• Voor geschiedenis moet ik een praktische opdracht schrijven. Ik moet een dagboek maken van een zelfverzonnen personage die leefde tussen 1914 en 1945. Hij of zij moet betrokken zijn bij een van de belangrijke gebeurtenissen in die tijd. Ik zoek nu alleen een orgininele gebeurtenis waar ik ook veel primaire bronnen over kan vinden. Hebben jullie een leuk/origineel ideetje waar ik makkelijk zeven dagen over kan beschrijven. Het liefste niet uit de tweede wereldoorlog, een beetje afgezaagd.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Hutchie schreef:
    Jammer dat het net niet 1912 is, dan had je Titanic kunnen doen. :9~
    Maar voor dit tijdperk:
    Russische Revolutie; je kunt schrijven over de vrouw van Stalin of zoiets.
    Hollywood in de 20e jaren. (:
    WOI, WOII, maar ook de oorlog in Japan is interessant. (:
    Of de Colonial Times.


    Ik zat ook te denken aan de Titanic. Ik zal morgen vragen of hij een uitzondering kan maken maar waarschijnlijk niet. Aangezien ik niet op het lijstje 'goede leerlingen' sta. Hollywood is ook erg origineel, ik ga kijken!


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Oh! Bloody Sunday!
    Dat was met Ierland en onafhankelijkheid. (:


    Not all those who wander are lost.

    Spaanse Burgeroorlog.
    Hiroshima en Nagasaki.
    Armeense genocide.

    Haha, zoiets?


    Not all those who wander are lost.

    Hutchie schreef:
    Spaanse Burgeroorlog.
    Hiroshima en Nagasaki.
    Armeense genocide.

    Haha, zoiets?


    Jij bent echt geweldig!
    Dit zijn de gebeurtenissen waar ik heen wil.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik vind geschiedenis zo broing, maar Anne Frank was voor mij wel een interesssant onderwerp. Een onderduiker.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Mombasa schreef:
    (...)

    Jij bent echt geweldig!
    Dit zijn de gebeurtenissen waar ik heen wil.


    Haha :3, ik heb er nog één:
    Spaanse Griep, dat groeide toen uit tot een pandemie die bijna de hele wereld uitmoordde. (:

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 21:30 ]


    Not all those who wander are lost.

    Hutchie schreef:
    (...)

    Haha :3, ik heb er nog één:
    Spaanse Griep, dat groeide toen uit tot een pandemie die bijna de hele wereld uitmoordde. (:

    Je bent mijn held! Als ik hiermee op school kom wordt die man helemaal gek. Dank je!


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Assassin schreef:
    Wat ik wel leuk zou vinden, één van de (zelf)moord acties op Hitler. Hoe die voorbereid werd en uitgevoerd. In feite was het een behoorlijke zelfmoord actie om hem te vermoorden. Er zijn er in totaal tussen 1927 en 1945 zo'n 42 geprobeerd geloof ik. Hij heeft er in ieder geval heel wat overleefd. En dat is nog vóór de oorlog geweest.


    Daar heb je een hele goede film over: Valkyrie. Met Tom Cruise en Carice van Houten, echt een aanbeveling en daar zit heel veel informatie over die moordaanslag op Hitler in.


    I do not intend to tip-toe through life only to arrive safely at death.

    JohnHWatson schreef:
    (...)

    excuseer? de grote depressie van de jaren '30 is niet belangrijk dan? Get your historical facst right, young lady (cat)



    Sorry , maar daar heb ik allemaal nog nooit over geleerd , laat staan gehoord dus (:


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Lavending schreef:
    (...)

    Daar heb je een hele goede film over: Valkyrie. Met Tom Cruise en Carice van Houten, echt een aanbeveling en daar zit heel veel informatie over die moordaanslag op Hitler in.


    Geen idee. Ik hou niet van Tom Cruise haha. Ik kijk meer documentaires over dat soort dingen, daar ben ik werkelijk verslaafd aan, :9~


    Your make-up is terrible

    JohnHWatson schreef:
    (...)

    excuseer? de grote depressie van de jaren '30 is niet belangrijk dan? Get your historical facst right, young lady (cat)
    schrijf over iemand dat zoon/ dochter is van bankdirecteur en schrijf over de grote depressie. niemand verwacht dat.

    oh, wacht, je vriendinnen doen dat al.
    schrijf over hoe ze collaborateurs aanpakten! na de eerste wereld oorlog ofzo
    of over het vlaams nationalisme tov de franse superieuren


    Jij ook want het is facts. (cat)

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 21:43 ]


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Geen idee. Ik hou niet van Tom Cruise haha. Ik kijk meer documentaires over dat soort dingen, daar ben ik werkelijk verslaafd aan, :9~


    Ik zou hem ook niet kijken hoor. Ik vond hem erg tegen vallen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    -Oorzaak van Israelisch-Palestijns conflict(begon rond de eerste wereldoorlog dankzij Groot-Brittannië, die beide volkeren land beloofden op hetzelfde stuk)
    -Mahatma Gandhi's vreedzame protesten in India tegen de Britse overheersing.
    -Opkomst van Hitler in plaats van zijn eind.
    -De dood van Lenin


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.