• Ik had van eergister tot vandaag een Filmmarathon met twee vriendinnen.
    En we besloten zo Percy Jackson te kijken.
    Ik had die film nog nooit gezien, maar ik heb het boek wel gelezen voor Engels.
    En ik heb nog nooit zo een slechte boekverfilming gezien, er klopte echt helemaal niks van. Alleen een paar basis dingen klopte.

    Wat vinden jullie de slechtste boekverfilming ooit?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Kruistocht in spijkerbroek. Alleen de titel daarvan klopt.
    Ze hadden nog beter kunnen zeggen dat het alleen geïnspireerd was op het boek, maar verder niets. (cat)


    Til hug og blod.

    Omerta schreef:
    Kruistocht in spijkerbroek. Alleen de titel daarvan klopt.
    Ze hadden nog beter kunnen zeggen dat het alleen geïnspireerd was op het boek, maar verder niets. (cat)


    Plus, Perseus was de zoon van ZEUS en niet van Poseidon.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    WATIC schreef:
    Ik vind die film best goed, maar ik heb wel nooit het boek gelezen. Tgohja een verfilming is altijd slecht. Zelf The Hunger Games vond ik niet zo goed verfilmed, maar het blijft een mooi boek en een mooie film. bo, de verfilming van Het Engelenhuis, was ook een beetje de mist in gegaan.

    Dit, helemaal. Wat hebben ze daarmee gedaan :'D

    Percy Jackson, zelfs al heb ik het boek nog nooit helemaal gelezen. Mijn zusje heeft me al overtuigd dat er totaal niets van klopte.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Timboektoe...

    Ze hebben gewoon ontiegelijk veel dingen weggelaten o-O.
    Ik vond hem stom (:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Leela schreef:
    (...)

    Plus, Perseus was de zoon van ZEUS en niet van Poseidon.


    Ik hoop dat je het over een ander boek hebt bij je comment, want die komen niet voor in dat verhaal hoor. :'D


    Til hug og blod.

    Mombasa schreef:
    Boekverfilmingen mislukken altijd in mijn ogen omdat de personages en omgevingen dan een echt 'vast' beeld krijgen en mijn fantasie wordt dan weg gedrukt.


    Bad decisions make good stories.

    Omerta schreef:
    (...)

    Ik hoop dat je het over een ander boek hebt bij je comment, want die komen niet voor in dat verhaal hoor. :'D


    Ik had het over het boek in de beginpost, ik ken Kruistocht in Spijkerbroek wel ;)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Twilight en Eragon. En met Harry Potter ben ik het ook nooit zo eens geweest, gezien ze er zoveel dingen uithalen die je in de boeken wel terug ziet.


    Searching heavens for another earth

    Leela schreef:
    (...)

    Ik had het over het boek in de beginpost, ik ken Kruistocht in Spijkerbroek wel ;)


    Nee oke, het stond er alleen zo verwarrend. :'D


    Til hug og blod.

    Omerta schreef:
    (...)

    Nee oke, het stond er alleen zo verwarrend. :'D


    Ik snap het, haha. Het is ook al laat hè? 8D


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Leela schreef:
    (...)

    Ik snap het, haha. Het is ook al laat hè? 8D


    Nee het is vroeg zat, maar mijn hoofd zit héél ergens anders. Heb de beginpost eigenlijk niet eens gelezen. :'D


    Til hug og blod.

    Iedere filmversie van een boek is kut, puur omdat ze er ALTIJD teveel info uit moeten laten omdat niemand zin heeft om naar een film van 9 uur te kijken...
    The hungergames vond ik als boeken om te huilen, na de eerste 10 minuten film wilde ik de bioscoop al huilend uitkruipen, dat was voor mij by far the worst movie on the planet... twilight was ook beroerd, geldt ook voor de boeken...
    sommige dingen moeten ze gewoon niet willen verfilmen maar doen het toch omdat het geld opleverd... als je dat als schrijver laat doen met je boeken kun je net zo goed een pistool kopen..

    WATIC schreef:
    Ik vind die film best goed, maar ik heb wel nooit het boek gelezen. Tgohja een verfilming is altijd slecht. Zelf The Hunger Games vond ik niet zo goed verfilmed, maar het blijft een mooi boek en een mooie film. Bo, de verfilming van Het Engelenhuis, was ook een beetje de mist in gegaan.


    Die film is echt werkelijk vreselijk.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik heb niet zo veel boekverfilming's gezien, maar de slechtste tot nu toe vind The Hungergames...


    Believe in yourself.