• Voor geschiedenis moet ik een praktische opdracht schrijven. Ik moet een dagboek maken van een zelfverzonnen personage die leefde tussen 1914 en 1945. Hij of zij moet betrokken zijn bij een van de belangrijke gebeurtenissen in die tijd. Ik zoek nu alleen een orgininele gebeurtenis waar ik ook veel primaire bronnen over kan vinden. Hebben jullie een leuk/origineel ideetje waar ik makkelijk zeven dagen over kan beschrijven. Het liefste niet uit de tweede wereldoorlog, een beetje afgezaagd.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Iemand die aan de Birma spoorlijn moet werken in de tweed ewreldoorlog voor de Japanners


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik heb laatst een documentaire gezien, en die lichamen die ze gevonden hadden in het bos bleken dus niet van hun te zijn.
    Ik had er 1 gezien waarin ze die lichamen botten gingen onderzoeken en toen bleek dus dat de 2 lichamen die niet in het 'groepsgraf' lagen die van Aleksej en Maria waren en dat Anastasia dus bij haar ouders en Tatiana en Olga lag begraven.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Mombasa schreef:
    (...)

    Twee periodes lang -A- Maar dat komt door een project van een Russische vriendin.


    Bij mij op school niet en tijdens de werkweek gaan we het op school ook houden over de WO 2 maar dan over de joodse kinderen van Amsterdam en die op mijn oude school zaten die werden gedeporteerd.


    Physics is awesome

    Reepicheep schreef:
    (...)Ik had er 1 gezien waarin ze die lichamen botten gingen onderzoeken en toen bleek dus dat de 2 lichamen die niet in het 'groepsgraf' lagen die van Aleksej en Maria waren en dat Anastasia dus bij haar ouders en Tatiana en Olga lag begraven.


    Volgens mij las ik dat net op wikipedia maar wel raar dat ze niet allemaal op dezelfde plek zijn begraven


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Volgens mij las ik dat net op wikipedia maar wel raar dat ze niet allemaal op dezelfde plek zijn begraven


    De beenderen die gevonden zijn, inderdaad op twee verschillende plekken, zijn niet van de Romanovs.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Valentino schreef:
    Ik zou het leuk vinden om te lezen over de Romanovs, omdat het zo'n mysterie is wat me al jaren boeit.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Reepicheep schreef:
    (...)Ik had er 1 gezien waarin ze die lichamen botten gingen onderzoeken en toen bleek dus dat de 2 lichamen die niet in het 'groepsgraf' lagen die van Aleksej en Maria waren en dat Anastasia dus bij haar ouders en Tatiana en Olga lag begraven.


    Uiteindelijk bleken ze helemaal niet van hun te zijn.


    Your make-up is terrible

    Ik zit nu te denken om de hofdame van de Romanovs te doen of een Jood tijdens het bloedbad van Herbon in 1929.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mocht ik dat moeten doen zou het over WWI gaan, de frontlinie nabij den Ijzer. natuurlijk, ja, ik heb daar genoeg verhalen over gehoord, repotages en tentoonstellingen. ik denk zelf dat er nog oude brieven uit den tijd heb liggen. die mijn overgrootvader nog aan de frontlinie heeft geschreven.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik weet super weinig over geschiedenis, de enigste geschiedenis dat me een beetje boeit is de geschiedenis van Egypte. Anyway, als je iets origineels wilt dan zou ik voor de Russische revolutie kiezen (:


    Believe in yourself.

    Birma Spoorlijn
    Persoonlijk vind ik dat één van de ergste oorlogsdingen.
    Elke biels staat gelijk aan 1 dode

    En doe dan niet van een slachtoffer maar van iemand die er werkt ofzo


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Bloedzoeker schreef:
    Birma Spoorlijn
    Persoonlijk vind ik dat één van de ergste oorlogsdingen.
    Elke biels staat gelijk aan 1 dode

    En doe dan niet van een slachtoffer maar van iemand die er werkt ofzo


    Ik kan sowieso geen echt slachtoffer nemen dat sterft want die kan geen dagboek schrijven na afloop.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Mombasa schreef:
    (...)

    Ik kan sowieso geen echt slachtoffer nemen dat sterft want die kan geen dagboek schrijven na afloop.

    Er zijn ook mensen die het hebben overleefd, en je kan ook een toezichthouder geval persoontje doen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Jammer dat het net niet 1912 is, dan had je Titanic kunnen doen. :9~
    Maar voor dit tijdperk:
    Russische Revolutie; je kunt schrijven over de vrouw van Stalin of zoiets.
    Hollywood in de 20e jaren. (:
    WOI, WOII, maar ook de oorlog in Japan is interessant. (:
    Of de Colonial Times.


    Not all those who wander are lost.

    Bloedzoeker schreef:
    (...)
    Er zijn ook mensen die het hebben overleefd, en je kan ook een toezichthouder geval persoontje doen


    Dat zou kunnen maar ik wil niets uit de tweede wereldoorlog. Ik vind het zo standaard en waar het ook is het heeft er verband mee. Ik ben nu aan het zoeken voor situaties in Latijns Amerika en Afrika. Originaliteit is namelijk 70% van de opdracht.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."