• Ik heb de boeken zelf niet gelezen, ik ga namelijk niet zo vaak naar de bibliotheek en boeken kopen doe ik ook niet snel maar weet een van jullie misschien een goede site voor wat extra informatie over de districten, een site in het Nederlands anders begrijp ik er waarschijnlijk nog weinig van?

    Als jullie informatie over de districten hebben, willen jullie dan zo vriendelijk/lief willen zijn om het in een reactie neer te zetten?

    p.s (voor de mods): Als het toch in een ander forum moest, sorry


    Physics is awesome

    Districten:
    1. Luxemiddelen
    2. Gesteentes, wapens en Peasekeepers (vredebewakers?)
    3. Technologie
    4. Vissen
    5. Kernenergie
    6. Transport
    7. Hout
    8. Textiel
    9. Graan
    10. Veeteelt
    11. Landbouw
    12. Koolmijnen
    13. Kernenergie en grafietmijnen

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 17:08 ]


    Cool, neat, swell -Cry

    Google it.
    It's not hard.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Escritura schreef:
    Google it.
    It's not hard.

    Ze vroeg een site in het Nederlands. Maar daar heb ik ook al de info van. C:

    @Eyes; als je nog informatie nodig hebt, wil ik het wel even vertalen.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 17:09 ]


    Cool, neat, swell -Cry

    Ocresta schreef:
    (...)
    Ze vroeg een site in het Nederlands. Maar daar heb ik ook al de info van. C:

    @Eyes; als je nog informatie nodig hebt, wil ik het wel even vertalen.


    Graag, ik weet nu welk district wat is dankzij Ocresta maar de leefomstadigheden in district 12 zijn slecht en dat soort dingen wil ik dus eigenlijk weten


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Graag, ik weet nu welk district wat is dankzij Ocresta maar de leefomstadigheden in district 12 zijn slecht en dat soort dingen wil ik dus eigenlijk weten

    Het Capitool heeft de beste omstandigheden en hoe verder van het Capitool af, hoe slechter het is, zeg maar. Dus twaalf is inderdaad het ergste. District 1, 2 en vier zijn Beroeps en 3 vaak ook. Oh, en in zes zijn veel mensen morphling-addicts.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    District 1 maakt de luxeproducten die het Capitool decoreren en mooier maken. Zijn goede smaak een handwerk houden het Capitool adembenemend.

    Panem zou niets zijn zonder district 2 hun geweldige stenen. Het bouwt en versterkt onze steden en de inwoners staan bekend om hun sterkte.

    Panem is een van de meest geavanceerde naties in de geschiedenis van de mens, dankzij de inspanningen van district 3. Hun computers houden ons allemaal in contact met elkaar en de elektronische gadgets vermaken ons.

    Hou je van eten uit de zee? Garnalen en krabvlees? District 4 speelt een essentiële rol bij het brengen van eten uit de zee. Deze inwoners zijn bedreven met visnetten en drietanden, en kunnen zwemmen als vissen.

    Elektrisch, door midden van de zon en nucleair. District 5 beteugelt de energie van de aarde en lucht om onze natie van elektriciteit te voorzien.

    Onze hovercraft, hogesnelheidstreinen, en goederentreinen komen uit district 6. Ironisch, de inwoners reizen niet graag.

    Dit mooie district is beplant met bomen, waarvan de inwoners ons hout en papier halen. The mensen uit District 7 zijn harde werkers en staan met hun beide voeten op de grond.

    Van de simpele, mooie fabrieken van de districten tot de bevoorrechte brocades in het Capitool. District 8 maakt het allemaal.

    District 9 is Panem's graanschuur, het geeft ons de vruchtbare oogst die we nodig hebben om te groeien als natie. De oranje golven van graan zijn een inspiratie voor ons alle.

    Het rustige grazen van vee is het eerste ding een bezoeker in district 10 hoort. Deze regio kweekt sterk, gezond vee. Dat wordt het vlees dat ons helpt sterke, gezonde kinderen groot te brengen.

    Bekend voor zijn overvloedige boomgaarden, District 11 zijn werkers spenderen hun dagen tussen ruisende fruitbomen en grote boerderijen.

    District 12. Een van de buitenste districten, dit is hoe dan ook een cruciale regio. Deze dappere en harde werkers gaan elke dag tot diep in de aarde om kool uit de mijnen te halen. Het zijn die kolen die het Capitool staand houden.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2012 - 18:30 ]


    Cool, neat, swell -Cry

    Dankjewel Ocresta! Ik snap er nu meer van


    Physics is awesome

    Zoals je het uitlegt klinken alle districten als een paradijs. Gelukkig weet ik beter. :"D

    Dragneel schreef:
    Zoals je het uitlegt klinken alle districten als een paradijs. Gelukkig weet ik beter. :"D

    Het is vanuit het standpunt van het Capitool. :')


    Cool, neat, swell -Cry

    Ocresta schreef:
    (...)
    Het is vanuit het standpunt van het Capitool. :')

    That makes sense more.

    Dragneel schreef:
    Zoals je het uitlegt klinken alle districten als een paradijs. Gelukkig weet ik beter. :"D


    Ik dacht dat alleen district 12 in de boeken werd beschreven en hoe ken je dan de sitricten? Het is me namelijk nog niet gelukt om de The Hunger Games beken te lenen van de bibliotheek, ze zijn constant uitgeleend


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Ik dacht dat alleen district 12 in de boeken werd beschreven en hoe ken je dan de sitricten? Het is me namelijk nog niet gelukt om de The Hunger Games beken te lenen van de bibliotheek, ze zijn constant uitgeleend

    Gewoon kopen, ze zijn 10 euro. 't Is de moeite waard. :3
    Vandaag 2 & 3 gekocht, heb ik vanavond in bed wat te lezen. :"D

    En tijdens de Spelen krijg je een beeld van de andere districten. Van 1,2 en volgens mij 3 zijn de districten waar ze het allemaal relatief goed hebben. Bij 12 gaat het het slechts, en daar komt Katniss vandaan.

    Ik zag de boeken een paar jaar geleden maar ik durfde ze niet te lezen omdat er achterop stond "Waarschuwing: dit boek neemt je leven compleet over " :')

    [ bericht aangepast op 22 mei 2012 - 20:57 ]

    Euh de informatie komt uit een informatief boekje, maar ik denk niet dat je dit in de winkel kan vinden. Je kan het misschien in het Engels bestellen. Ik heb echt geen idee of het al vertaald is.


    Cool, neat, swell -Cry

    Dragneel schreef:
    (...)
    Gewoon kopen, ze zijn 10 euro. 't Is de moeite waard. :3
    Vandaag 2 & 3 gekocht, heb ik vanavond in bed wat te lezen. :"D

    En tijdens de Spelen krijg je een beeld van de andere districten. Van 1,2 en volgens mij 3 zijn de districten waar ze het allemaal relatief goed hebben. Bij 12 gaat het het slechts, en daar komt Katniss vandaan.

    Ik zag de boeken een paar jaar geleden maar ik durfde ze niet te lezen omdat er achterop stond "Waarschuwing: dit boek neemt je leven compleet over " :')


    *gaat op bol.com kijken* Maar tien euro? Weet je dat zeker? Maar er is nu weer korting op bol.com dus dat komt wel goed


    Physics is awesome

    Clato schreef:
    Euh de informatie komt uit een informatief boekje, maar ik denk niet dat je dit in de winkel kan vinden. Je kan het misschien in het Engels bestellen. Ik heb echt geen idee of het al vertaald is.


    Dan zal ik even kijken, dan is het waarschijnlijk net zoiets als de geïllusteerde gids bij de Twilight Saga?


    Physics is awesome