Quiescent schreef:
Volgens mij halen mensen schrijfstijlen en verhaallijnen/gebeurtenissen met elkaar door de war(cat)
Dit wat hierboven genoemd wordt daar sluit ik me volledig bij aan , even kort uitgelegd is een schrijfstijl de manier hoe mensen zich uitdrukken in woorden. Een verhaallijn is weer iets heel anders dat geeft de loop van je verhaal aan en om toch nog even op al die anderen te reageren ben ik het er niet helemaal mee eens dat een verhaallijn iets over jou als persoon vertelt. Mensen verwerken inderdaad soms dingen die ze zelf meegemaakt hebben in een verhaal, soms is die inspiratie heel ver gezocht. Stel dat ik een biografie ga schrijven over mijn leven dan zegt dat niets over hoe ik ben maar iets over wat ik heb meegemaakt pas op het moment dat ik ga vertellen hoe ben ik met die dingen omgegaan, wat voelde ik etc. kun je een beter beeld vormen. Dit gaat lang niet altijd op als ik een fictieverhaal schrijf gebruik ik vaak personages die een compleet ander karakter hebben dan ik. Ook dit verschilt per persoon. Wat betreft schrijfstijl denk ik dat je een beeld kunt vormen over iemand maar dan is het nog steeds de vraag of dat beeld wel juist is.
You can turn off the sun, but I'm still gonna shine -The remedy-