx
    Opdracht 1
    TE LAAT: -1

    Aantal rondes
    Er zullen 5 rondes plaatsvinden. Bij de eerste ronde vallen gelijk al 5 deelnemers af, dus 50%. Bij de andere 4 valt er telkens maar één deelnemer af. Uiteindelijk houden we dus de winnaar over.

    Te laat ingeleverd?
    Je mag maximaal 4 dagen te laat inleveren, maar voor iedere dag gaat er wel een half punt af. Uitstel verleen ik niet zomaar. Je mag het vragen, met een goede reden, dan vraag ik je hoeveel dagen en dan zeg ik wel of ik het goed vind of niet. Ik geef niet meer dan drie personen uitstel, dus heb je het echt nodig? Dan moet je dit zo snel mogelijk vragen!

    Prijs
    Een creatie naar keuze in de spotlight.


    De story met opdrachten en beoordelingen.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2012 - 9:43 ]


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    GottaBePaul schreef:
    (...)

    Ahw :(
    Ach ja, met gewoon alleen de tekst kun je ook al een goed punt krijgen hoor ;)


    Oké, het liefst had ik gewoon de gitaar van mijn bff gestolen en gezongen en op youtube gezet... Maarja, dat staan mijn ouders niet toe.. ):
    Dan doen we het alleen met de tekst.. Speel jij zelf een instrument, want dan wil ik wel akkoorden onder de tekst zetten, zodat je toch weet hoe het lied gaat?!


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Moet je perse zelf in beeld komen? En ik speel piano en daar hoeft toch niet perse gezongen bij te worden?


    The sun will rise and we will try again.

    Criminiall schreef:
    (...)

    Oké, het liefst had ik gewoon de gitaar van mijn bff gestolen en gezongen en op youtube gezet... Maarja, dat staan mijn ouders niet toe.. ):
    Dan doen we het alleen met de tekst.. Speel jij zelf een instrument, want dan wil ik wel akkoorden onder de tekst zetten, zodat je toch weet hoe het lied gaat?!


    Ik speel piano(een beetje dan xd). Maar ik weet niet of je dat lukt? Want dan heb je ook nog een F-sleutel hè. Maar goed akkoorden voor de G-sleutel is anders ook wel goed, dan heb ik in ieder geval de melodie want die van de F-sleutel zijn meer voor de bastonen en drie noten akkoorden. Kijk maar of het lukt, anders hoeft het niet hoor ;)


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    Warcraft schreef:
    Moet je perse zelf in beeld komen? En ik speel piano en daar hoeft toch niet perse gezongen bij te worden?


    Uhm.. Het gaat zich om de songtekst hè. Niet om de melodie eigenlijk. Het maakt het alleen wat beter. Maar je mag ook doen dat jij bijvoorbeeld piano speelt en dat iemand anders voor je zingt. Als je een filmpje doet wel. Maar van de zijkant genomen dus dat ik je gezicht net niet zie is ook al goed. Je kunt het ook opnemen met alleen geluid als je wilt, maar ik wil wel kunnen bevestigen dat het ook zelf gemaakt en opgenomen is. Oh en ik wil sowieso de songtekst nog apart op "papier" hebben. Maar het is echt geen verplichting om het te filmen of op te nemen, maar je krijgt er wel bonuspunten voor.


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    Zo, de link van de story staat in het topic ^^


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    Dus als ik de piano bladmuziek erbij schrijf, kan ik die er ook bij zetten.
    Ik kan namelijk totaal niet zingen


    We've lived in the shadows for far too long.

    xxShyxx schreef:
    Dus als ik de piano bladmuziek erbij schrijf, kan ik die er ook bij zetten.
    Ik kan namelijk totaal niet zingen


    Ja, dat mag. En het is geen zangwedstrijd, dus het gaat zich niet om het zingen, maar om de tekst en om de inzet die je toont. En als je echt niet kan/wil zingen mag je, nogmaals, ook iemand anders voor je laten zingen of met iemand samen zingen. Maar goed, je moet het zelf weten (A)

    [ bericht aangepast op 17 mei 2012 - 12:52 ]


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    @GottaBePaul; Ik wil de songtekst juist zingen, ik kan blijkbaar wel zingen, want ik heb Zaterdag 12 Mei mijn auditie voor de Musical Annie gehad, en ik ben door naar de volgende ronde! Ik ben super blij, maar goed. Weet jij misschien een website waar je kan op nemen, gwn op de computer? Alleen dan kan 't bij mij ...

    xGirlxGaby schreef:
    @GottaBePaul; Ik wil de songtekst juist zingen, ik kan blijkbaar wel zingen, want ik heb Zaterdag 12 Mei mijn auditie voor de Musical Annie gehad, en ik ben door naar de volgende ronde! Ik ben super blij, maar goed. Weet jij misschien een website waar je kan op nemen, gwn op de computer? Alleen dan kan 't bij mij ...


    ehhh.. alleen met geluid bedoel je? Ik zal eens voor je kijken of ik er een vind.. Maar kan er geen 1 2 3 opnoemen.. Kun je het echt niet met video doen? Je kunt ook met de rug naar het beeld toe gaan staan anders.. Maar ik zal eens voor je zoeken xxx


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    GottaBePaul schreef:
    (...)

    ehhh.. alleen met geluid bedoel je? Ik zal eens voor je kijken of ik er een vind.. Maar kan er geen 1 2 3 opnoemen.. Kun je het echt niet met video doen? Je kunt ook met de rug naar het beeld toe gaan staan anders.. Maar ik zal eens voor je zoeken xxx


    Nee, ik heb geen film ding :P

    Oh dat vind je best makkelijk xd Moet je wel een microfoon hebben op je pc natuurlijk anders gaat het uiteraard niet. Hier is alvast een link: http://audacity.sourceforge.net/ Tik maar eens in bij google: Download free sound record. Je krijgt genoeg resultaten! Maar ik zal eens verder voor je kijken ;)


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    xGirlxGaby schreef:
    (...)

    Nee, ik heb geen film ding :P


    Echt niet? Geen filmcamera, geen fotocamera, geen mobiel met camera en ook geen webcam? Ow...


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    Ik weet nog niet zeker of ik erbij ga piano spelen, anders ga ik wel zingen (:


    The sun will rise and we will try again.

    GottaBePaul schreef:
    (...)

    Echt niet? Geen filmcamera, geen fotocamera, geen mobiel met camera en ook geen webcam? Ow...


    Ik heb wel webcam =) Ingebouwd bij laptop <'3

    En ow ja, zonder download, mag niet downloaden, ik kijk zelf wel, anders zoek jij je rot voor mij ...